Prachtig ja Manousch! Kim, ik moet steeds opnieuw aan jullie denken en steeds weer staan de tranen in mijn ogen. Mijn hart gaat naar jullie uit en naar de kleine lieve Indy. Ik weet zeker dat ze bij jullie is, alleen anders dan je had gehoopt. Knuffel!
Heel mooi beschreven Wolfje en Manousch. Ik denk ook aan jullie Kim en familie! Veel sterkte en een dikke knuffel!
Meiden wat moeilijk toch hè. Je komt op een forum en ook daar zie je het helaas wel eens mis gaan. Toch grijpt dat enorm aan. Ik wil iedereen kracht toewensen die in een vergelijkbare situatie zit.
Ja, het doet me nog meer al tevoren realiseren wat voor groot wonder het is dat mensen zwanger raken, dat het goed gaat en vervolgens een kindje in hun armen te mogen sluiten. Vanwege de behandeling die we allemaal nodig hebben denk je, als je uiteindelijk toch zwanger raakt, al snel: Geweldig! Nu kan ik eindelijk achterover leunen. Maar er kan zo veel mis... Miskraam, stress bij Toke vanwege slechte combitest, dood geboren kindje van Kim of uiteindelijk toch een kind, maar dan met aangeboren afwijkingen zoals bij ons. Pfff, soms doet het me duizelen...
Snap ik heel goed Merah. Je weet het gewoon niet. We kunnen alleen maar hopen op een nog groter wonder.
Moet de hele tijd aan Indy, Kim en haar familie denken. Vind het echt verschikkelijk dat dit hun is overkomen! Bah......
Hoe is het met iedereen? Ik heb het gevoel dat we allemaal stil zijn geworden van het vreselijke nieuws van Kim. Ik wel in ieder geval, sprakeloos en alle woorden schieten tekort...... Bij mij geen nieuws, het is rustig, geen tekenen van bevalling nog. Zijn er nog echo's of controles geweest bij Lili, Queen of Wolfje? Mien, hoe gaat het met jou en Mienman? Nog knopen doorgehakt of passen op de plaats..... Merah en Manousch, alles goed met de meisjes?
Het was hier een rare tijd; het overlijden van de kleine Indy, maar dan ook mijn schoonouders die voor 5 dagen terug in nederland waren om hun kleinzoon te zien, zaterdag overlijden van een moeder van mijn collega die een hersenbloeding kreeg tijdens haar vakantie, maandag afscheid genomen van schoonouders, vandaag een zeer goede uitslag na controle bij de vk (kindje heeft goede hartslag en groeit goed, zit al bonven mijn navel), morgen begrafenis, zondag naar 9 mnd beurs en volgende week vrijdag 20 weken echo ezaterdag met mijn moeder babykamer ken. Het schiet echt alle kanten op... Wist dus ook niet echt wat te melden Ik wens iedereen het beste en hoop dat het met iedereen goed gaat.
Inderdaad is iedereen er (nog) steeds stil van. Vreselijk voor Kim. Wat goed Toke, dat je kleine nog zo lang is blijven zitten. Komt wel dichtbij voor jou zeg!! Nou Wolfje, jij bent ook lekker druk zeg. Neem je wel genoeg rust tussendoor? Met mij gaat het goed, maar ik ben wel erg moe. Als ik 's avonds op de bank zit, houd ik het niet lang vol om wakker te blijven. Ik geef vaak maar toe aan de vermoeidheid en ga vroeg naar bed. Niet echt romantisch, maar laat ik maar verstandig zijn. 's Ochtends gaat de wekker namelijk al weer vroeg.. Volgende week donderdag heb ik de 13 weken echo. Ben zooooo benieuwd! Hoe is het met jou Mien? En met Merah, Manousch, Queen? Groetjes!
Yo Toke, jij houdt het lang vol! Geweldig zeg! Hier rustig. Ben weer twee dagen aan het werk en dat is erg lastig met een kind dat niet uit de fles wil... Vanaf de 2e week maart gelukkig dagopvang. Dat is vlak bij mn werk en dan kan ik daar voeden. Afgelopen week tandarts. Zag er allemaal goed uit. De laatste foto's waren 5 jaar geleden gemaakt, dus maar weer eens herhaald. Werd ik smiddags gebeld door de tandarts. Blijken er onder twee vullingen behoorlijk onaangename verrassingen te zitten. Moet over anderhalve week de gaten laten vullen. Heb, sinds ik dit nieuws het gehoord, opeens kiespijn... Zelfs met verdoving vind ik boren en vullen vreselijk...
