Spannend Lili, Toch begrijp ik echt wel dat je voor de combinatietest kiest hoor, het idee van vwpunctie even voor je uit schuiven, natuurlijk wil je daar liever niet aan. Ik vind het ook spannend voor je, je hebt toch een heel pijnlijk verlies geleden een paar maanden geleden. Laat het gauw weten oké, wil heel graag dat het goed is....zal vast wel! Knuffel! Ventje zit nog steeds in mijn buik....nou moe? Het mag nog hoor, maar ik had het niet bepaald verwacht. Buik is een watermeloen!
Lil. Sterkte meid. We duimen dat t goed komt. @toke.. Wauw hij zit nog steeds. maar nu de laatste loodjes. Knuf
Alvast sorry voor alle schrijffouten, ik en de i-pad hebben niet de beste relatie met elkaar.... Lili, zeker een begrijpelijke keuze en getver wat spannend. Laten we hopen dat het gewoon niet zover hoeft te komen. Een gezond kindje is je meer dan gegund!! Maak je niet te gek over de test, maar het is beter om het nu een beetje over je heen te laten komen en meer energie te houden in het genieten van je zwangerschap. Piekeren heeft nog nooit iemand wat opgeleverd. Genieten wel, dus geniet zolang het kan!! Toke, je zit echt al zo kort op de achtste. Krijg dezelfde kriebels in mijn buik als ik er aan denk als bij manousch en merah laatst. Het gevoel van 'aaaah het gaat bijna gebeuren....'. Wat lijkt me dat spannend! Straks mag je gewoon kennis maken met de bleine boy in je buik! Het lijkt me zo bijzonder! Merah, fijn te horen dat alles goed gaat bij jullie! Het kleintje van mijn vriendin ligt nog in het wkz. Ze heeft het er zwaar mee. De kleine heeft haar ups en downs, maar is al echt een hele meid! Gelukkig heb jij jouw kleine meid al weer lekker een tijdje thuis bij je! Manousch, hoe gaat het bij jou? En hoe gaat het met kleine Puk? Mien, hoe gaat het met jou? Hou je het nog vol in die mega achtbaan van emoties? Meis, ik wou dat ik iets voor je kon betekenen. Hoe gaat het met de taaislijm nu het vochtiger is buiten? Ik hoop dat het goed gaat met jou en mienman. Kim, jij ook heel veel sterkte. Ik hoop datje naast het groteverdriet ook met vreugde kunt terug denken aan de mooie momenten van de zwangerschap en van je kleintje. Hou je taai! Queen, hoe gaathet metjou? Schiet al lekker op in de tijd. ga je nog een pretecho maken of een fotoshoot doen of iets anders? Morgen schiet ik naar week 19 en vrijdag de echo. Ben ook zoooo benieuwd. Herken je spanning hoor Lili. Wil daarom zelf ook genieten zolang het kan en hoop op het beste, maar idd stiekem toch wel wat angst...wat als.... Als dat zo is, heb ik nog minstens 20 weken om daar over na te denken en in te leven en info in te winnen. Toch? Mijn man is al druk met de kinderkamer, heeft zelfs een gat in de muur gemaakt (boven onze erker beneden) waardoor we nu een ruime opslagplek hebben gecreeerd. Echt heet mooi! Straks nog verven, vloer leggen en dan mogen de meubels komen! Mijn ma komt dit weekend langs, we gaan de kinderkamer uitzoeken. Joepie! O ja, ik heb zondag ook nog een hele tas met kleertjes gehad van mijn schoonzusje. Allemaal maatje 50 en wat is de volgende maat ook alweer 56?? Nou ja, leuke pakjes en rompertjes! Helemaal blij! Ben ook weer fulltime aan het werk, dus ben weer status reintegratie af. Heerlijk! Meiden, fijne dag en ik ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen. En Toke, tooi tooi tooi!!
