Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Thanks wolf..

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Queen, wat ga jij hard als ik even niet oplet! Nog een paar weekjes joh!
    Ga jij thuis bevallen of in het zkh? Ben je er in je hoofd al mee bezig, met de bevalling? Ik was stiknieuwsgierig!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een bevalling?
    Hou er rekening mee dat het alles-behalve is van wat je had gedacht.
    Als je het nooit hebt meegemaakt is het niet voor te stellen waar je lichaam allemaal toe in staat is.

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Nou ik zie bedt tegen de bevalling op😳
    K ga wel lekker in t zh bevallen. Geen gedonder in huis ha ha ha.
    Hoest met jullie?

5. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

Ik kijk nog maar even niet zo ver...
    Eerst nog maar even genieten van die kleine in mijn buik. Schiet morgen naar week 24, dan zit ik aan de goede kant van de lijn!

Hoe gaat het met jullie? Waren jullie snel herstelt van de bevalling? Hoor dat sommige na 6 weken alweer paardrijden. Daar kan ik me na zo'n bevalling niet voorstellen. Het is uberhaupt de vraag of ik mijn paard kan en wil aanhouden. Financieel een hoge kostenpost, maar ook een flinke tijdvreter!! Zou niet weten hoe ik het allemaal kan bolwerken, maar ik weet dan ook niet hoe je leven veranderd met zo'n kleintje erbij. Hoe hebben jullie dat ervaren? Sporten jullie? Ik ga vanavond weer zw. zwemmen, veel zin in. Ben nu huis aan het poetsen, maar t stikt van de harde buiken bij het stofzuigen enzo. Dus las af en toe maar een pauze in :). Ben erg benieuwd hoe het iedereen op het moment vergaat. Vind het jammer dat het momenteel wat rustig is op ons forum, maar begrijpelijk ofcourse. Iedereen alvast een fijn paasweekend!! X

6. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hallo,

Ik ga ook in het zh bevallen. Dat hoeft voor mij ook niet thuis hoor. Het is lastig je voor te bereiden op de bevalling. Elke bevalling is weer anders. Ik had het puffen geleerd tijdens zo'n zwangerschapsgym, maar tijdens de bevalling wist ik het niet meer. Maar mijn man en de gyn. gelukkig wel ;) En, inderdaad je lichaam kan heel veel aan.
    Hier ook alles goed. Vandaag kinderfeestje van mijn dochter gehad. Was erg geslaagd, maar ben nu wel op.
    Jullie ook alvast een fijn paasweekend!
    x

7. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wolfje en Queen, spannend zeg. Jullie gaan inderdaad snel. En tuurlijk ga je de laatste weekjes nadenken over de bevalling.
    De bevalling vond ik heftig maar wel een mooie ervaring. Ben blij dat ik het zelf heb mogen doen, de oerkracht heb mogen voelen. En uiteindelijk je kindje op je buik voelen, een explosie van emoties. En daar kijk ik nog steeds met veel plezier op terug.

Ik ben nog niet aan het sporten, maar we ondernemen wel leuke dingen samen. We hebben inmiddels wel een ritme gevonden maar de dag is soms te kort. Daarnaast ben ik momenteel met mijn afstudeertraject bezig. Dat vind ik wel een heftige combinatie. Heb continu school in mijn hoofd en kan naar mijn gevoel niet optimaal genieten. Maar het zijn nog een paar maandjes, dus te overzien.
    Het is een verandering, maar wel een welkome verandering. Zou dit nooit meer willen missen. Verheug me iedere ochtend om op te kunnen staan en onze kleine weer lekker uit bedje te halen. :D

Nog even meiden, maar tot die tijd lekker genieten van je zwangerschap.
    En queen, rustig aan doen he! Harde buiken is een teken dat je teveel doet! Dus laat die stofzuiger staan en lekker met de beentjes hoog......

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een vriendin van mij zat met twee weken, incl hechtingen, alweer op het paard. Maar die is dan ook niet wijs.
    Ik had het zelf niet gekund denk ik. Ik heb het er een hele tijd behoorlijk 'verwoest' uit vinden zien daar beneden en zo voelde het ook...
    Gelukkig is alles bijgetrokken. Had een hele grote spatader/aambei gekregen (sorry voor de details hoor, maar het hoort er nu eenmaal bij) en dacht dat zo'n grote vast nooit meer weg zou gaan...
    Dus wel!
    Achteraf denk ik: hadden ze me maar iets minder laten persen. Volgens mij heb ik veel te veel mn best gedaan en dan nog kon ik eigenlijk gewoon praten tijdens het persen. Met een paar keer was Anne-Lynn er al uit. Als ze me gewoon wat rustiger aan hadden laten doen, dan had de schade misschien meegevallen.
    Maar ja, das achteraf. Ze zeggen dat een tweede bevalling vaak sneller gaat dan bij een eerste... Nou, ik hou mn hart vast als dat bij ons ook zo zal zijn. Eerst maar weer eens zwanger zien te raken... Maar zo ver is het nog niet...

9. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #1549 Toke, 5 apr 2012
    Laatst bewerkt: 5 apr 2012
    Proficiat met je dochter Lili! Ik hoop dat ze een leuk feestje heeft gehad...

