Ik ben net aan de Clomid begonnen (50mg). Het enige dat ik moet doen is op dag 25 van de cyclus bloed laten prikken, de arts belt dan een week later met de mededeling of er wel of niet een eisprong was. Ik lees hier dat velen steeds echo's krijgen om de follikels te volgen. Zijn er meerderen bij wie dat niet was? En heeft de Clomid gewerkt? Ik vraag me ook af hoe ik nu eventuele overstimulatie zelf dan zou kunnen herkennen...want dat kan best gevaarlijk zijn toch.
Hoi Hoi Heb deze vraag vandaag nog gesteld aan de gyn omdat ik ook geen fm krijg tijdens het gebruik van clomid. Hier gaan ze pas fm doen wanneer je gaat spuiten omdat de kans op een meerling dan groter is dan met clomid (clomid geeft ook wel kans op een meerling maar in mindere mate dan pregnyl)
Ook ik gebruik Clomid (eigenlijk Clomifen maar volgens mij is dat hetzelfde) en bij mij wordt ook "niets" nagekeken. Wat is een overstimulatie eigenlijk? Wat gebeurd er dan?
Hoi, Ik heb de 1e maand dat ik begon met Clomid 1 x een echo gehad op dag 13 van mijn cyclus, hier kon hij zien dat Clomid pilletjes van 50 mg hun werk goed deden, er waren 2 dominante eitjes klaar om te springen. Toen kreeg ik een recept voor 6 maanden en mochten we eerst 6 maanden 'oefenen' zonder voor controle terug te hoeven komen. Nu ivm IUI behandeling kom ik op dag 11 terug voor echo , FM meting en beoordeling BM en dan krijg ik op dag 13 de IUI al. Verder geen bloedonderzoeken gehad om te controleren of ik wel werkelijk een eisprong heb gehad, alleen de 1e maand. Ik lees hier wel dat het heel verschillend is hoor, de ene gyn controleert steevast elke maand terwijl je met alleen clomid hooguit 2 rijpe eitjes kan creeƫren er dus weinig gevaar op teveel eitjes is.
Hoi Kwinta, Na mijn berichtje van gister ben ik gaan google-en en volgens mij kan je wel meer als twee eitjes hebben. Er wordt zelfs vaak afgeraden te klussen in een maand waar je bijv. 4 rijpe eitjes hebt omdat je dan kans hebt op een 4-ling etc. Ook heb ik gelezen over een te groot eitje wat dan een cyste wordt. Dat is volgens mij als je een te hoge dosis Clomid neemt. Ik weet niet in hoeverre dat waar is, het blijft het internet maar volgens mij moet je er wel voorzichtig mee zijn...
Hoi dames, Hier ook aan de clomid gezet en geen follikelmeting en alleen bloed prikken op CD21, vanochtend ziekenhuis geprobeerd te bellen hierover, maar telefonisch spreekuur was al voorbij, morgen maar weer bellen, en toch de 2e pil clomid maar nemen. Ik vind het wel een eng idee dat ze geen follikelmeting doen, ik ben erg bang voor de kans op meerlingen, ook omdat ik van mezelf dus wel een eisprong krijg, maar te laat in m'n cyclus, nu Clomid gekregen om hier meer regelmaat in te krijgen. xxx
hier ook geen controle gehad toen ik clomid slikte. Moest alleen op cd 21 en cd 28 bloedprikken en kreeg dan cd 32 de uitslag of ik een eisprong heb gehad. volgens mij krijg je meestal een echo als je iui doet.
Pfff ik ben zo bang geworden door al die verhalen over oevrstimulatie etc, morgen snel ziekenhuis belen, twijfel alleen of ik 2e pil clomid vanavond nu wel of niet ga innemen, en weet iemand of je na 1 a 2 tabletten gewoon mag stoppen en dus kuur van 5 dagen niet volmaakt??!! Begrijp me niet verkeerd, wij willen heel graag een tweede kindje maar niet ten koste van alles, een tweeling/drieling is voor ons gewoon financieel niet te doen en ja weet dat de kans ook aanwezig is via de normale weg, maar 1% ten opzichte van 10% kans vind ik toch wel heftig!!!
Fijn om te lezen dat er meer zijn die geen FM hebben. dushi,ik zou gewoon doorgaan en op de arts vertrouwen,als die zegt dat t kan zou t goed moeten zijn. ik ga morgen op cd 23 bloed laten prikken. Ik ben erg benieuwd of 50mg is aangeslagen.
8 rondes clomid gebruikt en geen folilekmetingen gehad. Folikelmetingen zijn pas gestart toen we met IUI gingen beginnen.
Ben gisteren gestopt met Clomid, in overleg met gyn, ik durf het gewoon niet aan de kans op een meerling, en doen ook echt geen follikelmeting, afgesproken om tot eind dit jaar te wachten en dan te kijken wat cyclus doet en dan kan ik altijd nog starten, kreeg te horen dat kans op meerling 10% is, dus ja is 1 op 10 en vind ik zelf best veel, en zou gewoon niet weten hoe ik dat financieel moet gaan redden. Succes voor alle dames die nog wel aan de Clomid zitten hoop dat het snel raak is voor jullie!!! Ik hoop ook dat ik beloond zal worden op het vertrouwen in m'n eigen lichaam!!
Bij de eerste geen metingen of echo's gehad. Na 1 ronde Clomid zwanger. Nu op voor de tweede en ik krijg de Clomid nu van de huisarts. Als ik niet naar het ziekenhuis hoef, blijf ik er lekker weg! Vorige zwangerschap echt elke afspraak een ander gehad en daar heb ik nu geen trek meer in. Mag van mijn huisarts wel een echo op dag 10 maar ik vertrouw erop dat het ook deze keer gewoon goed gaat
Bij mij is het dus niet goed gegaan. Zeer hoge progesteronwaarde. Eerst dacht ze mislukte innesteling, maar inmiddels vermoeden ze overstimulatie. Had ook enorm buikpijn. Nu moet ik dus deze ronde vanaf dag 10 om de drie dagen n echo. Echt rottig met werk te regelen, maar wel fijn dat de controle er is.
@Cybi: idd ik ben nog steeds niet zwanger, jammer genoeg als laatste over van ons clomid 2010 topicje.... Na mijn operatie in oktober starten we in november met icsi... misschien dat dat de weg voor ons moet zijn!
Echt balen joh, hoopte dat het iedereen wel gelukt zou zijn inmiddels maar helaas. Kan me voorstellen dat het vervelend is om te zien dat er al bezig zijn voor de tweede, het is jullie ook zo gegund! Ik duim voor jullie dat dit inderdaad de weg is voor jullie!
@Cybi: Tja live goes on en we kunnen niet allemaal geluk hebben Suc6 met het klussen e.d. voor een 2e kindje Hoelang heb je nu op de 1e moeten wachten voor t raak was?