Hebben jullie lang bv gegeven? Kiki wil t niet zo graag meer... Vind ik wel jammer eigenlijk. Wil nog niet stoppen. Maar nu kolf ik en geef de fles. Kost veel tijd...
Ik wilde het heel graag, maar in de loop van de eerste week viel F enorm veel af. Hij kreeg veel te weinig binnen. Nou kon ik natuurlijk een pittig rooster hanteren met om de tweeenhalf uur aanleggen of kolven en fingerfeed, maar na week 1 waren wij hier helemaal gesloopt. Dat is natuurlijk iedereen in het begin. Ik bleef maar gierende adrenaline in mijn lijf houden na de bevalling, dat is later echt een probleem geworden. Ik trok zo'n rooster niet, zou dr aan onderdoor gaan. Al vrij snel kv hier dus, jammer genoeg. Maar hij doet t er prima op hoor.
Toke fijn dat je t herkent. Het liefst ga ik door maar ja, de kleintjes geven aan wat ze willen. Elk stapje is weer wennen. Ja f alweer een jaar. Gaat snel hoor! jouw start was ook pittig zo te horen. Das inmiddels alweer zo lang geleden dat je dat alweer vergeten bent. Toch? Ik moet de stap nog nemen. Ben dus nog steeds aan t kolven...
Ja, maar vergeten niet hoor! Ik vond het zo erg dat ik het los moest laten. Ik had nog heimwee naar mn kleintje in mn buik en toen viel dat ook al weg. Ik ben heel verdrietig geweest. En heb dezelfde dag mn eerste wijntje weer op.....dat dan weer wel!
Hallo meiden, Zo te lezen gaat het wel goed met jullie. Behalve fje die helaas veel ziek is Dat is niet leuk als die kleintjes zo beroerd zijn. Ben je er al uit of het aan de hond ligt? Wolfje, kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om met de bv te moeten stoppen. Lijkt me ook fantastisch als je kleine zo bij je drinkt. Maar gelukkig heb je er wel een paar maanden van mogen genieten! En hoe gaat het met onze zwangere in het midden? Inmiddels hebben wij een ivf traject achter de rug, maar helaas geen zwangerschap. Hadden een topembryo maar dat toppertje wilde niet blijven zitten. Over een dikke maand begin ik met spuiten voor het 2e traject. Manousch
Pittig Manousch! Jammer van de vorige tp. Jammer is nog zacht uitgedrukt. Hoe oud is jouw kleine nu? En hoe valt het traject? Zelfde als vorige keer of zwaarder of juist minder zwaar? Hebben jullie nog zelf geoefend? En vanaf wanneer? Ik zit nog met bekkeninstabiliteit maar wil zo graag een tweede. Weet niet of t wijs is om snel te starten. Wil ook goed van onze kleine genieten! En hoeveel cryos heb je nog op voorraad? Spannend traject hoor!! Toke hoe is t met de kleine? En zou jij een tweede wensen? X
HeeWolfje, Tja het is zo dubbel dit traject. Enerzijds is de wens voor een 2e kindje enorm groot en was het zeker een teleurstelling dat het niet was gelukt. Van de andere kant verzacht het omdat we al een lekker mupke thuis hebben. Maar ik zou zo graag een broertje of zusje voor Puk willen. We hebben nog genoeg liefde voor wel 10 kids We durven het niet aan om zelf te proberen. Tot nu toe heeft dat geleid tot een miskraam of een bbmzwangerschap. En cryo's hebben we niet. De vorige keer hebben ze zich niet laten invriezen en de laatste keer hadden we maar 1 topembryo en niks over....dus moeten we van voor af aan beginnen. Maar we hebben er veel voor over. Zeker nu we weten waarvoor je het doet. Wolfje, heb je al advies gevraagd aan de artsen of het verstandig is om op korte termijn voor een 2e te gaan? Misschien maakt dat geen verschil want je bekken gaan toch weer verweken (heb daar echt geen verstand van). Inhoeverre heb je er nog last van? Kun je wel alles doen met je kleine? Het zou wel leuk zijn als we met z'n alle voor de 2e ronde gaan Misschien wordt het hier dan weer wat actiever op het forum en we kunnen elkaar weer ondersteunen waar nodig! Liefs Manousch
Hoi manousch, Heftig hoor! Het blijft dus toch een pittig proces! En wat balen dat je geen cryo's op voorraad hebt en dus de hele behandeling weer opnieuw moet doen. Vind jij de punctie het meest intensieve lichamelijke? Ik vond dat wel heel heftig. Maar bij de enige puntie die ik heb gehad vingen ze 23 goede eicellen. Ze zullen dus aardig wat geprikt hebben. Of is het nu te relativeren na de bevallingspijn? Ik moet eens uitzoeken hoe t zit met de bi (bekkeninstabiliteit) bij een 2e zwangerschap. Vk heeft wel gezegd dat er dan groeiechos gemaakt worden en dat ze me niet meer laten doorlopen tot 41+3. Ik was 20 kg aangekomen. Bijna alles alleen voren op de buik. Had al tijdens de zw bi. Was niet erkent. Wel heel pijnlijk. Ik kon bijv bij de persweeen niet meer zelf mijn benen optillen... Ben nu net twee weken thuis geweest omdat werken en voor de kleine zorgen erg intensief is voor mijn lijf. Ik was echt op. Ik kon alleen nog maar huilen. Zo moe. Nu ben ik weer wat opgeladen maar merk dat de energie er snel weer uit is. Goede energiemanagement is dus nodig haha. Wie weet stapt iedereen in ronde 2. Ik wacht nog even. Eerst van de kleine mop genieten!!