Wat een moeilijke overweging of je je paard kunt houden, Wolfje. Ik ben niet thuis in de paardenwereld, maar weet wel dat er heeel veel meisjes zijn die graag een paard zouden verzorgen. Misschien kun je de zorg gaan delen met een paar gemotiveerde meisjes? Het blijft dan natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid (en het blijven kinderen!).

Ik zou nooit meer ergens anders willen bevallen dan in het ziekenhuis! Heel fijn om alle zorg achter de hand te hebben. De eerste vijf centimeter ontsluiting zijn thuis vrij onopvallend aan me voorbij gegaan. Maar zodra ze in het ziekenhuis zeiden dat ik moest blijven, omdat het was begonnen, gingen de centimeters niet zozeer heel snel, maar wel de toename van de pijn. Mijn vriend dacht dat ie op z'n gemakkie de vluchttas kon gaan halen en even zijn ouders bellen. Ik lag daar 15 minuten zonder hem, alleen! Sjaggie dat ik me daar van werd! :) Hij kreeg er echt van langs toen hij terugkwam :)

Ik herken het gevoel van ravage van onderen! Bij mij is het ook alweer aardig rechtgetrokken, terwijl ik de eerste week niet heb durven kijken hoe het eruit zag. Uiteindelijk samen met de VK gekeken en het zag er netter uit dan dat het voelde. Maar mn vriend moet toch echt nog ff wachten hoor!

Wat studeer je eigenlijk Manousch? Of heb je dat al eens verteld? Ik ben het met je eens dat de zwangeren nog echt moeten genieten. Ik had na de bevalling erg veel moeite om afscheid te nemen van mijn zwangerschap en mn buik. Ik miste mn ventje in mn buik, en dan vooral de voortdurende geruststelling dat hij op een veilige plaats is en liefde krijgt. Zodra hij was geboren had ik daar niet meer voortdurend zicht op, ondanks dat hij echt aldoor in goede handen is. Het zijn alleen niet meer voortdurend mijn eigen handen.... Dat gevoel is gelukkig gesleten. Ik geniet nu wat de dag van nu me brengt. het gaat allemaal zo snel.....

Morgen gaan we rondneuzen op het kinderdagverblijf. Ik hoop zo dat het goed voelt.....

10. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Gefeliciteerd Lily met je dochter. Is ze nu 9 jaar geworden?
    Toke, fijn te horen dat het goed gaat. Ben je nu al op bezoek geweest bij een kdv? Om te wennen? Of moest je nog een kdv kiezen? Is dus echt wennen de kleine niet meer bij je te dragen. Je raakt ook zo gewend aan het bijzondere contact via je buik!
    Manousch lekker druk met een kleine en de studie. Gelukkig heb je een eindpunt in zicht om naar toe te werken! Merah, was dus bij.jou een grote ravage van onderen.... hmmm dat is niet fijn! Maar zou geen van jullie thuis willen bevallen na deze ervaring? Dat heeft namelijk wel mijn voorkeur. Lekker in mijn eigen omgeving.

Van mijn paardje.. zo moeilijk om weg te doen. Heb haar vanaf geboorte. Inmiddels 11 jaar geleden. Heb nu idd een meid die me helpt, maar toch is het lastig. Misschien is dat met opvang voor je kindje nog veel erger ;).

Queen en Kim, hoe gaat het met jullie?
    Mien, spiek jij af en toe nog op het forum?

Allemaal alvast fijn paasweekeinde! X

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wolfje, kan me voorstellen dat je het zwaar hebt met de keuze om je paard wel of niet aan te houden. Wil je, en moet je, voor jezelf nu die keuze al maken of kijk je eerst hoe het straks gaat als de kleine er is?

Queen, in het ziekenhuis bevallen en daarna lekker met z'n drietjes naar huis. :) Hoop voor je dat je de suite krijgt (weet niet of ze dat in ieder ziekenhuis hebben) Maar die is zo relaxt! Wij hebben er 5 dagen gelegen met alle luxe, keukentje, extra bed voor manlief en alles voor je kleintje met bad, wartmte lampen en kasten vol verzorgingsspulletjes. De kamer uit is niet nodig. Gewoon even genieten met je gezinnetje.....

Lili, wanneer hebben jullie de medische echo? Hoe leef je daar naartoe?

Merah, persen en praten :$. Dat vind ik wel super knap zeg! Bij de tweede kun je straks lekker zingen als dat gemakkelijker gaat. Hihihi

Toke, ik ben verpleegkundige (binnen de GGZ) en werk momenteel als praktijkopleider. Dus niet meer op de afdeling. Ik volg de opleiding tot 2e graad docent gezondheidszorg en welzijn. Een opleiding, zwangerschap en moeder worden is wel pittig. Maar straks heb ik wel bereikt wat ik wilde. Moeder en ook nog de opleiding afgerond :)

12. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Ja wolfje, ik blijf af en toe toch spieken hoor;).

