Vroeg me af of er ebola in Kaapverdië is en/of de kans groter is dat t daar eerder komt dan op andere vakantiebestemming gezien de ligging? Er is vooralsnog geen negatief reisadvies en t zit ntl ook al hier dichtbij maar vind t wel belangrijk om n goed beeld te hebben alvorens we mogelijk last minute een reis boeken!
Nee, in Kaapverdie is geen ebola. De Kaapverdische autoriteiten hebben ook preventieve maatregelen genomen. Als je in West-Afrika bent geweest de laatste 3 maanden kom je Kaapverdie niet meer in.
Ik werk op een reisburo en voor Kaapverdie moeten wij altijd een visum aanvragen in het systeem van de reisorganisatie. Sinds vorige week moeten we dan expliciet aanvinken of klanten in de laatste 3 maanden in Ebola-gebieden zijn geweest.Als dit zo is, komen ze Kaapverdie niet in. Vandaar dat ik zo gericht antwoord heb op je vraag. Voor andere landen weet ik het niet zo expliciet. Voor Gambia bijvoorbeeld, wat naast Senegal ligt waar wel Ebola voorkomt. Kan me voorstellen dat ook Gambia alles uit de kast haalt. Maar als je last-minute wilt gaan is Gambia ook wat minder geschikt. Het is voor Gambia essentieel dat je malaria slikt en gele koorts injecties plus de gebruikelijke Hepatits etc. vaccinaties. Voor Kaapverdie geldt dit niet.
wij wilden ook naar Gambia, we hebben ook al geboekt in April al., Maar nu willen we annuleren ivm Ebola wat al in Senegal is, Maar ze geen nog steeds geen negatief reisadvies, hopelijk gaat dit er wel komen, anders gaat het ons wel zeker Geld kosten ondanks een annuleringsverzekering..
Er is geen ebola in Gambia, ook Gambia heeft de grens gesloten met Senegal en alle andere Ebola-landen. Vliegverkeer uit die landen is ook stilgelegd. Snap de paniek niet zo goed. Als je pas in april gaat, dat duurt nog heel lang. Wie weet is de epidemie dan al lang voorbij, wie weet blijft Gambia ebola-vrij.. Het is pas over een half jaar...
Ze heeft in april geboekt. Wanneer ze gaat dat schrijft ze niet. Negatief reis advies of niet, grenzen dicht of niet, ik zou niet gaan. Je zou het kunnen proberen om te boeken naar een andere bestemming. Hoe sneller hoe beter, om de kosten te drukken.
Nou inderdaad, ik zou ook niet gaan! Mijn moeder wil naar Kaapverdië maar dan ga ik echt niet mee hoor. En dat is totaal geen paniek. Maar waarom zou je proberen of je ellende kunt opzoeken?!
Er zijn twee eilanden van de 10 waar je bang voor moet zijn en dan heb ik het niet over ziektes maar over het volk zelf. Maar voor de rest is kaapverdie prachtig en veilig, zou alleen geen kraanwater drinken. Mijn ouders zijn er geboren en ik ben er 4 weken geweest.. Ik heb de tijd van mijn leven gehad en als een schoonheid (glad gezonde huid) terug gekomen..
+1 .. Kaapverdie ligt wel een grote oceaan tussen de eilanden en besmet ebola landen..Mijn meisje is half kaapverdisch en hoop ooit samen met haar haar prachtige eiland te bezoeken en misschien ook nog wel een paar andere eilanden foto's die ik heb gezien is het hemel op aarde kwa natuur
Ik ging helemaal niet naar landen die ook maar in de buurt liggen van Ebola! Ik zou het echt niet opzoeken, en dat is geen paniek maar gewoon logisch nagedachtik ga het toch niet opzoeken! No way dat ik daar ergens op vakantie zou gaan. Ook niet als daar nog geen ebola is, ik ging er ook niet op zitten wachten. Dan maar mijn geld kwijt!
Mijn tante is vorige week vertrokken naar Kaap Verdië. Hoop het dus niet Heb ook nog meer familieleden daar wonen. Vind ebola zo eng pfff