Iemand vertelde me laatst dat wanneer je eenmaal aan kunstnagels begonnen bent en dit bijvoorbeeld een paar jaar aansluitend hebt gedaan, dat je er dan nooit meer vanaf komt omdat je eigen nagels zo slap zijn geworden doordat ze al die tijd geen zuurstof kregen. Weet iemand of dat zo is?
ja klopt heb het zelf ervaren met gelnagels en acryl had ik ze zelf op lengte dan braken ze om de haverklap spul van herome nagelverharder hielp ook niet en daardoor kun je ook sneller schimmel in je nagel krijgen
Ja, maar ik heb zelfs al na een maandje ofzo. Dunne, breekbare nagels. In het extreemste geval waren het gewoon velletjes.
Nooit last van gehad. Heb altijd acrylnagels gehad en heb ze de laatste paar maanden niet meer omdt mijn eigen nagels enorm lang en sterk zijn geworden. Ik gooi er een verharder overheen en daarna een kleurtje
Het stuk nagel wat uitgroeit zeg maar is bij mij altijd weer gewoon normaal. Maar goed, dat vijlen ze dan weer helemaal dun voor de acryl natuurlijk.
Ik als nagelstyliste heb het nog nooit mee gemaaktin mijn eigen salon.HEt gebeurde wel eens dat ik klanten van een andere nagelstyliste kreeg endie vroegen dat dan ook vaak. EEn veel voorkomende oorzaak van het dunner worden is het te veel vijlen op de natuurlijke nagel. Ook zijn mensen erg snel gewend aan de hardheid en sterkte van een kunst nagel en moeten ze weer wennen aan een eigen nagel. Daarom zou ik zeggen ga naar een gediplomeerde styliste en laat ze als je er mee wil stoppen deskundig verwijderen door je styliste. gr rally
Hier geen last van gehad hoor. Maar wat hier boven ook staat. Je moet er aan wennen dat je eigen nagels dunner zijn dan de kunstnagels die je eerst had.
Toen ik mijn kunstnagels eraf liet groeien duurde het wel een maand of 4 voordat mijn eigen nagels weer even sterk waren als ervoor. Dun, scheurde af ed.
Dit is echt een fabel! Het gedeelte waar de gel of acryl heeft gezeten zal iets dunner zijn als voorheen omdat dit dunner wordt doordat hier op gevijlt is met het verwijderen van de gel of acryl. Of als ze eraf zijn gebroken breekt er een laagje van je nagel af zeg maar. Zodra dit gedeelte eraf is gegroeid heb je gewoon weer mooie stevige nagels! Mijn nagels kwamen er zelfs steviger onderuit dan voor de gelnagels. Ook in mijn salon heb ik nooit meegemaakt dat de nagels er slechter onderuit kwamen.
Is een feit! Ik heb jaren acrylnagels gehad en altijd laten doen bij een goede erkende nagelstudio, 2 keren heb ik ze eraf moeten laten halen, dus ook netjes bij de nagelstudio laten verwijderen, beiden keren waren mijn eigen nagels zo dun als een vloeitje, dat is gewoon normaal want acryl of gel sluit je eigen nagel gewoon af voor zuurstof. Natuurlijk was dat na een maand ook weer over en heb je weer een normale nagel hoor, dat is natuurlijk niet blijvend. Ondertussen heb ik al weer een hele tijd gelnagels omdat ik ze niet kan missen
Is idd een feit... Maar dat geld wel alleen voor het stuk waar de nagel op zit/zat De uitgroei zeg maar is gewoon normaal Ondertussen zijn de mijne er al 2 maanden af ofzo maar het gedeelte waar de kunstnagel op zat nog niet helemaal weggegroeid... Ik kan nu mn nagel zo omvouwen.. En wat een eng gevoel is dat haha
Is absoluut een fabel. De natuurlijke nagel behoort niet dun gevijld te worden. De glanslaag moet er af meer niet. Bovendien raak je gewend aan de hardheid van de acrylnagel waardoor het een raar gevoel geeft als de nagels er weer af zijn.
Absoluut een fabel, heb zelf 6 jaar kunstnagels gehad en nu ik het niet meer doe zijn mijn eigen nagels gewoon weer heel mooi geworden!
haha, verschillende reacties. Maar volgens mij zijn jullie het er in ieder geval over eens dat je je eigen nagel weer terug krijgt in oude conditie. Of dat gelijk is of na verloop van tijd, daarover verschillen de meningen. Voor mij is het t belangrijkst dat ik uiteindelijk mijn eigen nagel wel weer terugkrijg. dat hoeft niet perse gelijk, ik heb best een paar maandjes (zo nodig) geduld. Als ik maar niets blijvend beschadig en nooit meer terug kan naar natuurlijke nagels. Dan wordt het wel een duur grapje, als ik het de rest van mijn leven moet blijven doen (hoop ik, want ik hoop nog heel wat jaartjes mee te gaan ) Bedankt allemaal!
Klopt, mijn nagels waren een ramp als ik een maandje de acryl/gelnagels niet op liet zetten. het duurde een maand of 3 tot ze hersteld waren.