Grrrrr, zojuist ben ik van de trap gevallen :x! Ik dacht dat ik er al was, maar ik moest nog 3 treden . Ben vol op mijn voet geklapt en nu doen mijn tenen en mijn enkel pijn. Ik denk niet dat het gebroken is, maar het doet wel verrekte zeer! Hoe geneest dit nou het snelst: rustig aan doen, of gewoon proberen te lopen? Hoe dom kun je zijn, nog 3 treden en dan denken dat je er al bent
Ligt eraan hoe ernstig het is. Koelen heeft het eerste half uur nut tegen zwelling, daarna zijn warme voetbaden juist lekker tegen de pijn en om de doorbloeding te stimuleren ter bevordering herstel. Rustig aan bewegen is op gegeven moment wel goed, anders wordt het stijf, maar niet overdrijven natuurlijk. Luisteren naar je lichaam. Als de pijn gaat kloppen je voet gewoon even rust geven en pootje omhoog. Succes!
Auw pijnlijk! Het best is even laten rusten. Probeer op de bank je voet vast te bewegen.Ddan voorzichtig aan proberen te kijken of je er op kunt staan. Zo ja, dan lopen. Je moet voorkomen dat je gaat overbelasten, maar wel soepel houden. Morgen vroeg zal het heel stijf zijn. Dan helpt het om in een warm bad je voet in beweging te krijgen. Beterschap!
Misschien toch even naar laten kijken. Je weet niet of er iets kapot is. Bij de hap kunnen ze je dan ook advies geven. Sterkte ermee!
Toch even naar laten kijken en verder niet te veel op lopen, maar wel de voet zo veel mogelijk pijnvrij blijven bewegen.
Ik heb mijn enkel één keer echt vreselijk gekneust gehad en was toen niet in de gelegenheid om voldoende rust te nemen. Dat raad ik je niet aan, ik heb weken lang echt pijn gehad en maanden moest ik echt goed uitkijken wat ik ermee deed. Maar laat er voor de zekerheid ook even naar kijken!
Ok, voorzichtig blijven gebruiken dus. Pfft, doet echt wel flink pijn... Ben nu niet in de gelegenheid om naar de HAP te gaan, morgen wel. Ik kijk het even aan tot morgen, dan kan ik als het nodig is naar de HAP. Ik ga wel eens door mijn enkel, maar dat is toch niet zo pijnlijk als nu. Dank jullie wel allemaal!
Dank je voor de tip van een warm bad! Dat ga ik zeker doen morgenochtend, want het is nu al behoorlijk stijf.
Oh, zo ben ik ook eens gevallen. Zo pijnlijk... Bij mij gebeurde het aan het begin van de zomervakantie en aan het einde had ik er nog steeds last van. Ik heb zo'n ding van volgens mij Hansaplast gekocht, zo'n soort elastieken band, dat gaf mij heel veel steun.
Toch heeft koelen ook na een half uur nut hoor! Zoonlief heeft een half jaar geleden zn been ( op 3 plekken ) gebroken maar dat wisten we niet, wel dat hij het verstuikt en verdraaid had. We moesten regelmatig koelen. En niet over je grens heen gaan, rust is toch echt wel aangeraden en je kan zelfs goed een drukverband aanleggen als het gekeusd is. Gekneusde voet, behandeling en herstel | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
Ik zou even langs een arts gaan. Misschien heb je wel een scheurtje of heb je iets verrekt. Koelen is altijd fijn om de zwelling tegen te gaan, daarbij veel water drinken en hoog houden. Hoger dan je heup. Ik heb mijn enkel twee jaar geleden op drie plekken gebroken. Dus ik weet wat een ellende een enkel kan geven
Ik dacht ook dat ik mijn voet niet had gebroken, mijn huisarts dacht ook van niet en ook de arts in het ziekenhuis dacht van niet..... De foto's lieten toch echt zien dat het op 3 plaatsen gebroken was!!! Zou dus maar even de HAP bellen
En wat echt goed helpt tegen de zwelling en pijn: gekoelde en gekneusde koolbladeren erom heen wikkelen in verband. Maakt niet uit wat voor kool: witte, groene, rode, chinese. Het helpt echt! (ik hoop dat je het in huis hebt)
Ik heb in het weekend de HAP gebeld. Als het gebroken zou zijn, kon ik er niet op staan, werd me verteld. Ik kon er wel op staan, dus was de conclusie dat het gekneusd was. Ik geloof dat het wel klopt, want de pijn is al minder. Ik kan al weer wat beter lopen. Zaterdag moest ik boodschappen doen en zonder steun van de kinderwagen had ik het niet gered. Maar nu loop ik zonder steun en het gaat beter!
De HAP had er zeker geen zin in? Ik ben met een gebroken voet vanuit een flat op de tiende etage over de gallerij met de lift naar beneden gelopen. Vervolgens over de parkeerplaats en in de (politie)auto gestapt om naar het ziekenhuis te gaan. Vanaf de parkeerplaats daar naar de EHBO gelopen en pas daar kreeg ik een rolstoel. Ik kan je verzekeren dat je er nog op kunt lopen als het gebroken is Het ligt er alleen aan wat voor soort breuk het is. En soms moet je wel natuurlijk. Bij mij was er spoed aanwezig en geen tijd om te wachten.
Ik vind dat altijd zo knap als ze zo via de telefoon kunnen zien of iets wel/ niet gebroken is. Wat Joycey ook zegt het ligt aan de breuk. T's beterschap!
Nou de hap had er idd geen zin in. Met een gebroken heup kan je ook soms nog lopen. Wat een slechte diagnose zo. Sterkte ermee. Anders erlangs de ha?