Lesbos of zakynthos?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mel78, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben op zoek naar een klein, knus appartementencomplex op 1 van deze eilanden.

Wie is er wel eens met kleine kinderen naar 1 van beide eilanden geweest en hoe is dat bevallen?

Tips zij natuurlijk welkom :), we houden niet van grootschalige hotels waar je om 6 uur al handdoeken moet leggen, maar juist van leuke baaitjes, kleine knusse restaurantjes etc. (Even echt weg van de drukte).

2. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Absoluut Lesbos, heeft veel knusse, kleinschalige hotelletjes en appartementen. Mensen zijn er erg gemoedelijk en vriendelijk. Aanrader is Molyvos, vinden wij het leukste plaatsje. Wel een lange transfer vanaf het vliegveld (2 uur) maar met een taxi ben je er binnen het uur.
    Als je gaat mag ik dan mee?:D:D:D

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind juist de Ionische eilanden veel mooier, veel groener. Ik vond het rotsige van Lesbos niet zo geweldig.

Zakynthos, Lefkas en Corfu hebben we daarom ook bezocht (eerst zakynthos, toen Lesbos, Lefkas, Corfu, zakynthos weer en toen Kreta).
    Op mijn wensenlijstje staat nog Kefalonia.

Voordeel van de Ionische eilanden vind ik ook dat het (kiezel)strand heel langzaam de zee in loopt, ideaal met kinderen. Je kan zo 25 meter de zee inlopen en dan sta je nog maar tot je knieen erin. Het water is superhelder- echt prachtig.

Corfu was wel groter, maar daar hadden we wel wat mooie rustige strandjes- meer plekjes om te ontdekken dus.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Corfu zijn we geweest, was inderdaad helemaal geweldig, maar we gaan eigenlijk nooit terug naar waar we al geweest zijn haha.

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Anaxos op Lesbos, ideaal voor gezinnen met kinderen, zandstrand, het is er rustig. Lesbos is wat minder toeristisch omdat ze toerisme voor erbij doen, heel veel kleinschalige hotelletjes en appartementjes. Er zijn geen discotheken of hele grote gebouwen op Lesbos, geluidsoverlast heb je er niet, ook geen dronken jongeren of dronken toeristen. Het is ook een rustige zee en je kan kiezen, ligbedjes en parasols zijn gratis mits je een drankje koopt. Het eten en drinken is er erg goedkoop.

Zakynthos weet ik niet, daar ben ik nog nooit geweest.

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Doen! De mooiste van de Ionische eilanden :).

Zakynthos is een klein eiland waar veel jongeren zitten. Zou er zelf niet voor kiezen met kinderen.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    We hebben net een appartementen geboekt op Lesbos. In Petra, omdat daar nu een hele leuke aanbieding was :) Maar we huren altijd een auto, dus de andere plaatsjes zullen we ook wel gaan bezoeken.

Thanks dames!

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk anders een naar een Cycladisch of Dodecanese eiland!!!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik ben op beide eilanden geweest, met kids.
    Lesbos is leuk hoor, kleinschalig, leuke strandjes.
    Auto huren is echt een aanrader!
    Wat wij wel vervelend vonden, was de lange busrit na de vlucht.
    Dit heb je natuurlijk wel vaker, maar wij kiezen er nu vaak voor om de huurauto
    meteen op de luchthaven op te halen, en zelf naar het appartement te rijden :)

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zoë, dat is een goede tip :) aangezien we toch bijna het hele verblijf een auto huren. Maar fijn om te lezen dat beide eilanden leuk zijn. Want nu staat Zakynthos voor 2016 op de planning.

Deel Deze Pagina