Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Idd Merah.. Ik ook..:)

2. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hey dames!

Al een poosje niet meer online geweest.. maar gelukkig jullie wel!
    Fijn dat jullie zo genieten van jullie kleintjes en wij zwangeren ook van onze buik. Dat doe ik inderdaad volop. Ondanks dat ik het nu sneller warm heb, vond ik het warme weer heerlijk hoor. Eind volgende week gaan we een week naar het zuiden. Heerlijk, lekker relaxen, naar zee en lekker eten...

Mijn bloeddruk was ook laag Wolfje, ik geloof 95 bij 60..
    Ik ben nog steeds wel iets eerder moe, maar over het algemeen voel ik me goed. Toke, wat schrikken van je kleintje. Gelukkig liep het goed af.

Afgelopen week een vervelend bericht van mijn vriendin. Ze is begin dit jaar begonnen met ICSI. De eerste verse poging is mislukt. Afgelopen week zou ze tp hebben van een cryo. Ze had er nog 9 in de vriezer. Dus wij dachten dat dit jaar zeker succes zou worden voor hen, maar helaas was geen enkele emmy goed ontdooit van de 9. Zo sneu! Zo zie je maar weer hoe bijzonder en niet vanzelfsprekend een zwangerschap is.

Geniet meiden. x

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Das inderdaad verdrietig voor je vriendin Lili. En confronterend voor mij, want wij hebben er ook nog zoveel in de vriezer. We weten dan nog niet of we nog voor een tweede willen gaan, maar dat idee vonden we wel geruststellend. Een zwangerschap is zeker bijzonder en allesbehalve vanzelfsprekend inderdaad!

4. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Herkenbaar. Wij hebben er 14 in de vriezer verdeeld over 7 rietjes. We gingen er vanuit dat de helft toch wel goed zou zijn, maar dat is dus maar afwachten. Wat is de gemiddelde 'oberlevingskans' van ingevroren eicellen? Weet iemand dit? Teleurstellend nieuws. Gaan ze nog voor een nieuwe punctie? Of stoppen ze nu?
    Gelukkig gaat met jou en je zwangerschap alles goed, Lili!!

5. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Dit is vrij uniek dat ze allen niet goed waren. De laborante begreep het zelf ook niet goed. Ze was zeer emotioneel geweest aan de telefoon om ze dit slechte nieuws te vertellen. Vandaag zijn ze naar de gynaecoloog om te kijken hoe nu verder. Ze willen denk ik wel weer beginnen met de 2e ICSI poging.
    Normaal overleeft, geloof ik, wel 50% van de ingevroren emmy's het ontdooien.
    Neem liever mij als voorbeeld. Bij mij was de 1e al goed ontdooid en kon terug geplaatst worden waardoor ik nu zwanger ben! Dus hoopvol blijven meiden.

Alvast fijn weekend!

6. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Thanks, Lili

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is een domper! Alle 9!!!
    Je zou bijna denken dat er toch in het lab iets niet goed is gegaan, bij het invriezen al of tijdens het ontdooien. Gemiddeld zou +/-70% het toch echt wel moeten overleven. Ik denk dat als ik in mijn werk 0% opbrengst zou hebben bij het ontdooien van vitaal ingevroren cellen, dat ik dan mn biezen zou kunnen pakken. Dat is echt niet normaal hoor!

8. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Dat is zeker ontzettend sneu. Denk je een goede productie geleverd te hebben en dan weer dit vervelend nieuws! Tijdens een vruchtbaarheidstraject zijn er veel te veel teleurstellingen te verwerken. We blijven het steeds weer opnieuw zien.....helaas.

Merah, is het invriezen moeilijker dan ontdooien? Die van ons zijn allemaal misslukt met invriezen. Kan me ergens herinneren dat dit ook juist een gevoelig proces is.

9. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Tis weereen klein beetje stilgevallen hier, dus ik dacht laat ik weer ns een update sturen. Hier vliegt de tijd enorm. Ik ben inmoddels 33 weken, een vriendin staat op het punt van bevallen en woensdag is een oud collega bevallen. Het komt allemaal wel dichtbij zo. Nog drie weken werken en dan gaat mijn verlof in. Kan niet wachten eerlijk gezegd. Als het goed is, heb ik straks twee verzorgers/bijrijders voor mijn paard. Eentje is nog niet helemaal definitief. Zodra we daaruit zijn, kan de rust beginnen. Dan heb een goede 'oppas' voor mijn paard geregeld ;).
    Vorige week zaterdag heeft een vriendin fotos gemaakt van mijn lekkere dikke buik. Als er een mooie tussenzit overweeg ik daarvan misschien het geboortekaartje te maken. Die hebben we namelijk nog niet gekozen... Ook moet ik hard aan de slag om alle adressen te verzamelen. De tekst daar zijn we al wel uit. Oftewel, het gaat hier goed zijn gangetje. Hoe gaat het bij jullie? Iedereen klaar voor de EK gekte van zaterdag :$. Werk ze voor degene die vandaag moeten werken en voor de anderen alvast een prettig weekend!!

