@macy, huis met min 3 kamers, moderne badkamer+keuken. Tuintje en voor huur lijkt me een aansluiting op zon binnenplantsoen ook wel erg fijn, de komende 2 jaar ofzo.. Bij voorkeur max 1200/mnd excl ongeveer Weet je iets?
Zonderwijk is een mindere wijk D'Ekker is wat minder 't Look heeft ruimere huizen over het algemeen, maar staat ook als wat minder bekend. (zou wel 't Look kiezen boven Zonderwijk, zonder twijfel) De kinderboerderij met speeltuin is aan de rand van deze wijk. Cobbeek liggen de huizen vaak dicht op elkaar en er zijn veel voetpaden waar de voorzijde van de woningen aan ligt, waardoor het vaak lastiger te vinden is voor mensen die niet bekend zijn. De Heikant heeft soms de bijnaam een doolhof te zijn (1 weg loopt rond door de wijk heen met allemaal zijstraatjes die weer zijstraatjes hebben waar je kunt verdwalen ) Verder is het daar wel okee met wat mindere stukken. Zeelst, Polders, De Kelen, Veldhoven Dorp, Meerveldhoven, Oerle en de Heikant staat wel als de wat betere wijken bekend. Maar ook daar heb je stukken die wat minder zijn... Pegbroeken is ook wel leuk qua huizen, maar daar zit een woonwagenkamp wat daar best wel voor wat overlast zorgt. (iemand die daar woont kon meegenieten van de karaoke op tijdstippen waar de gemiddelde mens in zijn bed ligt) Kleine selectie van wat ik zo snel op Funda gevonden heb (wij zijn zelf ook aan het kijken, dus heb meteen even voor je meegekeken ) Huis te koop: Sledsenpad 4 5503 CG Veldhoven [funda] Dicht bij het citycentrum en een school, speelveldje om de hoek, nadeel: in een klein smal straatje met beperkte parkeergelegenheid en tegenover aan de voorzijde bejaardenflats Huis te koop: Hermelijn 29 5508 ME Veldhoven [funda] Slaapkamers boven zijn wat vreemd Huis te koop: Bouwnummer 34 5507 Veldhoven [funda] Nieuwbouw in Oerle
Hoe zit het trouwens met overlast van Eindhoven Airport in Veldhoven? Qua geluid, kerosine..? Wij hebben 2 huizen gezien, helemaal aan de rand van Veldhoven. De wijk noemen ze 'verspreide huizen Scherpenering en Landsaard'. Enneh, kent iemand de basisschool Dick Bruna? Ik heb in Ehv al 3 scholen bezocht met mijn dochter, maar nu niet echt meer veel mogelijkheden om nog meer te bezoeken, omdat zij natuurlijk leerplichtig is. Eerder deed ik dat als zij al vakantie had en in het zuiden nog niet, wij wonen nu in NH.
Dat deel ligt dicht bij het vliegveld, dus de vliegtuigen hoor je daar erg goed. Het ligt parallel aan de landingsbaan die wijk, dus de vliegtuigen komen niet over je huis heen om te landen. Maar bij een groot vliegtuig wat daar vertrekt moet je even wat meer moeite doen om elkaar te verstaan als je buiten staat. Ik weet niet in welk deel je aan het kijken bent, maar als je in de duurdere prijsklasse kijkt dan zou ik wel zo ver mogelijk van het woonwagenkamp vandaan gaan zoeken. (woonwagenkamp heet De Wegerd)
Wij wonen in heikant , hebben geen last van de vliegtuigen.... mijn kinderen gaan naar de Rank, dick bruna staat volgens mij wel goed bekent maar is erg groot.
Geen last van vliegverkeer in grasrijk. Wel van de autos in de vakantieperiode doe ze hier in de wijk zetten
Hm, dat moeten we nog even goed gaan beluisteren dan. En waar ligt die Wegerd? Heb je een straat waar het bij in de buurt ligt? Dick Bruna is groot ja, dat had ik al gezien en vind ik op zich geen probleem.