Manousch, wat spannend allemaal! En jammer dat het niet gelijk bingo was. Ik duim voor je de volgende ronde! Ik hoop dat het snel mag lukken. Is het met twee kinderen klaar wat jou betreft of wil je daarna liefst nog een derde? Wij gaan niet voor een tweede, dus in dat opzicht zal ik niet mee kunnen praten. Wij zijn helemaal tevreden met ons huidige gezinnetje en vinden het wel af. F is snel benauwd en daardoor ontwikkelt hij zich motorisch traag. Het kost hem allemaal veel kruim en dan kiest hij ook snel voor de gemakkelijke weg. Hij tijgert alleen nog maar, al doet hij dat al wel drie maanden. Het is een megavrolijk kereltje, gelukkig. Onder begeleiding van fysio oefenen we nu. Het is duidelijk niet zijn sterkste kant. Hij wordt soms best onzeker van die oefeningen, omdat t niet zo gemakkelijk gaat. Zo sneu. Jammer dat we niet gewoon zijn eigen tempo kunnen volgen en meer moeten pushen. Vervelend dat de bekkeninstabiliteit in de weg zit, op meerdere manieren waarschijnlijk Wolfje. Ik hoop dat jij er ook snel voor mag gaan. Is bekkeninstabiliteit pijnlijk of alleen belemmerend? Loop je bij een volgende zwangerschap risico dat het erger wordt of maakt dat niet uit?
Jee Wolfje, dat klinkt toch wel heftig zeg. Wordt het wel door je omgeving erkent of heb je het gevoel er "alleen" voor te staan? En de zorg voor een kindje erbij maakt het niet gemakkelijker, hoe leuk en schattig ze ook zijn. Wat is normaal gesproken de prognose bij bi na de bevallig (bedoel, hoelang kan het duren voordat het over is)? Je hoort vaak dat ze zeggen dat de zorg voor je kind het eerste jaar het pittigste is. Nou, dat vind ik dus echt niet. Hebben we wel een gemakkelijke baby gehad maar nu ren ik de hele dag achter Puk aan, probeer haar te amuseren, leren wat wel en niet mag en dan heb ik het nog niet over alle snotneuzen en kwaaltjes die ze mee krijgt van o.a. de opvang. Maar ik vind het ondanks dit wel helemaal geweldig!!!! Wist niet dat je zoveel van iemand kan houden.... Toke, jammer dat Fje z'n last heeft. Is toch zielig voor z'n kleintje! Ik denk dat kinderen zelf goed aangeven wanneer ze ergens klaar voor zijn of niet. Dan maar tijgeren. Hij zal later echt niet anders lopen dan iemand die motorisch zich als baby sneller ontwikkelt. Maar kan me voorstellen dat het zwaar is om fysio te hebben en de zorgen die erbij komen! Sterkte meiden!
Hier zeggen al mn vriendinnen dat van 1 tot anderhalf het zwaarst is....inderdaad omdat je er steeds achteraan moet, ze overal bij kunnen en behoorlijk snel zijn (behalve de mijne dus). Maar inderdaad er staat zoveel tegenover. Wat een liefde he!
Elk kind groeit op zijn eigen tempo. Maar verwacht hier ook dat ik er zodra ze loopt achteraan moet rennen. Net zoals jij met Puck Mannousch. Echt heerlijk zo'n eigen wil! Wel pittig voor jou Toke. Zie je el vooruitgang bij F? Is dit pas later aan het licht gekomen? Gelukkig lijken de vooruitzichten goed! Hier gaat het weer iets beter. Vandaag op t werk. Nu kolven. Maar echt zitten voor werk valt me lichamelijk zwaar! Het zal 1 jaar duren minimaal het herstel van bi. Er komt best veel op je pad zo, maar mijn dochter is het zo waard!!
