Wie begint ook met zijn 1e IVF behandeling?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Manousch, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zelf heb ik ook nog een nieuwtje.
    De verstokte ZP-lezer weet het misschien al uit een ander topic, maar ik ben weer zwanger!

Pfff, dat is eruit...

Afgelopen maand zijn wij begonnen aan onze cryo's.
    We wilden niet te lang wachten, want mijn man is al 49 (ik ben 14 jaar jonger) en de eerste keer IVF hebben we heel veel geluk gehad, maar we hielden er rekening mee dat een tweede toch echt wel een poosje zou kunnen gaan duren.
    Nou... 4 weken geleden is onze eerste cryo ontdooid. Dit is goed gegaan. Hij was 8-cellig bij invriezen en na ontdooien was hij in 1 dag alweer aangegroeid tot 12-cellig (geen idee hoeveel cellen verloren na het ontdooien).
    Bij de terugplaatsing vroeg ik: 'En wat nu als deze niet lukt, kan ik dan gewoon weer bellen als ik ongesteld word?'
    De gyn zei: 'Mocht deze tetugplaatsing mislukken, dan mag je idd gewoon weer bellen.'
    Maar de toon waarop ze dit uitsprak kwam bij mij over als 'het is zo'n mooie, het moet wel heel raar lopen wil hij niet blijven plakken'.
    Onzin natuurlijk, want er zijn zoveel factoren die meespelen, maar daar heb ik me wel aan vastgehouden.
    En ik testen ruim voor NOD: postief. Maar had ook extra pregnyl gespoten, dus dat zei nog niets.
    NOD: positief, maar van het ziekenhuis mocht het pas 14 dagen na TP. Tjonge, wat een stress.
    Maar ook op die dag was hij positief!
    Maandag (6.1 week) echo gehad om bbz uit te sluiten. Alles goed. En ook al een beginnende hartfrequentie gezien. Nog wel langzaam, maar dat schijnt normaal te zijn bij het opstarten.
    Over twee weken weer een echo. Heb er wel weer stress van. Hoop zo dat het hartje dan nog klopt!

Zo, dat was even mijn ego-berichtje...

2. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Super zeg Merah! Van harte gefeliciteerd! En wat een geluk dat het zo goed en snel ging. Tuurlijk, weer hartstikke spannend.
    Wat nou ego-berichtje? Daar draait het hier om op zp! Dit soort nieuws willen we horen!
    Ik heb alle vertrouwen in een goed verloop, je berichten zijn zo goed!

3. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Wauw Merah!! Gefeliciteerd!!! :)
    Ik hoop in jouw voetsporen te mogen treden. Echt bijzonder meid. Van harte gefeliciteerd! Nogmaals wauw !!

Hier gaat alles goed. Heb bed in woonkamer. Kan de nodige rust nemen ivm bekkeninstabiliteit. Heb dagelijks 3 x 50 mg diclofinac en 3 x 2 paracetamol. Ze lversterken elkaar, dus ik kom de dag wel door. Mag de trap nu 3x per dag nemen. En ik mag mijn dochter kleine stukjes tillen. Heel fijn. Heb haar vandaag met hulp van buurvrouw gebadderd en aangekleed. Fijn om zelf voor haar te kunnen zorgen. Mijn man neemt nl bijna alle zorg op zich. Zowel voor haar als voor mij.

Kreeg 5-8 weeen om 21 u. Vk gebeld. Was eerst niet bereikbaar. Om 21.30 u deed haar tel het wel. Ze kwam thuis langs. Ik had 2 cm ontsluiting, maar sat had ik donderdag na t strippen ook al. Zaterdag had strippen niet geholpen. Haar dienst liep tot 22 u dus ik werd overgedragen aan andere vk. Die zou om 1.00 u komen. Maar heb 11 u vk laten bellen. Nieuwe vk kwam. Had 4 cm. Om 12-15.15 verloor ik deel van vruchtzak. Vruchtwater bleek meconiumhoudend. Naar zkh . Daar aangekomen 8 cm. 9 naar 10 duurde lang, kreeg catheter Kreeg. Daarna weeenstorm. Nog 1 u persen en 2 vk nodig om haar eruit te krijgen. Schouder bleef achter schaambeen zitten, maar billen en heupen kwamen ook niet vanzelf. Ze had ook navelstrengetje om nekje . Placenta. kwam na 30 min. Was 1400 gr en groot genoeg voor 2 babies! nog 1 u hechten...had een flinke knip. Meisje kern gezond, maar ik helaas bekkeninstabiliteit Net als start zwangerschap zit ik nu weer aan huis en bed gekluisterd. Hoop op snel herstel...

4. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    WOLFJE, VAN HARTE GEFELICITEERD met je meisje!!! En wat een grote meid zeg!!! Super dat alles goed met haar gaat. Alleen vervelend voor jou dat je bekkeninstabiliteit hebt. Ik hoop inderdaad dat je snel herstelt. Wat een verhaal zeg vd bevalling. Dus toch nog naar het zh. Gelukkig is alles goed gegaan. En nu, lekker genieten van je meisje! Wil je laten weten hoe ze heet, of liever niet? (begrijp ik ook hoor)

En Merha, VAN HARTE GEFELICITEERD met je zwangerschap! Dat had ik zeker niet gelezen. Heb laatst alleen gekeken wanneer je het laatst actief was geweest, maar verder kijk ik weinig op zp (behalve deze topic).
    Wat goed zeg, dat je gelijk zwanger bent geraakt na de cryo tp. Kan me voorstellen dat je de het spannend vindt. Je leeft naar elke echo toe om bevestiging te krijgen. Maar fijn voor je zeg!

5. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Beetje Lili, morgen alweer 38 weken zwanger. Wat gaat het snel!!! Geniet nog even van de laatste lootjes. X

6. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hee meiden, net terug van vakantie en wat een super nieuwtjes!

Wolfje, gefeliciteerd met je meisje! Heftige bevalling maar ze is gezond en dat is het belangrijkste. Wat een ontzettende pech dat je nu zelf niet toppie bent. Jeetje, dat komt er ook nog bij.....Hoop dat je snel weer op de been bent en buiten in je dorp / stad mag pronken met jullie kleine in de wagen.

Merah, wauw alweer zwanger...gefeliciteerd!!!! Wat een geluksvogels zijn jullie dat het meteen raak is :D. De eerste weken zijn zeker spannend. Maar je hebt al hartactie gezien en hoop dat je durft te vertrouwen op je gevoel. Vind het echt tegek voor jullie.

Mien, wat heb ik een respect voor je. Je geeft het een positieve draai en kijkt naar de mogelijkheden en niet naar de beperkingen. Hoop dat je ook echt voelt wat je schrijft. Ik gun je een gelukkig leven en als je dat bent zonder kindje dan is dat ook heel mooi.

Wij net net terug van vakantie. Puk heeft geen kick gegeven in het vliegtuig en heeft genoten van het strand, de zee, zwemmen en heel veel aandacht. Het wat super.....

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Goed te lezen dat Puk het goed heeft gedaan in het ziekenhuis!
    Wij zitten ook te denken aan een weekje naar de zon, maar twijfelen erg, omdat die kleintjes soms zo'n last hebben van hun oren. Vind ik zo zielig! En natuurlijk ook het probleem of zo'n uk wel lang genoeg stil kan zitten, hihihi.

Ja, we hebben erg veel geluk. Ik moet nog steeds erg wennen aan het gevoel. Voor mij is het echt compleeet onverwacht! Hihihi, beetje raar om te zeggen. Maar het komt vast goed. Volgende week weer een echo. Hopen dat het dan nog goed zit...

8. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wauw Merah.. Goed nieuws ik duim voor je.
    Hoest Mer je mooie dochter?

9. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Aaah ik las te snel.. Wolfje gefeliciteerd. Helemaal geweldig. Geniet. Dikke kus.

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #1750 Toke, 27 aug 2012
    Laatst bewerkt: 27 aug 2012
    Manousch, wat heerlijk zon'n vakantie! Ik ben jaloers!!!
    Wij wachten tot mijn zaak weer goed loopt. Heeft echt geleden onder mijn afwezigheid en dat voelen we dus financieel. Zodra (als!) het weer loopt, dan boeken we... Nu met kindje, voor het eerst. Zo heerlijk!

Vliegen met een kleintje, daar zou ik ook wel tegenop zien. Toen ie nog echt mini was zagik het me nog wel doen. Hij sliep toen overal: in de wandelwagen, in een draagzak.. Nu wil hij toch echt t liefst in een bedje. Ik wist niet dat kleintjes sneller last hebben van hun oren!

Mien, ook mijn respect heb je. Fijn dat je het nu zo bent gaan zien.
    Ik had geen medische reden zoals jij waarom ik dacht dat t beter voor ons was, maar na 5 jaar hadden wij een ook een punt bereikt: we dachten echt ons erbij neer te moeten leggen (wij wilden eigenlijk nooit de molen in, was echt een: vooruit dan maar, 1 poging dan!). Ik vind en vond ons leven samen met zn 2 echt heel leuk en fijn. Ik hoop dat jij dat ook zo voelt.

Hier doet fje het weer heerlijk: groot en lief! Hij huilt amper. T weekend heb ik een leuke late avond gehad en hij gunt me echt mn rust, slaapt nu nog (kwart over 9) en moet zn eerste fles nog krijgen. Ik heb tot kwart voor 9 kunnen slapen, heerlijk!

