Wat leuk! Voor een grote nieuwbouwwijk waar wij nu 4 jaar wonen, en wij als 1 van de weinigen een groene tuin hebben, is dit toch een compliment! Leuk om ze zo te zien. Continu aanvliegen met hun bek vol zooi. Ze kunnen veel uit de tuin halen. Jammer dat er geen camera in het nestje zit, ik ben nu al rete nieuwsgierig en zit nog steeds in mijn badjas en kijk alleen maar in de tuin. Ben heel benieuwd of het goed gaat!
Leuk is dat hé. Heel rustgevend om naar te kijken Wij momenteel een kraaien colonie, die ligt hier op het dak te bakken en braden. Ziet er geweldig uit. Veren uit elkaar en liggen op de dakpannen
Wat leuk zeg!! Wij hebben dan wel geen tuin, maar wel een aantal nestkastjes aan de muurhangen. Ik vind het ook elk jaar weer zo leuk om te zine hoe druk de musjes erin en eruit vliegen en hoe er soms kleine musjes uitkomen.
Wat een toeval, bij ons net zo! In een vogelhuisje door T gemaakt en gepimpt. Blijkbaar bevalt ze dat wel.. Haha
Leuk leuk leuk! Wij wonen op een boerderij, dus heel veel vogels hier. Helaas ook veel spreeuwen, schijters, bah! Die beesten nestelen ook elk jaar onder ons dak, er is een dakpan kapot(zo 1 die op de nok ligt zeg maar), en daar kruipen ze door heen. Precies boven onze slaapkamer nestelen ze. Word elke ochtend wakker van herrie. Nog geen jonge vogeltjes gehoord, maar dat zal niet lang meer duren. Tis nu al 3e jaar, ben er eigenlijk al aan gewend en slaap er meestal wel doorheen. Moeten nodig die pan vervangen, maarja, dat word hier elke keer vergeten... Kan trouwens niet wachten tot de zwaluwen weer terug komen, echt geweldig die vogels, die nestelen allemaal bij ons in de schuur, hele familie's. En dat vliegt de hele dag in en uit, ze scheren soms vlak over je hoofd. Boerenzwaluw is zeldzaam aan het worden omdat er nog maar weinig oude gebouwen zijn waar ze hun nesten kunnen maken. Ook houden ze van rommelige erven waar ze hun nestmateriaal kunnen vinden. Wij voldoen nog aan de eisen die deze vogel stelt, hihi. Oja en wisten jullie trouwens dat je aan de zwaluw kunt zien als er slecht weer op komst is? als er bv een fikse onweersbui dreigt gaan ze heel laag vliegen. Ps: we hebben ook veel vleermuizen, dat zijn ntuurlijk geen vogels, maar net zo leuk om die rond te zien fladderen. Als het duister is heb je hier ogen te kort!
Haha, te gek! Wij hebben gister kikkerdril uit de vijver gevist.. Als een kleinkind was ik zo blij .. Vind het volgens mij nog leuker dan mn zoontje!