Dat was ik vergeten te vertelle..wat eveliene zegt de natuur is echt prachtig!! De kempen en omstreken. En richting Belgie. Postel enzo.
Leuk, Veldhoven! Ook een jaartje gewoond. In Zonderwijk. Als student, dus veel gaf ik niet om de wijk. Ik woonde in een apartement in de Oortlaan. Geen overlast gehad van buurtbewoners. Des te meer van mijn huisgenoot. Was wel lekker dichtbij de supermarkt. Maar kan me voorstellen, dat je als jong gezin beter thuis bent in Meerhoven (de nieuwbouwwijk). Alleen maar jong grut daar.
Als je uit de randstad komt en je woont nu in Oerle kan ik me ergens wel voorstellen dat je dat te rustig vindt. Mijn dorp is vergelijkbaar met Oerle. Niet iedereen is hetzelfde, maar de sociale controle is bij ons wel erg hoog. Iedereen kent iedereen. Persoonlijk ben ik daarmee opgegroeid en ik vind het niet erg. Maar ik ken ook veel mensen die daar niet goed tegen kunnen. Geldrop, daar heb ik een jaartje gewoond toen ik net op mezelf ging wonen. Ik woonde in de Burght toen, sociale huurflat, niet echt een fijne buurt om te wonen vond ik. Toch wel vrij veel overlast ervaren. Qua kopen is Geldrop erg duur vind ik. Net als Waalre en Nuenen. Veldhoven is beter te doen. Bovendien willen we wel aan de "Kempenkant" van EHV blijven, West, Zuidwest dus. Een van onze redenen om ons op Veldhoven te oriënteren is inderdaad ook de natuur waar je vlakbij zit. We hebben ook gekeken voor Eersel, maar dat is naar mijn werk nogal omslachtig. Mijn vriend heeft jaren in Best gewoond en wil er absoluut niet meer terug. Qua gezellig centrum is Veldhoven inderdaad niet zo gezellig als Eersel of Valkenswaard. Maar ja, dat hebben we nu ook niet.
Geldrop zou ik echt niet willen wonen . Is kopen daar zo duur ja? Vroeger stond Geldrop toch niet zo goed bekend. Ik vind t citycentrum juist wel leuk in Veldhoven, best groot. De dorpjes in de Kempen zijn wel 'gezellig', maar daar moet je wel echt van houden (en mee opgegroeid zijn). Ik hoef niet zo nodig ergens gezellig terrasjes te kunnen pakken ofzo, vind ik niet belangrijk. Leuke wijk voor kinderen, snel op de A2, sportverenigingen en mooie (nieuwe ) huizen vind ik veel belangrijker.
Geldrop (en alles 'rechts van' Eindhoven) is volgens de regio waar ik woon ('links') echt schorem...Geldrop, Helmond, Valkenswaard...brrrrrr Maar das vast subjectief! Helmond heeft wel fantastisch mooie huizen voor kleine bedragen in Dierdonk Ik ben zo benieuwd in welk dorp je nu woont! Doe es de beginletter? Ik woon in een heel relaxed dorp vlakbij Veldhoven en Eindhoven, waar alle voorzieningen zijn en waar weinig 'uitschot' en 'Boers' gedoe is. Misschien ook nog een optie?
Ik zou graag naar deze wijk terug gaan. Je woont ook helemaal buiten de stad en grenst aan Veldhoven. Onderstaande foto is het uitzicht vanuit de tuin van mijn ouders.
Hm, ik kom oorspronkelijk uit een dorp rechts van Ehv. Geldrop en Helmond woont volgens mij veel schorem (muv Brandevoort), maar verder niet hoor .
Grappig die vooroordelen over Helmond, heeft mijn vriend ook (geboren Eindhovenaar). Ik was heel naief en open, maar in VHV (Oerle) mis ik echt onderscheid (ondanks de nationaliteiten door ASML en Philips). Kan er een boek overschijven inmiddels . Er is trouwens in Oerle echt veel racisme (ook daar heb ik concrete voorbeelden van, ik zuig het niet uit mijn duim)... In Meerhoven heb je volgens mij wel een leuke mix aan mensen trouwens. Maarre, een dorp in de buurt zonder boers gedoe? Tell me!!
Maar boers of ander gedoe heb je toch ook in dorpen in andere provincies. Zo zijn ze in Zuid Holland bekrompen en in het noorden zo star. In Brabant zijn ze gewoon makkelijk en gezellig Maar om nu te zeggen dat iedereen zo is..?