Maar Wolfje, het goede nieuws is natuurlijk dat alles goed gaat met je kindje, heel fijn! Ja die 20-weken echo is spannend en bijzonder tegelijk. Goed dat je wel gewoon rust neemt als je die behoefte voelt Lili! Ik vond dat eerste trimester toch zwaar! Echt veel zwaarder als dit laatste trimester, al weet ik natuurlijk niet wat nog gaat komen, behalve een bevalling Wat vervelend Merah dat gedoe met je gebit. Ik hoop dat het je reuze meevalt achteraf.... Queen, ik ben er ook nog veel mee bezig. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook heel dichtbij komt omdat jullie praktisch even ver waren in je zwangerschap. Bij mij is deze angst met krap 29 weken ook heel reeel geweest, dat vergeet ik nooit meer. Het is diep verdrietig dat het voor Kim de harde waarheid is.
Erg confronterend, hetgeen wat Kim mee heeft moeten maken. En nog steeds meemaakt natuurlijk. Zo was ik vandaag op de begrafenis van mijn collega die op 24-jarige leeftijd haar moeder moest begraven. Dat vond ik heel erg. Ik was zelf 26 bij mijn vader. Maar dat je als moeder je kindje moet begraven, dat is nog veel minder waarschijnlijk. Gewoon onwerkelijk en bizar. Ik hoop dat het ondanks alle omstandigheden goed met je gaat, Kim!! Moet ook nog erg veel aan jou en je verhaal denken. Heb het er ook met verloskundige over gehad. Het gaat je gewoon niet in de koude kleren zitten. Queen, ik snap je angst volkomen. Daarentegen is de kleine van mijn vriendin, die met 540 gram geboren werd, nog steeds voor haar leven aan het vechten in het wkz. Ze is nu 4 maanden oud. Het kan dus wel. Hou goede moed, Queen! Lili, heel herkenbaar, ik was ook zo moe als een hond. Toke, jeetje al 38 weken!! Schitterend dat je dat gehaald hebt!! Merah, succes met het gebid. Heel herkenbaar. Met inmiddels 7 kronen en nog meer tandwortelkanaalbehandelingen voel ik de pijn ook al zonder uberhaupt een tandarts te zien....succes!! Met mijn kleintje gaat het zeker goed. Een hele geruststelling. Kijk uit naar volgende week, de 30 weken echo. Hoop zo hard dat de kleine gezond is!!
Hihi, ik bedoel natuurlijk de 20 weken echo. Is er al iemand van jullie op9 mnd beurs geweest? Nog tips? Ik ga morgen. X
1 hele goede tip: Daar alleen kijken en niets kopen. Notitieboekje mee om op te schrijven wat je mooi vindt (artikelnaam, merk, nummer) en dan op internet kijken waar het het goedkoopst is...
Sorry Merah, lees t nu pas. Heb een paar leuke dingen geshopt, niet te gek hoor! wel blij met twee nieuwe wiegdekentjes
Haha! Als het maar gezellig was! Tis gewoon alleen dat ik me soms enorm verbaas over de prijsverschillen. Zeker op gebied van kinderkamers. Wij hebben alles wat we echt mooi vinden, maar dan voor weinig. Bv een smeedijzeren bedje, TrippTrapp-stoel etc. Door de speuren scheelt het echt honderden euro's. Ook wel dingen 2e hands gekocht... Nu vind ik dat speuren echt een sport hoor. Kan me voorstellen dat niet iedereen dat leuk vindt of er tijd voor heeft...
Hoi hoi, Zat net even naar je blog te kijken Merah. Fijn dat alles goed gaat met je dochter en je niet meer terug hoeft te komen voor controle. Mooi meisje hoor. Lekker genieten! Hoe gaat het bij jou Toke? Nog steeds alles rustig?? Wolfje, je hebt bijna de 20 weken echo, spannend! Wil je weten wat het geslacht is? Hoe gaat het met Mien? Vast even geen behoefte aan zwangerschapsverhalen e.d. Kan ik me goed voorstellen. Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat! Overmorgen heb ik de 13 weken echo. Ben erg zenuwachtig. Ben zoooo benieuwd of alles goed gaat. Ik heb echt even bevestiging nodig dat het hartje klopt en dat de baby gegroeid is. Daarbij hebben we ook de combinatietest. Ik weet dat sommigen van jullie er bewust niet voor gekozen hebben. Ik ben de 36 gepasseerd, en wil het toch wel graag weten. Maar mocht de uitslag niet goed zijn, zou ik waarschijnlijk een punctie overwegen. Maar daar moet ik echt niet aan denken. Vreselijk lijkt me zo'n keuze. Daarbij is zo'n uitslag van de combitest ook maar een percentage... Pffff. Ik wou dat het donderdag was. Sorry, moest mijn zorgen even kwijt.. Groetjes!