Daar hebben jullie helemaal gelijk in! De kindjes geven zoveel terug dat 'bijna' alles te relativeren is.
Hallo meiden, Ik heb Merah ergens tussen de forums gevonden. In haar handtekening staat projext X ..-4. Ik interpreteer het ze dat alles nog goed met ze gaat (hoop ik). Heb een berichtje voor haar achter gelaten en hoop dat we nog van haar horen. PS, ben inmiddels alweer een week bezig met de deca. Voel me goed op wat opvliegers na :x......
Hoe gaat het nou Manousch? Al een punctie/tp gehad? Het zal onderhand wel weer spannend aan het worden zijn. Hoe gaat het met de hormonen? Heb je er veel last van? Hier is Fje weer snel benauwd. Het sneue is dat we er onderhand bijna aan gewend zijn. Een paar maanden geleden vond ik hem niet zo erg aanhankelijk. Leek hij er niet zoveel om te geven als we hem uitgebreid knuffelden. Dat is de laatste weken gelukkig helemaal omgeslagen. Hij wil steeds lekker op schoot en je ziet hem genieten van de knuffels die hij krijgt. Heerlijk gewoon! Zijn motorische ontwikkeling gaat nog steeds traag, maar komt wel goed. Hij loopt nu wankelend aan je handen en trekt zichzelf de hele dag aan vanalles op tot zit en staan. Hoe is het met rest?....voor wie nog wil reageren....
Hee Toke, leuk van je te horen! En zeker ook dat het met fje goed gaat en hij zich niet laat beperken door beren op de weg! Heerlijke periode is het nu he! Lekker knuffelen en steeds meer interactie met je kind. We zitten inmiddels alweer in de 2e ivf. De eerste is helaas niet blijven zitten. Ik heb vrijdag een terugplaatsing gehad van een gemiddelda emmy. De andere bevruchtingen waren niet goed genoeg voor in te vriezen. Dus ik zit weer uitgebreid te broeden, in de hoop op een broertje of zusje voor Puk Puk doet het super. Ze loopt, rent, klimt...... Dus mama loopt en rent er achteraan. Ze is een actief kind met een duidelijke eigen wil. Het opvoeden is inmiddels wel begonnen en het valt niet altijd mee. Maar we lachen om de ondeugende twinkeloogjes en de frustratie wurgelingen......nouja, hoe moet ze het anders allemaal kenbaar maken. Het is een geweldige periode, alhoewel ik vond tot nu toe alle periodes leuk! Ze is inmiddels bijna 17 maanden, 78 cm en 9,5 kilo. Groeit dus goed en ontwikkeld zich als een "normaal" (nouja, wat is normaal???) kind. Jammer dat het hier zo stil ligt! Had graag willen horen hoe het bij iedereen gaat.
Wat super Manousch.. laat deze maar lekker plakken. Hier gaat alles ook super heb echt een geweldige zoon. 3 mei alweer 1 jaar. Zo genieten. 6 mei mag ik naar het UMC. We willen de punctie onder narcose ivm mijn verklevingen. T is afwachten wat er gezegd gaat worden. Hoop niet op een operatie.
Queen, snap ik het goed dat jullie ook bezig zijn met een 2e? Je schrijft een punctie onder narcose..... Wat leuk! En jee, ook alweer de eerste verjaardag gevierd. Was het een leuk feestje? Taart met een grote 1 Wij hebben alweer de 2e ivf achter de rug, helaas zonder zwangerschap. Wordt nu wel spannend omdat we dus nog maar 1 kans hebben. En aangezien we steeds geen cryo's hebben gaat het dus erg snel met het traject. Pffffff.....het is alweer zenuwslopend. Maar vooral nu met Puk thuis weten we waar we het voor doen. Knuff voor iedereen die hier zo nu en dan nog leest. En leuk om van ieder te horen!
Wat jammer dat hij niet is blijven zitten Manousch! Onprettig dat de druk toeneemt doordat je maar recht heb op een aantal behandelingen. Dat soort stress is niet fijn! En Queen, al bijna 6 mei. Ik hoop ook dat je geen operatie hoeft. Al met al mis ik die stress rondom zwanger worden als kiespijn. Ik leef met jullie mee. Merah zal onderhand wel bevallen zijn.... ik zal eens bij haar spieken....