Heupdysplasie - pavlik bandage

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door li3f, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. li3f

li3f Nieuw lid

7 jun 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bij onze dochter Abigail is met 4 weken heupdysplasie aan de rechterheup geconstateerd. De kinderorthopeed heeft hierbij het advies gegeven om direct met de pavlikbandage te beginnen. Ze is nu 4 maanden en we hebben over 2 weken een echo gepland en weer een gesprek met de orthopeed. Tussentijds hebben we controles gehad bij de verpleegkundige om te kijken of dat het goed ging en of dat de bandage nog goed zat. Wij zitten nu echt te duimen dat we over 2 weken mogen gaan afbouwen met de bandage. Iedereen geeft aan dat ze geen pijn en last moeten hebben van de bandage.. Maar ik merk toch dat Abigail veel huilt en als je de bandage even los doet bij het verwisselen van de luier is ze meteen stil. Heeft iemand dit hier toevallig ook opgemerkt bij jullie kindjes? Of hebben jullie na het stoppen met de behandeling verandering gezien in het gedrag bij jullie kindjes? Minder huilen? En heeft er iemand nog meer ervaring met zo vroeg beginnen met de pavlik bandage? Of hoelang duurde bij jullie de behandeling..

Liefs,

Lieke

2. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Hi Lieke,

Mijn dochter droeg met 4 weken al een paflik bandage. In begin had ze er veel last van (meer hij was niet goed aangedaan, daardoor werkte 3 maanden haar reflex niet). Voor de rest had ze er weinig last van. Na bad wou ze hem alleen echt niet aan. Toen hij uit ging ging ze meteen rollen en actie ondernemen (ze heeft tot 7 maanden gedragen, 1 kant goed andere kant operatie nodig). Hier hebben we 3 maanden op gewacht. 1e operatie was mislukt (pees doorsnijden) 2e operatie 3 weken later (ging ze nog net ff staan in die 3 weken boefje). is wel goed gegaan. Mijn dochter heeft nu een gipsbroek al 4 weken en das drama met slapen. We moeten nog 9 weken en daarna weer spreidbroek helaas! Sterkte!

3. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Mijn dochtertje heeft sinds 3 weken een pavlik, maar heeft er geen last van, alleen eerste dagen was ze wat onrustig, maar nu helemaal niet. Zowel de arts als de instrumentenmaker gaven aan dat het absoluut geen pijn mag doen...

Ik hoop dat jullie mogen gaan afbouwen en dat je kindje wat rustiger wordt.

4. li3f

li3f Nieuw lid

7 jun 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren echo gehad. En we haar heupjes zijn goedgekeurd. De pavlik mag helemaal af! Hier een hele blije mama

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat fijn! Wij vonden het Pavlik tuigje van de oudste gisteren nog in de kast.. Ze vond het erg bijzonder om te zien, ben blij dat ik hem bewaard heb,

Deel Deze Pagina