Tis weer zonnig hier: fijne dag allemaal!

11. Manousch

Manousch Actief lid

24 mrt 2010
    319
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Toke, wat heerlijk dat het goed gaat met jou en fje. Toch wel lekker als je wat mag slapen ;). Gaat verder alles goed met zijn ontwikkeling? Laat je vooral niet gek maken door alle moeders...die van mij kan al....en die van mij is..... Ieder kind is anders en uniek!

De vliegreis ging super. Puk heeft nergens last van gehad. Speen en een flesje doen wonderen. En ze heeft heerlijk in mijn armen geslapen. Was maar 2.15 vliegen naar Mallorca. De temp is daar goed te doen met een lekker windje. Beter dan de 38 graden die jullie hier hebben gehad (geen airco, tenminste hebben wij niet thuis)........

Merah, vind het echt super dat jullie een heel traject is bespaard. Dat hebben jullie al lang genoeg gehad voor Anne-Lyn. Kunnen jullie lekker genieten van jullie 3tjes en straks met jullie 4tjes :). Hoe gaat het met Anne-Lyn? Is wel leuk dat ze straks samen kunnen spelen als het leeftijdsverschil niet zo groot is.
    Wij willen ons weer gaan aanmelden als Puk 1 jaar is. Hebben helaas niets meer in de vriezer... Maar heb er weer heel wat voor over nu ik weet wat voor een verrijking z'n kleintje je leven geeft!

Iedereen een dikke knuff

12. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @Manousch, gelukkig hoor ik dat soort moeders niet vaak. Ik laat me zeker niet gek maken, heb zoveel vertrouwen in mn kleintje en ook in zijn ontwikkeling.

geweldig dat de vliegreis goed is gegaan! Geen vertraging is vast heel belangrijk met een kindje. Een vriendin van me vloog een keer naar Barcelona met haar kindje van 1. Die vlucht liep 6u vertraging op. En als het nou op schiphol was, daar heb je nog wel voorzieningen....t was in duitsland een klein vliegveld :(

13. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hier nog alles rustig. Sinds gisteren wel erg last van harde buiken, maar verder geen weeen. Ben zo benieuwd naar mijn beeb.
    Hoe gaat het met jou en je meisje, wolfje? Ben je alweer een beetje beter te pas?
    Hoe is het met kim? En alle anderen?
    Manousch is dat een foto van jou en puk??
    Knuf

14. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Spannend Lili! Het kan echt elk moment gebeuren nu. Heerlijk om je kindje straks ook te kunnen zien en vasthouden.... Ik wens je een hele voorspoedige bevalling toe!

15. Wolfje1981

Wolfje1981 Actief lid

22 jun 2011
    231
    0
    0
    Spannend Lili. Héél veel succes met je aankomende bevalling. ;)
    Met ons kleine wolfje gaat het goed. Ze weegt al 5230 gr. Helaas heeft ze last van reflux. Ze spuugde bloed door geïrriteerde slokdarm. Echt sneu. Zit nu aan medicijnen. Arme meid. Mijn bekken gaan iets beter, maar lopen gaat nog erg moeilijk. Hoop op snel herstel.

16. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wolfje waar zijn die foto's?
    Zielig voor je vrouwtje dat ze er zoveel last van heeft. Sterkte.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Spannend Lili!!! Nog even volhouden!!! Zo'n mooi moment, voor het eerst je ukkie in je armen!...

Wolf, wat sneu voor mini-wolf! Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Anne-Lynn had ook reflux, maar helaas hadden de medicatie weinig effect bij haar...
    1 troost, 99% groeit er zelf overheen. Maar het is zo zielig als ze zoveel pijn hebben!!!

Eh, wolf... volgens je banner ben je 45 weken zwanger!.... hihi

18. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Dank je wel. Het komt nu heel dichtbij voor mij. Morgenochtend mag ik naar het ziekenhuis en gaan ze mijn baarmoedermond rijp maken. Dan afwachten en evt vliezen breken. Het kan dan nog wel 24 uur duren maar misschien gaat het ook wel heel snel. Ik blijf in ieder geval in het ziekenhuis tot ik bevallen ben. Vind ik wel een geruststellend idee.
    X

19. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Het is zover; op 6 september ben ik trote moeder geworden van een gezonde dochter. Ze woog 3400 gr en is 51 cm.
    'Fee' ligt nu naast me, ze is prachtig!

20. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat fijn Lili! van harte gefeliciteerd met Fee!
    Wat superfijn dat alles goed is. Geniet ervan meid....
    Knuffel!

Deel Deze Pagina