Hoi lieve meiden, Dank jullie wel voor al jullie lieve woorden. Toke: het is al haast zover! Ik zit elke keer te spieken of je kleintje er al is! Lilli: Ik wens je heel veel succes met je echo. Alles komt vast allemaal goed en je maakt je vas zorgen om niks. Ik begrijp dat je er aan denkt want je bent al 36 maar je moet positief blijven. bedenk ook dat het lichaam meestal een vruchtje afstoot als er wat mis is. @Mien: Ik hoop dat je voor je kans in Dusseldorf. Laat je wens je niet afnemen. IVF is niet een garantie dat je gelijk zwanger word dus als jullile de middelen hebben ga ervoor! En blijf praten met je partner. Ik begrijp dat er een enorme druk op je relatie komt te staan maar blijf communiceren anders verlies je het gegarandeerd. Merah: Zie je er tegen op om te gaan werken? Queen: Hoe voel je je? Je bent je laatste trimester in gegegaan! Hoe spannend. Nog 11 weekjes en dat vliegt voorbij! Wolfje: Je schrijf fouten vielen wel mee hoor Wat leuk om te lezen al die voorbereidingen. Heb je al een kinderkamer op t oog? MAnoesh: Hoe is het met jou en Puk? Ga jij terug aan t werk? Nou mag ik hopen dat ik niemand vergeten ben.... Ja dames ik volg jullie nog steeds en blijf ook in dit topic schrijven want ook wij gaan (wanneer weet ik niet) weer een nieuwe poging IVF doen. Met ons gaat het op en af. We zijn beiden afgelopen maandag weer gestart met werken. Het ging mij niet in mmijn koude kleren zitten. Ik werk met clienten met een handicap en dan denk ik elke keer: hmm had Indy dit ooik gehad... Ik viind het allemaal erg confronterend. We missen haar verschrikkelijk. De crematie vorige week was heel mooi. Precies zoals we het wilden. We hadden tulpen gekozen voor de bloemen zodat er toch een Hollands tintje aan zat. Ik vond dat heel belangrijk. Ze hebben ons sochtends opgehaald in de familie wagen en Indy's kistje stond op de achterbank. T was heel fijn. Ik voelde me kalm en herenigd. We hebben haar samen naar binnen gedragen en een foto van haar en haar kleine eerste knuffeltje erbij gezet en 3 ballonnen ernaast die we na de dienst samen losgelaten hebben. Ik ga nu want ik moet naar t werk. Fijne dag allemaal. Liefs van ons
Even snel (telefoon is nog erger dan iPad). Kim, nu alweer aan het werk? Ik schrik er wel van. Heb ie daar bewust voor gekozen? Je weet toch wel dat je recht hebt op de volledige periode zwangerschapsverlof (16 weien), ookal was ze te vroeg en is ze helaas overleden)? Dit is vanaf 24 weken zwangerschap. Niet aan jezelf voorbij lopen hoor!
Wat fijn om van je te lezen Kim! Het doet me goed om te lezen dat het afscheid van Indy is gegaan zoals jullie graag wilden, het klinkt bijzonder mooi zoals je het hebt omschreven en tegelijkertijd natuurlijk ook intens verdrietig. Dus jullie gaan te zijner tijd weer met IVF beginnen.... spannend en fijn dat je het hier met ons wil delen. Je bent inderdaad al vlot weer aan het werk! Sterkte met het vinden van je draai! Ik ben natuurlijk van plan om jullie snel op de hoogte te brengen als het zover is dat ik ben bevallen, al weet ik niet in wat voor achtbaan ik dan weer terechtkom.
Nou dames . Heb zw suiker, vitamine d gebrek en lichte bloedarmoede. Niet zien aankomen dit morgen baar de diëtist en diabetes arts. Kindje is rhesus positief en ik negatief dus krijg ook daar nog een spuit voor.. Knuff
Nou Queen, dat zijn een hoop mindere berichten tegelijk! Kreeg je die berichten in 1 consult te horen? Als ik me niet vergis krijg je nu een medische bevalling in het zkh. Wilde je zowieso al in het zkh? Of thuis? Take care!
Idd erg veel info (en dat in twee zinnen!). Ik zou toch met mn oren staan te klapperen. Hoop dat je er niet al te veel stress van hebt en het een beetje nuchter kunt bekijken. Alles is medisch op te lossen, zo moet je het maar zien (net zoals mijn man zei bij de aangeboren afwijking van Anne-Lynn: 'Gewoon doorprikken die neusgaten en naar huis!'). Maar snap dat dat niet makkelijk is. Het lijkt me erg schrikken. Kim, wat fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gehad. 'Mooi' vind ik altijd weer zo'n woord dat in zo'n situatie bijna niet past. Een 'goed' afscheid dan? Ach, je kunt het ook bijna niet in woorden vatten. Kindjes horen niet dood te gaan en ouders horen niet zoveel pijn te hoeven meemaken...
