Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Maat 68. 62 is nu toch echt te krap aan het worden, maar sommige merken vallen krap en dan is 68 ook niet goed meer. Ik doe hem soms een maatje 74 aan, maar dat valt dan dus klein. Daar staat dan '12 maanden' in het nekje, moet ik toch wel even slikken hoor :(. Net een enorme hoeveelheid luiertjes maat 4 ingeslagen, dat kan tot 17 of 18 kilo. Wij denken: dat moet ie toch wel een poos aankunnen, maar als ik eerlijk ben: het luiertje past nu heel netjes. Wat zal ie wegen...kleine 10 kilo (gokje)? Ik hoop maar dat we er straks niet mee blijven zitten.
    Maar goed, eerst kon ik maar geen kind krijgen.... luxe probleem dus.;)

2. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Hihi, moest er wel om lachen, Toke!! Komt vast goed. Een paar dagen aan de dunne en je vraagt je af of je uberhaupt genoeg hebt ;)!
    Hier gaat t goed, super pijnlijke schouder van t slapen, das wel jammer... Ga zo alle kleertjes en bedlinnen wassen - dan ook nog strijken:x. Geen zin in. Doe het 'omdat het moet' nesteldrang mist nog :D! Kaartjes bestellen en adreslabels schrijven... Oja, moet t bed ook nog maar ns in het zeil gaan inpakken.... Ook nog niet gedaan. En dat vluchtkoffertje moet ik ook maar ns gaan pakken.... Volgens mij komt het kleintje nog niet, voel in elk geen druk om die dingen te doen ;) of ben ik gewoon echt zo'n luie mama in spe :(...... Hihi.

Fijne dag allemaal... Oja, als ik straks weet of de kleine beeb een j of m is, dan ga ik helemaal los met kleertjes kopen. Wil zo graag kleurtjes naast die unisex kleertjes, dat dan weer wel! Daar kan ik nu al energie voor vrijmaken om meteen de stad in te vloegen.... Best slecht, hihi. Gtz.

3. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat met je mannetje Toke. Hij groeit goed zo te horen! Jongens zijn vaak ook wel wat groter en zwaarder dan meiden. Mijn meisje was (en is) klein. Ben benieuwd hoe deze dame eruit ziet!
    Wolfje, herkenbaar dat 'slaapprobleem'. Ik moet ook zeker elk uur draaien van links naar rechts en andersom. Alles 'slaapt' dan in mijn lichaam en is stijf. En het bewegen wordt er de komende week denk ik niet makkelijker op.
    Wat betreft mijn kleine ben ik rustig hoor. Ze beweegt de afgelopen week erg veel. Volgens mij lag ze deze dagen wel weer over dwars. Maar vanmiddag krijg ik de groei-echo. Ben benieuwd!

4. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi Meiden,

Ik heb ales nog niet terug gelezen sinds ik voor t laatst online geweest ben maar ik neem aan dat alles goed gaat. WIlde even laten weten dat wij voor mijn vakantie bij de ivf arts geweest zijn om info aan te vragen voor een nieuwe poging. Hij vertelde dat zodra ik ongesteld was moest bellen en dan gaan we een embryootje ontdooien. Ben vanavond ongesteld geworden dus morgen de eerste stap naar een nieuw en erg emotioneel dubbel gevoel avontuur. We kijken er naar uit maar zijn ook erg bang maar proberen dat niet de boven toon te voeren.
    Mijn bms is wel doen dus waarschijnlijk moet ik daar wel medicatie voor gebruiken deze keer. Ik hoor het morgen en hou jullie op de hoogte

x Kim

5. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi Meiden,

Ik heb ales nog niet terug gelezen sinds ik voor t laatst online geweest ben maar ik neem aan dat alles goed gaat. WIlde even laten weten dat wij voor mijn vakantie bij de ivf arts geweest zijn om info aan te vragen voor een nieuwe poging. Hij vertelde dat zodra ik ongesteld was moest bellen en dan gaan we een embryootje ontdooien. Ben vanavond ongesteld geworden dus morgen de eerste stap naar een nieuw en erg emotioneel dubbel gevoel avontuur. We kijken er naar uit maar zijn ook erg bang maar proberen dat niet de boven toon te voeren.
    Mijn bms is wel doen dus waarschijnlijk moet ik daar wel medicatie voor gebruiken deze keer. Ik hoor het morgen en hou jullie op de hoogte

x Kim

6. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoe hoe Kim spannend.. Helaas heb ik niks in de vriezer:(

7. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Uhh kim.. Als ik je bannen zo zie heb je net een kleintje..

8. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Kim, wat fijn dat je dit weer met ons wilt delen. Ik kan me voorstellen dat het erg zwaar voor jullie is om opnieuw te beginnen met de IVF poging. Je zal jullie kindje altijd blijven herinneren, maar een broertje of zusje zou natuurlijk heel mooi zijn. Dapper en goed dat jullie verder gaan!
    Jouw verhaal is min of meer herkenbaar voor mij. Mijn vriendin is vorig jaar met 24 weken bevallen van een tweeling. Een kindje (jongen) heeft het helaas niet overleefd, maar het meisje wel. Dezelfde naam als jullie kindje.
    Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen goed, dus laten we er vanuit gaan dat het deze keer goed gaat bij jullie.
    Ik leef met je mee.

9. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    De groei-echo bij mij was goed gisteren. Kindje groeit gemiddeld. De gyn. vond mijn buik nogal klein, maar gelukkig is alles goed. Ze ligt nu in een stuit. Ze beweegt dus nog alle kanten op.

x

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat fijn dat je er weer even bent Kim! Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg dubbel is allemaal, ga je weer door alle fases waar je met je dochtertje ook doorheen bent gegaan; van zwanger worden tot zwanger blijven. Ik hoop zo dat het allemaal voorspoedig zal gaan bij jullie. Zoals Lili inderdaad zegt: meestal gaat het goed. Fijn dat we weer mogen meeleven!

Ook fijn nieuws voor jou Lili! Alweer een eind op weg he, aftellen maar. De grootte van de buik is niet belangrijk toch? Als alles erin maar goed zit!

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Kim, wat fijn om van je te horen! En ook fijn dat je ons weer gevonden hebt. Kan me voortsellen dat het een grote stap is om weer te beginnen. En wat goed dat jullie meteen weer van start kunnen en niet op een wachtlijst komen. Houd ons op de hoogte en we zullen weer met je meeleven en heel veel duimen!

Liefs Manousch

12. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Wolfje, wat gaat het snel bij je zeg. Nog even en je bent mama.....joehoeeeeee!!!!! En die nesteldrang komt misschien nog wel, en anders niet...maakt het uit, je kleine komt toch wel hoor :D

Lili, ook alweer 30 weken. En die kleine maar lekker draaien in je buik. Wordt je er niet misselijk (letterlijk) van?

Kan me nog goed herinneren toen ik het topic opende en iedereen zich voorzichtig melde. En kijk hoe we er nu bij zitten :)

Bij ons gaat het super. Puk zit naast me te oefenen met kruipen, kontje omhoog en weer omhaag. Tussendoor even door de armpjes kijken (denk waarschijnlijk, wat moet ik hier nou mee??:))).

13. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    @ Manousch Ze hebben hier geen wachtlijsten.
    De verpleegkundige had gisteren gebeld en die belt vandaag terug. Door dat dunne baarmoederslijmvlies moet ik misschien aan de progynova. Ze belt er vandaag over terug. Spannend!

Lilli Hoe is het precies gegaan met jouw embryo transfer? Was dat in een natuurlijke cyclus? Of moest je nog medicijnen gebruiken?

14. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Spannend Kim, ook wel fijn weer een nieuwe start. Het zou zo mooi zijn als idd deze keer alles lukt en ook jij straks een kleintje rond hebt lopen, met natuurlijk je meisje altijd in je hart! Ga jij nu een beroep doen op ingevroren eicellen? En zo ja, hoeveel heb jij er op voorraad? Spannend hoor, ga weer heel hard voor je duimen!!

Hier afgelopen dagen vervelend nieuws gehad van een kennis. Zij is vandaag uitgerekend en is gisteren ingeleid. Haar man wordt vandaag aan een tumor geopereerd. Ze proberen hen in het ziekenhuis zo veel mogelijk bij elkaar te laten zijn. Kan niet bevatten hoe zij zich moet voelen. Het is hun eerste kindje... Wat waardeer je dan enorm wat je zelf hebt! Hoop dat ze er goed uitkomen.

Lili, lekkere beweeglijke kleine! Heerlijk toch, ik vond/vind alle beweging echt een verrijking. Gister was onze kleine echt mega druk toen we op bed lagen. Nog nooit zoveel gestuiter gevoeld. Misschien heeft de kleine te veel mee genoten van de twee (ja, twee) chocolademuffins die ik gesnoept heb... Vanochtend voelde ik niks, dus doppler erop. 120 slagen / min. Weer gerustgesteld. Straks naar vk.

Hebben jullie nog een nieuwe pyama gekocht voor na de bevalling? De oude pas ik niet echt meer... Het jurkje dat ik aan had bij de punctie is nu een te klein shirt :D. Ja, die 20 kg zitten op buik, billen en benen.... Wil eigenlijk ook gewoon in pyama netjes in tuin kunnen zitten en bv kunnen geven. Is dat reeel of niet? Weet niet echt wat ik kan verwachten. Lig nu zonder pyama, zonde dekens en drijf s nachts bijna bed uit. Weet ook niethoe lang dat zo blijft, maar anders heb ik wel 2 pyamas nodig denk ik! En dan jurke of hempje broekje? Heb echt geen idee...

