Ik heb ook zo'n babybjorn. Op de laagste stand kan hij daar al wel in. Maar het meest blij wordt hij toch wel als ik me vreselijk voor hem uitsloof moet oe en aaa....en de fiep, die hij helaas nog altijd heel goed weer uit zijn mond weet te werken. Zie je tegen het erfelijkheidsonderzoek op Wolfje? Hoe groot is de kans op erfelijke afwijkingen? Of gaan ze daar nou juist naar kijken?
Hahaha, mijn dochter was ook 'verslaafd' aan de speen tot 2,5 jaar. Vreselijk.. elke keer als ze de speen weer kwijt was, de speen weer zoeken en teruggeven. Anders had ze geen rust. Toen ze hem zelf kon pakken hebben we meerdere spenen in bed gelegd zodat ze er altijd wel een vond. Bij de 2e wil ik proberen geen speen te geven. Hopelijk mist ze het dan ook niet. Ik heb het trouwens wel verteld dat we een meisje krijgen. Ik praat nu (onbewust) al over 'haar' en 'zij'. Heb nog heel veel kleren en andere spullen van mijn dochter. Dus dat scheelt. Ook kinderwagen en box. Verder moet de babykamer wel gekocht worden. We hadden een 2e hands, maar is aardig beschadigd. x
Wat mij betreft had ie geen fiep, maar hij wil hem heel graag (ondanks het uitspugen steeds). Zonder fiep heb ik volgens mij vaak een huilend manneke. Alleen snachts in de wieg krijgt hij er geen, anders mogen we er de hele nacht naast staan om hem weer in zijn mond te stoppen. Vooralsnog gaat dat goed. Overdag is een ander verhaal. Gek ding trouwens; dat steeds tegenwerken om de fiep in zijn mond te houden en te krijgen en het intussen wel heel graag willen. Osteopaat geeft aan dat die tegenstrijdige reflexen vaker voorkomen bij kindjes die met de vacuum zijn geboren. Ik heb een prima commode en kledingkastje van IKEA (daar hebben ze trouwens maar 1 mooi setje naar mijn smaak, ik houd niet van dat mammoet en opvallend kinderlijke). Vond een complete babykamer vaak zo duur (en vaak ook lelijk) en deze is zeker niet minder mooi, maar wel betaalbaar. We kopen liever over een paar jaar blijvende, serieuze meubels voor hem, deze babymeubels zijn zo tijdelijk. Ja, het is allemaal duur genoeg in aanschaf. Wel een voordeel dat je het één en ander kunt hergebruiken Lili!
De fiep, speen of lekker noegelen.......ja ik ben voor . Alhoewel het duimen er nu ook ontzettend schattig uitziet. Maar die duim is wel veel moeilijker af te leren. Lili, dat is wel ideaal dat je nog spulletjes hebt. Scheelt wel een hoop geld. En babykleertjes gaan volgens mij niet uit de mode (tenminste niet van een paar jaar terug ) Wij hebben de babykamer van mijn neefje gekregen (nu 7) Mijn schoonbroer heeft deze toen zelf gemaakt, een zeer handige man! En mijn zus heeft al die tijd de spulletjes bewaard in de hoop dat het ooit zou gaan lukken. En het wachten heeft zich geloont!!! Fijn weekend allemaal
Onze lieve schat heeft deze week het omdraaien uitgevonden. Helemaal zonder hulp! Niks is nu meer veilig. Draaien in de box, en dan net zo dat ze eigenlijk geen plek heeft, draaien op de bank en draaien tijdens het verschonen van de luier. Wat zijn die sprongetjes toch heerlijk om te zien Hoe is het met de zwangere meiden? Het is weer een tijdje rustig hier.... xsjes
Hier ook niet veel nieuws... Kinderkamer is daarentegen wel bijna klaar. Heb alles ingericht. Heb pas 2 setjes mt 50 en 3 mt 56. Moet denk ik nog ff shoppen ! Nog 9 weken werken... Queen, hoe lang werk jij door? Jij zit al bijna in je verlof, niet? Als juni mmoi weer wordt pak ik misschien nog wel een week vakantie erbij . Lijkt me heerlijk om nog even rustig te kunnen genieten van super mooi weer!! Xx
Jeetje Queen, nog 18 dagen tot je uitgerekende datum... wat gaat dat snel!!! Geniet maar lekker van je verlof! Nu nog mooi weer en 20 graden erbij . X
Nou idd Wolf.. Dit weer is helemaal niks... Maar heb me laten vertellen dat te warm ook vreselijk is aan het einde.
Voor je flink gaat inslaan Wolfje, mijn menneke heeft maat 50 maar twee weekjes aangekund. Maat 56 kon hij gelijk al aan en daar knapt hij alweer bijna uit (beetje afhankelijk hoe groot het valt). Ik merk dat ik liever een paar echt mooie dingen in een maatje heb en eventueel wat prijziger, dan heel veel van dezelfde maat. Hij heeft heel veel niet eens aangehad en ik grijp toch steeds opnieuw naar de dingen die ik het mooist vind, omdat ik het zoveel mogelijk aan wil zien voor hij weer te groot is. Nou is hij behoorlijk groot, dus als je maatje mini aan het maken bent, dan is het misschien anders....
Vooral niet teveel in maat 50. Als ze denken dat t een kleintje is misschien wel, 3 setjes ofzo (je wast zo vaak, of eh, de kraamverzorgster wast zo vaak). Anders geeneen, gelijk maatje 56. Petit Bateaux heeft maat 54, daar heb ik een paar rompertjes van gehad en pyamaatjes, die konden wel een poosje, maar is best duur merk. In maat 56 een setje of 4. En als je weer op de been bent lekker bijshoppen met de wandelwagen. Ik begon na de bevalling al snel een duidelijkere/andere smaak te krijgen voor zn kleertjes en bepaalde dingen werden daardoor minder leuk (vooral omdat ik ontdekte wat er allemaal nog meer bestond aan leuke dingen), dus minder vaak gedragen. Ik weet niet of Merah en Manousch het ook zo ervaren. Ik ben ook van de langmouwige effen (meestal wit) rompertjes, die kun je onder shirtjes met korte mouwen doen. Kortmouwige shirtjes heb ik veel, maar daar is het nog te koud voor en zo kan hij ze toch aan. Misschien echt een jongenstip, voor meidenadvies moet je niet bij mij zijn. Oh, ook belangrijk: de mijne poept tot nu toe nog niet buiten de lijntjes en spuugt amper. Vandaar dat kleertjes hier niet snel vies worden....
Eens met toke. als ze denken dat het een kleintje is, dan 2 setjes 50, zeker niet meer. Ze zijn er echt zo uit! Maar 1 of 2 zijn wel leuk voor de foto's... Verder 56. Mouwtjes omslaan kan altijd.
Thanks meiden, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken . Kan ik daarna ook gericht voor een meid of jongen shoppen!! Dat is ws leuker dan alles unisex!