O meiden.. T valt best wel mee hoor als ijzige wat sommige van jullie allemaal te verwerken hebben. Moet nu een week m'n waardes meten en op m'n eten letten en als ze dan nog te hoog zijn insuline spuiten. Heb zakjes voor de vitamine D. Aan het ijzer doen ze niks tijdelijk en de rhesus spuit zoiezo nog voor of na de bevalling en als ik val of iets tussendoor nog. Heb er al wat achter de rug. Wilde al in t zh bevallen ivm de endometriose dus wat dat betreft geen verschil. Ben wel blij dat ze de suiker hebben ontdekt want ik ben maar 4 kg aangekomen en kindje is aan de kleine kant. Ze hebben me geprikt omdat ik voor de zw aan de zware kant was. Pff Knuff voor allemaal.
??? Ik heb altijd begrepen dat je van zwangerschapssuiker juist hele zware baby's krijgt... Hoe zit dat dan?
Kim, ik hoop dat je een 'mooi' afscheid hebt kunnen nemen van jullie Indy. Moeilijk om de juiste woorden te vinden in zo'n situatie. En ik hoop dat je je rust pakt die je nodig hebt. Misschien werkt afleiding ook wel goed voor je. Dat is natuurlijk heel persoonlijk. In ieder geval veel sterkte nog de komende tijd. En fijn dat je je volgende ivf met ons wilt delen. Wat vervelend Queen met die uitslagen. Fijn dat je goed onder controle bent en blijft. Hier alles goed. We hebben een super 13 weken echo gehad. Dus alle onrust was voor niets. Je zag het minimensje al compleet. We konden zelfs d'r vingertjes al tellen. Zo bijzonder! En de uitslag van de combinatietest was uitermate goed voor mijn leeftijd. Dat was 1 op 2500. Dus zeker geen reden voor vruchtwaterpunctie. Niet dat dit garantie geeft op 100% gezond kind, maar daar denk ik nu niet over na. Ben blij dat alles goed was. Je zag de baby mooi bewegen. Prachtig om te zien. Alleen zat ik (ook) tegen bloedarmoede aan. Over een paar weken terug komen voor bloedonderzoek. Als het niet is verbeterd, krijg is ijzertabletten. Dit hoop ik dus niet, dus let nog eens extra goed op mijn voeding. En moest nog extra vitaminen slikken. Maar goed, ben in ieder geval superblij. Ik hoop dat bij de rest ook alles goed is. x
Kim, afscheid nemen van je kind is moeilijk, zwaar en behoorlijk K... Maar wel goed om te lezen dat dit afscheid, ondanks de lading hierachter, 'mooi' was. Is je familie van Nederland bij je geweest? Meid, moet ontzettend veel aan jullie denken. Wens jullie ook heel veel kracht en liefde in deze moeilijke tijd. Lili, wat super dat de echo en combinatietest goed was. Wat bijzonder dat jullie al vingertjes konden tellen. Het is inderdaad een minimensje. En het blijft een wonder dat er straks alles op en aanzit. Ongelooflijk he! Kun je inmiddels wel al genieten van je zwangerschap? En hebben jullie het nu aan iedereen verteld? Queen, wel goed dat ze nu al de suiker hebben ontdekt. Vaak testen ze hier pas later in de zwangerschap op. Voordeel van niet veel bijkomen is dat het er straks ook niet vanaf hoeft . Maar het is wel belangrijk dat de kleine voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Boh, alweer 30 weken..... gaat toch snel vanaf de zijlijn... Toke, 39 weken 2 dagen... toen ben ik bevallen . Hoop voor je dat het snel mag beginnen en dat je een mooie, onvergetelijke bevalling tegenmoed mag gaan. Het is vreugdepijn, want straks heb je je kleine mannetje in je armen. En dat is het allemaal dubbel en dik waard! Wolfje, lekker aan het klussen voor de kleine. Willen jullie straks weten of het een jongen of meisje wordt? En ga je dit ons vertellen of blijft het een verrassing? Nou meid, je bent op de helft! Dit is een mooie zwangerschapsperiode, geniet ervan! Mien, hoe is het momenteel bij jullie? Hoe zit het eigenlijk met steun van jullie omgeving....familie en vrienden? Kun je daar een beetje je ei kwijt en hebben ze begrip voor jullie situatie? Merah, wat heerlijk dat jullie kunnen genieten van een blije, brabbelende baby. Ze is iets ouder dan Puk, maar de fase herken ik wel. Iedere dag weer iets nieuws ontdekken. Mooi is dat. Mag ze trouwens gewoon met haar oortjes onder water enzo? Met ons gaat alles erg goed. Puk begint ook steeds meer te ontdekken en brabbelt de hele dag door. Ze is zeer vrolijke baby en laat iedereen smelten van verliefdheid. Nog iedere dag ben ik dankbaar dat ik haar uit bedje mag halen en dat ze bij ons is.