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Voor mij geen thuisbevalling.
    Het was al puur gevoelsmatig. Ben niet piep-jong meer en mocht er iets zijn, dan heb je gelijk alle zorg bij de hand. Ook wilde ik eigenlijk gewoon geen zooi thuis. Gewoon thuiskomen in een schoon huis... Weet natuurlijk dat het voor je opgeruimd wordt, ook thuis, maar toch...
    En wat betreft medische zorg: wat was ik blij dat ik niet thuis ben bevallen! Voor het zelfde geld had Anne-Lynn de ochtend dan niet gehaald...

Fijn dat je er nog bent Mien! Ik denk vaak aan je!!!

14. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik weet niet of de suites hier hebben. Lag net wel aan de monitor.. Had kraampjes maar tot nu toe vals alarm.
    Mag ik vragen waarom jij 5 dage. Moest blijven? Ben een beetje dement denk ik.. Ha ha
    Merah wat een leuke foto's :) check je blog nog regelmatig. Knuff

15. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Gelukkig Mien, als je een keer lekker van je af wilt kletsen of andere leuke dingen wilt mededelen, schroom niet he?!! We missen je namelijk allemaal wel hier!! Xxxx van ons allemaal :D

Ik hoor het inderdaad weinig vanuit de mensen om me heen dat ze thuis willen bevallen. Eerlijk gezegd ken ik nu geen zwangeren die thuis gaan bevallen.... Ik hou het toch maar op thuis. Zie het wel als het toch ziekenhuis wordt. Hebben jullie voor jezelf een geboorteplan geschreven? En waar hebben jullie dan op gelet? Ik wil het best doen, maar lijkt me ook wel een lastige.

Fijne paasdagen allemaal!!

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat betreft geboorteplan. Wel wat dingetjes aangegeven. Dat ik bijvoorbeeld niemand binnen wilde hebben buiten mijn man (en medisch personeel) en dat ik ons kind, als het geboren werd, eerst met een lapje afgeveegd wilde hebben voor het op mn borst zou worden gelegd (sorry, maar dat leek me zo vies <schaam> ).
    Dit laatste had men blijkbaar niet gelezen, maar het boeide me op dat moment ook weinig kan ik je zeggen...
    Verder eigenlijk niet. Gewoon over me heen laten komen...

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik had ook een geboorteplan. Daarin stond onder andere dat ik wilde dat ze de navelstreng zouden laten uitkloppen voor het doorknippen (dit is vrij gangbaar trouwens, behalve in geval van nood). Wat wij ook belangrijk vonden was dat hij na de geboorte binnen twee uur aangelegd zou worden. Natuurlijk moet je daar zelf ook aan denken, maar aangezien het ons eerste kindje is, hadden we daar ook hulp bij nodig. Ook wilden wij zoveel mogelijk de zorg zelf uitvoeren. In eerste instantie ik en anders mijn vriend. Ik merkte wel dat de verpleegkundigen het zelf al doen voor je er erg in hebt. Ze zijn er natuurlijk veel geroutineerder in dan wij toen en het gaat wel zo snel als ze het zelf effe....
    Toch merk ik wel dat ze zoveel mogelijk bij ons plan zijn aangesloten. Er stonden ook niet echte vreemde dingen in, dus dat maakte het wel makkelijk voor ze.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou dat aanleggen was hier de normaalste zaak van de wereld.
    De placenta was er amper uit, de boel nog niet gehecht, of Anne-Lynn en ik moesten er al aan geloven... ;)

19. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Denk dat ik ook maar gewoon over me heen moet laten komen. Zal idd de dingen die jullie aangeven in het plan opnemen. Ik wil ook lekker alleen met manlief zijn, maar wat voor methode fijn is??? Bad lijkt me in het begin lekker, maar op een gegeven moment is het water ook een zooitje. Weet niet of ik dat fijn vind. Weet ook niet of vk er vrolijk van wordt, al dat gebuk....

Nog even en dan gaan we lekker gourmetten. Heerlijk aan het genieten vandaag. Ben alleen erg moe, maar dat zal er allemaal bijhoren ;). X

20. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Haha, nee mijn dochter is 6 geworden. Echt een hele slimme, lieve en mooie dame. Kan me echt niet voorstellen dat je van een tweede kindje net zoveel kan houden. Ik weet wel dat dit gevoel wel komt, maar nu is het niet in te denken voor mij.
    17 april heb ik de 20 wk echo. Ik kijk er heel er naar uit. Ben heel benieuwd wat het geslacht is en natuurlijk of alles goed is!

Fijn dat je af en toe meespiekt Mien!! xx

Ik had geen geboorteplan. Heb het gewoon over me heen laten komen. En het liep allemaal vrij soepel bij mijn dochter (nadat ik eindelijk naar het zh mocht).
    Ik denk dat het vrij persoonlijk is vwb plek vd bevalling. Of je wilt echt niet thuis bevallen of juist wel. Ik ook echt niet. Veel vriendinnen van me wilden thuis bevallen en het merendeel moest tijdens de bevalling alsnog hals over kop naar het zh. Maar goed, ik wil je niet ongerust maken hoor Wolfje. Er zijn natuurlijk genoeg gevallen waar het 'vlekkeloos' verliep.

Knuf

Deel Deze Pagina