Ik ben op dit moment helemaal blanco. Weet niet meer wat ik voel of wat we moeten doen. Of stoppen en kinderloos de toekomst in of een intake/second op in Dusseldorf (is alleen heeeel ver van hier en dan heb je weer die stress). Wil wel eerst nog een gesprek in ons zh, ms kunnen zij ons meer vertellen over onze laatste poging en emmy's. Het is gewoon zo'n ontzettend frustrerend dat wij niet weten waar t aan ligt! Kl*****************************tezooi! Ik heb t meeste moeite met dat mijn man zo verdrietig is, gun t hem zo graag. Hij wil zo graag papa worden. En dan ziet hij de kindjes van zijn broer en dat doet hem zo pijn dat hij dat niet mag ervaren. Life sucks!!!!!!
Volgens mij zijn er niet veel testen gedaan. Mijn fsh is getest (7,6 volgens mij) en er is gekeken of mijn man ook het cf-gen heeft. Voor de rest de standaard dingen voorafgaand aan de mmm.
Wat vreemd zou eens een kijkoperatie eisen want het kan maar zo zijn dat je endo hebt zonder pijn. Jonge jonge hoe hebben ze je zo laten zakken. Balen hoor dit. Voor t zelfde geld heb je een gekantelde baarmoeder. Sterkte meis.
Mw. H.C. van Os, IVF-arts te Voorburg, beantwoordt de vraag: Bij de meeste vrouwen ligt de baarmoeder voorover gekanteld, bij een minderheid van de vrouwen achterover gekanteld. De vooroverliggende baarmoeder wordt als normaal' beschouwd, terwijl de achteroverliggende baarmoeder een 'gekantelde baarmoeder'wordt genoemd. Zo'n 30 jaar geleden werd gedacht dat een achteroverliggende baarmoeder de zwangerschapkans zou verkleinen. Als paren een probleem hadden met zwanger worden en de vrouw bleek bij gynaecologisch onderzoek een achteroverliggende baarmoeder te hebben, dan werd de baarmoeder operatief naar voren gekanteld. Gynaecologen zijn echter al lang met deze operatie gestopt omdat de ligging van de baarmoeder geen invloed heeft op de kans op zwangerschap. Toch heeft de ligging van de baarmoeder wel een zekere invloed op de zwangerschapskans bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Vrouwen met een achteroverliggende baarmoeder hebben wat vaker pijn bij het vrijen dan vrouwen met een vooroverliggende baarmoeder. Als de vrouw 'opgewonden' raakt richt de baarmoeder zich als regel op, maar als de vrouw onvoldoende 'opgewonden' is tijdens het vrijen botst de penis bij dieper doorstoten tegen de top van de baarmoeder aan, wat pijn veroorzaakt. Pijn tijdens het vrijen kan de coïtusfrequentie negatief beïnvloeden, waardoor kansen gemist worden. Bij zowel intra-uteriene inseminatie (IUI) als het terugplaatsen van embryo's (ET) bij IVF wordt een dun slangetje door de baarmoederhals tot in de baarmoederholte gebracht. Tijdens IUI en ET ligt de vrouw in steensnedeligging (op haar rug op de gynaecologische stoel met de benen in de beensteunen). Afhankelijk van de gebruikte katheter en de ligging van de baarmoeder zijn meer of minder problemen te verwachten. Een vooroverliggende baarmoeder leunt tegen de blaas aan. Door bij een inseminatie of terugplaatsing te zorgen voor een halfvolle blaas, wordt de baarmoeder wat overeind geduwd, waardoor de weg die de katheter moet afleggen rechter wordt. Ook het op de rug liggen helpt mee. Bij een achteroverliggende baarmoeder (een gekantelde baarmoeder) is de bocht niet flauwer te maken door te zorgen voor een halfvolle blaas. Tevens helpt het liggen op de rug ook niet echt mee. Bij vrouwen met een achteroverliggende baarmoeder kunnen IUI of ET daardoor technisch wat lastiger zijn. Als een vrouw met een achteroverliggende baarmoeder zwanger raakt, moet er op worden gelet dat de baarmoeder zich aan het einde van het eerste trimester opricht. Als dit niet gebeurt, komt de alsmaar groeiende baarmoeder klem te zitten in het kleine bekken. Dit kan leiden tot het afklemmen van de plasbuis (niet meer kunnen plassen) en pijn. Voor zover mij bekend zijn er de laatste 15 jaar geen artikelen gepubliceerd, waarin de resultaten van onderzoeken naar de invloed van de ligging van de baarmoeder op de zwangerschapskans beschreven zijn. Dit vond ik voor je op Freya.nl . Knuff
Jeetje, dit wist ik helemaal niet. Wel dat het moeilijker is om voor zaadcellen om op de plek te komen, maar de rest niet. Bedankt dat je dit voor mij hebt op gezocht.
