extra vakantieverlof

Discussion in 'De lounge' started by mamav2boefies, May 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Wij willen in de herfstvakantie op vakantie met het vliegtuig
    De laatste schooldag is op vrijdag maar de zaterdag is dan al volgeboekt
    De donderdag wanneer de kids dus dan nog naar school moeten is nog beschikbaar
    Zou school hier moeilijk over doen?
    Ze zijn in de leeftijd van 5 en 7 jaar

2. Bij ons staat in de schoolgids dat eventueel een dag eerder vakantie, bijvoorbeeld om file te ontwijken, in overleg wel mogelijk is.. Misschien staat er bij jullie ook zoiets in?

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons kan het niet, volgens de schoolregels en de regels van de inspectie. Maar bij de uitvoering zijn ze wel iets soepeler, tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring.

Jelle "moet" een middag in juni vrij hebben voor de bruiloft van de beste vriend van mijn man. Die bruiloft is ver weg, dus ik ben niet in de gelegenheid om weer op tijd aan school te staan, anders was ik gewoon even op en neer gegaan. De ceremonie is om 14.00, school is uit om 15.30 en dat red ik waarschijnlijk niet ivm het verkeer op vrijdagmiddag. Ik denk: Ik vraag het gewoon en ik kreeg toestemming om Jelle 's middags niet naar te school te laten gaan.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ff bij school navragen?

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier op school zijn ze heel streng en krijg je hiervoor geen vrij. Ziekmelden is ook niet echt een optie want bij twijfel kunnen zij dit melden bij de inspectie. De boetes zijn hoog en het niet waard. Misschien een ander hotel waarbij je wel op vrijdag kan vliegen of eventueel op zaterdag vertrekken.

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Hiervoor krijg je bij ons geen vrij. Ziekmelden zou ik ook zeker niet doen, vaak staan er op Schiphol inspecteurs te controleren op de vrijdag voor de vakanties.

Wij hebben wel eens vrij gekregen toen voor de zoveelste keer de vakanties van mijn man, die zelf leraar binnen een andere stichting, en onze kinderen niet gelijk liepen. Dat was echt al de 4e keer of zo, en school had al publiekelijk toegegeven dat dat door slechte communicatie binnen de regio kwam, dus we konden weer niet weg. Toen hebben de kids een dagje extra gekregen, zodat we in elk geval een weekend weg konden.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Hier krijgen ze er geen vrij voor. Die boetes zijn trouwens niet heel hoog hoor, 50 euro per kind oid.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    je kunt het proberen aan te vragen, officieel. maar als het niet gaan dan heb je pech. De ene school is wat soepeler dan de andere

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Bij ons mag het absoluut niet. School zou ook geen accoord tekenen zonder goede rede ( begravenis, trouwen ouders bijv) omdat als de schoolplichtamtenaar komt controleren niet alleen de ouders in de problemen komen maar ook de school.
    Had je een kind had ik de gok gewaagt maar met 2 kinderen die leerplichtig zijn is het risico te groot.
    Verder denk ik dat veel ouders wel net voor of net na de vakantie willen weggaan of terug komen omdat dit goedkoper is. Er is dan geen beginnen meer aan. Het is geen onvoorziend probleem bijv dat je weg moet vanwegen familie omstandigheden ofzo maar je kiest zelf voor eerder te gaan en deze accomodatie

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Kosten zijn Max 60 euro per dag per kind dat verzuimt

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Per dag :). Kan dus aardig oplopen als je een week verzuimt met 2 leerplichtige kinderen.
    Echter gaat het bij jou om 2 dg. Je kunt de gok wagen. Ergste wat kan gebeuren is 200 boete maar ook waarschuwing is mogelijk zonde gevolgen.

12. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Officieel krijg je hier geen vrij voor. Is namelijk geen 'dringende' reden om op die donderdag te vertrekken terwijl het nog geen vakantie is. Sommige scholen doen er niet heel moeilijk over, maar de inspectie is de laatste jaren wel veel strenger aan het controleren aangezien het steeds vaker voorkwam/ voorkomt dat kinderen een dag of twee voor de vakantie al vertrekken omdat dit gunstiger is qua prijs/ vervoer/ etc.
    En zoals eerder al genoemd kun je een boete krijgen en heeft het ook gevolgen voor de school.

13. sjak

sjak Niet meer actief

Middelbare school krijg je het echt niet voor elkaar, maar op de basisscholen zijn ze vaak een stuk soepeler. Ik zou het in ieder geval wel officieel aanvragen. En anders zou ik de boete wel riskeren.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat klopt wel, want dit is juist wel een reden om extra verlof van school te krijgen. Dan moet de werkgever van je man wel een verklaring afgeven, maar dat zou geen probleem moeten zijn. zie Hier

Share This Page