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Fijn dat de verzorging van je paard geregeld is Wolfje, dat lijkt me een opluchting!
    Goed idee die foto's van je buik. heb er ook wel een paar, maar dat zijn geen professionele, meer voor leuk voor later. Weet je of er al n geschikte bijzit voor het geboortekaartje?

Ja. EK, al een stuk minder gekte na zaterdag, lijkt me nu. Ga toch wel kijken woensdag hoor!

Inderdaad heel stil hier. Bij mij alles goed in ieder geval. F doet het uitstekend! Slaapt goed, eet goed, lacht regelmatig, huilt verklaarbaar en niet veel. Hij ontwikkeld zich vrij vlot. Het ritme zit er aardig in hier.
    Hoe'st met de rest?

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hallo meiden,
    Het is inderdaad erg rustig hier. Zelf ben ik druk met mijn afstuderen bezig geweest. Met een kleintje is het allemaal toch net iets zwaarder. Maar Puk heeft er geen last van, ben er vollop voor haar. Volgende week eindgesprek en dan eindelijk klaar. Alweer een mooi papiertje erbij :).

Goed om te horen dat je paarden goed worden verzorgd! Sta je nu in iedergeval niet onder druk om een keuze te maken.
    En een mooie foto van de buik kan ik je aanraden op het kaartje. Hadden wij ook gedaan en heb veel enthousiaste reacties gehad. Ook persoonlijk hierdoor

Toke, wat gaat het toch snel zeg! Is F alweer 3 maanden. Boh......
    Hahaha, hier gaat het net zo snel hoor.

Liefs aan iedereen

12. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Klnkt goed, Manousch. Heel veel succes komende week!! Knap om een studie te doen en de zorgen te hebben voor een kleintje thuis. Respect!

Toke, fijn te horen dat het met en bij jou goed gaat! Wat gaat de tijd snel he?!

Hier gaat alles goed. Vandaag moeder-zussendag. Hebben eem culinaire wandelong gedaan in Elburg. Erg leuk. Stadswandeling met tussendoor in diverse restaurants een hapje eten. Ben voldaan, maar wel iets gesloopt ;). Nog 2 weken werken en dan verlof. Ben toch eigenlijk wel lekker aan het aftellen....

Veel plezier allemaal, fijn weekend en misschien morgen nog een fijne voetbalwedstrijd ( voor wie nog durft te kijken...).

13. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Daar was ik weer. We zijn afgelopen weekend teruggekomen van vakantie. Heerlijk zomerweer. Relaxen, lekker eten, strand, familie.. Echt genoten. Hier schiet het mooie weer helaas niet op. Hopelijk komt dat nog.
    Wat goed dat je bijna bent afgestudeerd Manousch. Knap hoor met de kleine erbij.
    Wolfje, fijn dat je oppas voor je paard hebt. Kan me voorstellen dat je het lastig vond/vindt.
    Bij jou schiet het ook op Wolfje! Heerlijk dat je over twee weken verlof hebt!
    Goed dat je het zegt. Ik moet me ook eens gaan verdiepen in geboortekaarten.. Is de babykamer helemaal af?

Met mijn zwangerschap gaat alles goed. Eergisteren was ik bij de gynaecoloog. De baby ligt over dwars (dacht ik al te voelen) waardoor ze niet goed kon voelen hoe groot ze is. Krijg dus over 2 weken een groeiecho. Wel leuk. Maar ik maak me geen zorgen over de groei. Bij mijn dochter heb ik de laatste 2,5 maand nog 7 echo's gehad omdat ze niet goed konden inschatten hoe groot ze was en hoe ze lag in mijn buik. Daarbij was ze geen grote baby. Deze misschien ook niet.

x

14. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wolfje, wat goed dat je nog zo actief bent. Tuurlijk ben je daarna gesloopt maar wel gezond voor jou en de kleine!
    Ooooh en nog maar eventjes werken en dan lekker genieten van je verlof :D, heb je veel plannen?