Je kunt ook de onderzoeken in Dusseldorf laten doen, mogelijk kan het allemaal in 1 of 2 consulten en afhankelijk van wat daar uitkomt beslissen of je in Nederland verder wil of niet...
Kunnen we ook doen. Heb al wel een goed gevoel over DD. Al veel positieve dingen gelezen. Ik denk dat we sowieso een intake gaan doen en aan de hand daarvan een beslissing maken.
Dat klinkt verstandig! Eerst eens kijken of hun verhaal en procedure jullie aanspreekt. Ja of nee zeggen kan altijd nog. Ik ben zelf nooit in de plaats DD geweest, maar volgens mij is het er ook mooi. Kun je tenminste ook een beetje de toerist uithangen daar.
Düsseldorf is en hele leuke stad om te stadten. Qua behandeling geen idee maar zeker de moeite om heen te gaan
Wat een rotnieuws Mien! We hadden het allen zo gehoopt voor jou en je man! Heel veel sterkte!! Een heeeeele dikke knuffel. Ik zou denk ik ook voor Dusseldorf gaan. Veel positieve verhalen. Inderdaad zou je er niet heel vaak naar toe hoeven. Is vaak toch in samenwerking met zh in NL.
Wat is het hier rustig. Ben dit weekend met mijn man weg geweest. Heeft ons wel goed gedaan. Wil alleen wel weer weg. Het liefst zou ik mijn huis optillen en dan ergens in italie of frankrijk zetten. Heb steeds het gevoel of er iemand mijn keel dicht knijpt. Ook zie ik erg op tegen verjaardagen. Als ik er aan denk, krijg ik t al spaans benauwd. Ik werd helemaal gek toen ik vorige week een telefoontje kreeg van mijn schoonzus, die zei dat ze t erg voor ons vond, maar ze moest ook ff laten weten (ze kwam hard en bot over) dat ze t echt niet leuk vond dat ik niet op haar man's verjaardag was geweest of iets van me had laten horen (mijn man is wel geweest). Ik kon t gewoon niet opbrengen, ik voelde toen al dat t mis was, maar zij kon kon haar gevoel blijkbaar niet aan de kant zetten. De dag na die verjaardag heb ik nog wel afgesproken met mijn andere schoonzus, omdat ik goed met haar kan praten en had er echt behoefte aan, maar blijkbaar voelde mijn andere schoonzus zich gepasseerd. Het was al de ergste dag van ons leven en dan komt zo'n schoonzus nog met dit aanzetten!
Het klinkt alsof je schoonzus niet echt kan inschatten wat voor impact deze tegenslag op je heeft. Jammer dat ze het zo lomp brengt. Het maakt alleen maar meer duidelijk waarom je er geen zin in had. Wat heb je tegen haar gezegd toen ze er zo lomp mee kwam?
Ik was eigenlijk meer verbouwereerd. Ik wilde nog wat zeggen en toen zei zij: ik wilde alleen maar zeggen dat ik t erg voor jullie vind, groetjes! En toen knalde ze de hoorn er op. Ik ben geflipt na dat telefoontje en ben erg agressief geweest (op de meubels, niet op mienman hoor)! Heb haar niet meer gesproken, want dan wordt t toch een welles-nietes discussie. Zij wil toch alleen maar haar gelijk halen. Inlevingsvermogen is dan ver te zoeken.
He Mien, Je bent er weer! Ja, het was stil hier. Moet eerlijk zeggen dat ik het gewoon even had gehad met dit topic na dat shit-nieuws van jou... Familie... pffff. soms denk ik dat mensen echt een beetje te veel aan zichzelf denken. Je man is toch geweest? heeft je verexcuseerd neem ik aan? Ik weet niet wat ik er van moet zeggen... Een beetje inlevingsvermogen mag je toch wel verwachten toch? Leg het naast je neer meid! Ik hoop echt dat jullie samen de kracht vinden om verder onderzoek te laten doen naar verdere opties binnen ICSI/IVF. Heel veel sterkte!!!