Ja, manousch, een bijzonder topic! Ik hoop dat hij ook zijn vruchten mag afwerpen voor Kim en Mien!!

X

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wolfje: Ik beviel natuurlijk in maart, heel ander weer toen. Ik had mijn eigen pyama's aan, waarvan het pyamajasje alleen de bovenkant van mn buik bedekte. De koude tochtstreep kreeg een sjaal voorgebonden. Ik had van een vriendin positiejoggingpakken te leen en die deed ik na de bevalling overdag aan en zo snel mogelijk mijn gewone kleren na een dag of drie. ik heb me echt ingehouden met het aanschaffen van positiekleding, omdat ik t maar zo kort aankon.

Van weer een andere vriendin had ik een mooie grote, dunne sjaal gekregen om om te slaan als ik in het openbaar borstvoeding wilde geven (zover is het dus nooit gekomen :(). Dan kun je verder in principe alles aan, als je die sjaal maar hebt. En niet te vergeten: voor de bevalling had ik een hele mooie badjas gekocht, de pyama's eronder heeft niemand gezien.

Wat fijn dat het ook met Puk zo goed gaat, leuk he al die ontwikkelingen!

Kim, nu echt weer spannend dus allemaal! Ik was een jaar geleden precies een maandje eerder begonnen dan jij nu. Hopelijk heb jij over een jaar net zo'n wolk van een baby als ik nu...een maandje jonger dan natuurlijk!

16. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Kim, ik heb een tp in de natuurlijke cyclus gehad. Moest alleen 1x Pregnyl spuiten om er zeker van te zijn dat je een eisprong hebt. Zo'n dag of 5 erna heb ik de tp gehad. Eerste emmy was goed ontdooid. Dus verder ook geen medicatie gebruikt.
    Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt voor jullie!

Wolfje, je bent alweer 38 weken! De baby kan zomaar komen. Spannend hoor. Ik heb geen extra pyjama's of kleding voor na de bevalling aangeschaft. Had ik bij mijn dochter ook niet. Ik had positiekleding meegenomen naar het zh voor na de bevalling, maar dat was eigenlijk al veel te groot. Ik denk dat ik dit toch maar weer doe en daarbij een grotere pyjama/jogging broek. Het liefst trek in zo gauw mogelijk gewone kleding aan ipv pyjama's ;)

Fijn dat het bij jullie zo goed gaat Manousch en Toke. Bij jou ook Merah? Al een poosje niet gehoord.
    En natuurlijk hopen we ook het beste voor Kim en Mien!

x

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Knuffels girls....

18. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Ben benieuwd welke kleren ik na de bevalling pas. Ben 20 kg aangekomen, dus zal nog wel even duren voor ik mijn eigen kleren weer pas...

Heb 1 gewone pyama gekocht, mt 42... Zit wat strak op de buik ;),maar dat zal straks wel anders vallen. Normaal mt 38, dus hij kan voorlopig nog lekker mee ;).

Joggingbroek heb ik niet, af en toe wel gemist. Draag nu alleen nog jurken en legginfs. Al die druk van broeken kan ik echt niet hebben op mijn buik/blaas...

Kim, ben benieuwd hoe t bij jullie verloopt. Duim voor je.

Hier is kleine niet meer ingedaald, dus als vliezen breken hebben we en bende en moet ik meteen liggen en vk bellen... Hoop dat de kleine weer graag klem wil gaan liggen :) met koppie! Hihi..

Fijn weekend allemaal. X

19. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Jeetje Lili, jij ook alweer 32 weken. Jij zit echt lekker kort achter mij. Nog 2 weken werken? Of ga je nog langer door? ik ben zo blij met mijn verlof!!

20. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ooh wat fijn dat jullie de kleintjes lekker voelen trappelen. Is toch zo bijzonder dat het bestaat!!!

Wolfje, nog even volhouden meid. Binnenkort ben je mama :D. En wat erg van jullie vriendin en haar man.... zijn geen leuke kraamweken zo.... Hoop dat je de energie nog hebt om haar te kunnen steunen!

Lili, ook voor jou zal het niet meer lang duren. Hoop dat het binnenkort mooier weer wordt zodat jullie lekker met de kinderwagen kunnen wandelen en pronken met de kleine!

Zelf heb ik ook snel weer gewone kleding gedragen. Voor de eerste dagen in het ziekenhuis heb ik mijn legging en zw-jurkjes gedragen. Daarna weer snel mijn eigen kleding, was ook 20 kgr bij hoor! Zonder buik zag het er ook netjes uit. En ik ben helemaal weg van linnen broeken. Die draag ik als thuispak. Zomer en winter, altijd fijn :)

Merah, we hebben inderdaad niets meer gehoord. Alles wel goed met jullie?

Deel Deze Pagina