Lili, goed om te horen dat je van het zonnetje hebt mogen genieten. Hier moeten we nog maar zien of er dit jaar nog wat voor ons in petto zit.
    Hebben ze verder wel kunnen zien of alles goed is met je meisje, ondanks dat ze dwars ligt? Het is wel fijn als je wat extra echo's krijgt. Af en toe naar je kleine kijken is altijd leuk, toch!!!

Ik heb afgelopen vrijdag mijn eindgesprek op school gehad, en jippie....ben geslaagd!!!
    Mag me nu docent gezondheidszorg en welzijn noemen.
    Werk nu als opleider in een GGZ instelling, maar ergens in de toekomst (als Puk naar school gaat) is het misschien wel fijn om als docent te gaan werken.

15. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Gefeliciteerd Manousch, wat goed zeg dat je nu docent bent!

Het is rustig op het forum. Kan dat liggen aan dat het verplaatst is naar mmm-clubs? Ik zocht me namelijk ook een ongeluk, tot ik zag dat het topic hier stond.

Vanmorgen naar het zh geweest. Ik voelde de baby gisteren en vandaag vrijwel niet. Na twijfel toch maar gebeld. Heb daar een echo en ctg gehad. Gelukkig was alles goed en mocht ik even genieten van mijn meisje. Ze ligt ook niet meer over dwars.

Hoe is het met iedereen??

16. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hey ladies,

Gefeliciteerd Manousch! Super gedaan, petje af!
    Lili, fijn datje bevestiging hebt gehad dat met de kleine alles goed is en dat ze niet meer dwars ligt!
    Hier gaat ook alles goed. Heb vandaag liggingsecho gehad. Kleine ligt diep ingedaald, dus de kans op verandering is klein. Had gister dikke voeten, maar na een dag hoog met veel groene thee werd het beter. Vandaag weer een dag kantoor, dus niet ideaal, maar voelt nog oke. Hebben ook een nieuwe auto (tweedehands) gekocht, konden hem vandaag ophalen. Hij is zo mooi!!
    Deze week nog twee dagen werken. Morgen werken en daarna met mijn directeur mee naar een uitreiking waarvoor zij genomineerd is en donderdag laayste dag werken met een diner met collega's ter afsluiting voor mijn verlof. Heerlijk! Ben echt aan het aftellen.... X

17. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik hou jullie wel in de gaten hoor Wolfje en Lili. Het is hier nu zo stil, misschien helemaal niet leuk voor jullie. Jullie zitten middenin zo'n speciale tijd. Jullie leefden ook met mij mee....ik ook met jullie!
    Geniet nog flink meiden, van het zwanger zijn. Alles is zo speciaal.
    Knuffel voor iedereen!

Dat was dan even flink schrikken Lili. Die ongerustheid die mis ik als kiespijn. Mijn laatste trimester zat er vol mee. Heel fijn dat alles in orde is.

Ik vind dit topic altijd via; directe links...mijn berichten. Hoef ik nooit te zoeken.

Proficiat Manousch! Wat een mijlpaal. Fijn om dat lekker gehad te hebben. En nu weer meer tijd voor jezelf?

18. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Thanks Toke, dat is lief van je! Hoe gaat het bij jou? En hoe gaat het met de kleine man? Hier nu eerste dag verlof. Vannacht slecht geslapen door de warmte, maar weet ook niet helemaal mijn draai te vinden. Van de 20 kg die ik er inmiddels bij heb, zit het meeste op mijn buik. Draaien in bed is echt een hele handeling :D.

Lili, jouw kleintje ng steeds goed actief? Alle twijfels nog weg?

19. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja, draaien in bed is niet niks met zo'n buik. Ik herinner me nog dat ik niet op mn buik en rug kon liggen en dat ik het op een zij maar een uur volhield, dan kreeg ik pijn. Moest dus ieder uur draaien van de ene naar de andere kant, dat ging dan echt in stapjes, maar moest er dus wel een beetje wakker voor worden.

Met Fje gaat het heel goed. Hij is heel groot, slaapt heel goed (door!) en is veel vrolijk. Hij huilt eigenlijk maar om twee redenen: hij is moe of hij heeft honger. Beiden zijn op te lossen. Heel prettig, ik geloof dat ik wel een makkelijk kind heb. Hij is in ieder geval geweldig lief!

20. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Jouw herkenbaarheid sluit precies aan ;). En wat fijn dat je mannetje het zo goed doet. Lijkt me heerlijk! In wat voor kledingmaat stop je hem nu? Gaat vast snel als hij zo groot is ;). Klinkt als een content manneke. Geniet ervan!

Deel Deze Pagina