Wat fijn dat alles er goed uitziet Lili! En lees ik het goed? Is er een vermoeden uitgesproken dat het een meisje is? Bij mij werd toen een jongen gezien en dat is daarna iedere echo weer gezegd (en dat zijn er een hoop geweest kan ik je zeggen). Mocht ik straks een meisje baren, sta ik wel effe te kijken zeg! Stroop eten...das goed voor ijzertekort! Jee, de dochtertjes van Merah en Manousch zijn alweer 3,5 en 4 maanden oud! Heerlijk dat het zo goed met jullie gaat. Zijn er dan nog nachtvoedingen? Ik ben zo benieuwd wat ons straks allemaal te wachten staat! De laatste loodjes zijn best zwaar, maar nog lang niet zo erg als het eerste trimester. Ik geniet nog altijd erg van mn zwangerschap en kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die het echt zat worden. Ik kan nog altijd vol verwondering naar mn buik kijken, die nu enorm is, en beseffen dat ik hier vijf jaar op heb gehoopt. Nu een jaar geleden dacht ik dat we ons moesten neerleggen bij kinderloosheid. Het blijft een wonder. Stiknieuwsgierig ben ik natuurlijk wel en het lijkt me heerlijk om na de geboorte eindelijk zeker te weten of alles goed is. Knuffel allemaal!
Toke, wat goed opgemerkt, je bent er nog goed bij Ik had er helemaal overheen gelezen. Kunnen ze bij een combinatietest het geslacht al bepalen dan? Leuk!
Nee, bij combinatietest is dat nog te vroeg. Eventuele punctie zou natuurlijk wel uitsluitsel kunnen geven. Je kunt dan wel meedingen in de zogenaamde NUB-theorie, maar dat is een nogal omstreden theorie en de meeste verloskundigen willen er niet aan. Heel vaak hoor ik ook dat het achteraf niet klopt (hier op het forum wordt er ook op los gegokt, zie 'echo's en onderzoeken'. Ik denk 50% kans dat het goed gegokt wordt (haha). Ben dus wel benieuwd...
Haha nee ze konden het geslacht niet zien hoor. Misschien omschreef ik het niet goed. Ik heb het heel gauw over 'haar' en 'ze' omdat ik een echte meisje thuis heb. Misschien heb ik me daardoor vergist en mijn dochter wil graag een zusje haha.. Ze heeft er wel naar gekeken maar zei dat het zeker te vroeg was en dat het bij zowel een jongen als meisje hetzelfde uitzag op dit moment.
Manousch wat heerlijk dat je zo geniet van je kleine mooie meisje!! En Toke super dat je zo geniet van je zwangerschap. Ik kan nu ook genieten hoor. Vooral na deze laatste echo. Fam. en vrienden hebben we het verteld. Dinsdag ga ik het aan alle collegas vertellen. Bij de zwangerschap van mijn dochter liep ik ook tot het laatst te stralen van trots. Zo bijzonder en niet vanzelfsprekend een zwangerschap!!
Goedzo Lili, geniet er vooral van! Ik ben heel blij voor jullie! Ik heb die nub-theorie toen eens toegepast op de echo's van 12 weken van toen. En dan is het inderdaad vrij duidelijk een jongen. Dan ga ik er vanuit dat de echoscopiste het daarop baseerde. Gisteravond voor het eerst terugkerende krampen gehad, anders dan anders, even kreeg ik hoop, maar het is weer rustig...... Ik had het mn vriend niet moeten zeggen, want die slaapt heel onrustig nu, half in de startblokken zeg maar