Dat is ook gewoon de straatnaam waar de woningen aan liggen. (het woonwagenkamp heeft recent een "update" gehad van caravans naar chaletjes en nieuwe bestrating enzo, maar persoonlijk zou ik niet daar dichtbij gaan wonen, ook al zijn de huizen die er tegenover staan duur en mooi)
Ah, gevonden Daar staan de huizen die ik heb gezien wel een stukje bij vandaan iig. Maar goeie tip om rekening mee te houden.
Eindhoven willen we zeker niet, hoewel Hanevoet er inderdaad wel leuk uitziet. Maar ik kan me er niet toe zetten om in een echte stad te wonen, na 32jr in een dorp met 3000 inwoners waar iedereen elkaar kent. Er komen in ons dorp wel huizen bij, maar omdat de basisschool waarschijnlijk moet sluiten op termijn wegens veel te weinig kinderen lijkt ons dat niet handig. Die huizen zijn trouwens ook rond de 2 ton. Officieel hoort Meerhoven vlg mij ook bij Ehv, maar toch ook weer erbuiten. @Meerhoven:Ik dacht juist dat Zandrijk duurder was dan Grasrijk. In Grasrijk kun je i.i.g. wel goed verdwalen heb ik al eens ervaren hihi @Meerveldhoven, Look, Heikant, Polders, Pegbroeken ken ik helemaal niet, ga ik zeker wat meer over opzoeken, thanks!
Wij wonen in oerle maar willen heel erg graag verhuizen. Zeker voor de kinderen vind ik het hier veel te beperkt. Ik zou sowieso nooit meer in vhv gaan wonen. Liever de stad. Als je toch een dorp kiest zou ik voor Aalst/Waalre, Son of nuenen gaan.....
Hi Lumiere, Ik kom uit Veldhoven Altijd al gewoond en ken het heel goed Dit zijn de buurten waar je beter NIET kan wonen Zonderwijk (sommige delen wel maar niet vlakbij de flats) Cobbeek,sommige delen wel dichtbij citycentrum maar op t Groen en omstreken gewoon niet doen.. Veldhoven dorp is prima vertoeven. In Dekker is ook gajes tegenwoordig. Het is er best saai maar goed dat is Eindhoven ook. Ik zou het liefste in zand oers willen wonen..
Ik kom uit het westen en dat zit blijkbaar erg diep in mijn DNA helaas. Ik kan hier niet aarden. Daarnaast vind ik het dus te beperkt voor de kinderen. Iedereen is hier hetzelfde: praat hetzelfde, denkt hetzelfde etc. Ik mis onderscheid. Ook weer bij de gemeentelijke verkiezingen: mijn voorkeurspartijen doen hier niet eens mee.... Maar goed, mijn beeld is verkleurd inmiddels. Er wonen hier 40.000 mensen dus mijn mening is niet van de meerderheid
Misschien is geldrop iets voor je? Net de andere kant op van eindhoven. Mijn zus woont ook in Veldhoven en ik moet zeggen dat ik er echt niks gezelligs aan vind aan heel Veldhoven niet. Geen leuke dorpskern alleen het city centrum wat niet echt gezellig oogt vind ik. De wijk waar ze woont is wel oké trouwens, dat is in heikant.
Veldhoven bestaat uit meerdere dorpen bij elkaar gevoegd, je hebt meerdere kernen dus.... die van dorp, het oude veldhoven en zeelst, meerveldhoven....het citycentrum is juist het nieuwe gedeelte.....zeelst en dorp zijn heel gezellig vind ik.... ik denk wel dat je er moet wonen om het te ervaren.... toen ik alleen maar even in veldhoven kwam vond ik het ook niet direct wat.... veldhoven woont comfortabel, er is ruimte.... geldrop bv vind ik veel meer hudje mudje....en het is ook nog een goedkope gemeente qua woonlasten. Je bent zo in eindhoven, maar ook het natuurgebied de kempen grenst aan veldhoven.... ik vind het prettig wonen.... bovendien is dat heel persoonlijk.... ts vraagt naar wonen in veldhoven, waarom dan met alternatieven komen?