Ovulatiebloeding, innestelingsbloeding of iets anders?

Discussion in 'Zwanger worden' started by SusanneO, Jan 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Hoi dames!

Even een kort vraagje. Gisteravond voor het slapen gaan merkte ik dat mijn afscheiding heel lichtroze was, net genoeg om op te merken. Maar vanmiddag bij het toiletbezoek (grote boodschap, sorry tmi :)) verloor ik echt helderrood bloed bij het afvegen. Niet zo erg dat ik er iets voor moet gebruiken (ik zie er nu niks meer van in mijn ondergoed), maar het was meer dan een paar druppels.
    Ik zit vandaag 4 dagen na mijn ovulatie (4 dpo) dus het lijkt me wat laat voor een ovulatiebloeding, maar ook weer erg vroeg voor een innestelingsbloeding.

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt en wat bleek het achteraf te zijn? Misschien gewoon een onverklaarbaar iets of toch een van bovenstaande opties :) Ik hoop uiteraard op een innesteling, maar ik wil niet me teveel verheugen.

2. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Eerlijk gezegd klinkt het voor mij eerder als een aambei als het bij de grote boodschap was en een paar druppels.
    Ik heb wel eens gelezen over een ovulatiebloeding maar dat dat écht zelden voor komt en voor een innesteling is het nog te vroeg als je 4DPO bent.

3. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    De bloeding was toch echt vaginaal en niet anaal. Dus dat lijkt me niet echt logisch toch?

4. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Ok, dan heb ik je bericht verkeerd begrepen. Excuus! :)
    Dan zijn mijn ideeën verder op helaas!

5. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Maakt niet uit :) Mijn reactie was niet bot bedoeld hoor, mocht het zo wel zijn overgekomen.

Misschien dat er door de druk een vaatje is gesprongen of zo.... Maar dat verklaart nog niet waarom mijn afscheiding gisteravond al lichtroze was. Ik weet dat een innesteling zo vroeg zeer onwaarschijnlijk is, dus daar zal ik me maar niet teveel op verheugen.

6. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Zou het niet kunnen dat je eisprong iets eerder is geweest?
    Dan zou het misschien wel een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest. :)
    Tenzij je ovulatietesten hebt gebruikt natuurlijk!

7. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Alles zou kunnen, maar ik heb getemperatuurd en daarnaast op cd 11 en 12 ovulatiepijn gehad (voel ik altijd heel goed). Normaliter is mijn eisprong ook op cd 12 en dat geeft FF nu ook aan, dus ik ga er maar gewoon van uit dat mijn eisprong netjes op tijd was.

Heb overigens op aanraden van anderen op het forum wel ovulatietesten gebruikt, maar uiteraard pas na de eisprong :( Ik had deze ronde namelijk wel mijn vraagtekens, vanwege een hogere temperatuur door een verkoudheid.

8. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Ik ben zelf niet bekend met temperaturen :)
    Ik hoop voor je dat het stiekem toch een innestelingsbloeding is geweest :)
    Misschien dat andere mensen nog ideeën hebben hierover!

9. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Niemand...?

10. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    Ik heb zelf ook echt geen idee!

Ik had de 14e van januari een lichte bloeding van enkele grote druppels met veel rekbaar slijm (toen was het precies dag 14 van mijn cyclus ook.). Toen heb ik ook gedacht " dit is ws een ovulatie bloeding ". Ik heb toen mijn donor laten langskomen.

Ondertussen bleef ik ovulatietesten doen van CB en Sensitest. Sensitest werd op de 16e volgens mij positief (dag erna werd hij weer lichter), maar die Clearblue bleef maar knipperen! Kwam geen eind aan.

Toen had ik volgens mij de 20st weer een positieve Sensitest *Hij werd weer donkerder* en die Clearblue werd de 22ste pas een vaste smiley.

Toch heb ik al sinds die lichte bloeding een zeurderig gevoel onderin mijn buik, ook heb ik sinds een dag of 4/5 steken in mijn lies. 2 dagen terug begon ook opeena heel veel spierpijn in beide bovenbenen.

Wanneer mijn ei nou is gesprongen is dus de vraag.. Als nod dag, hou ik mij aan de smiley en dan 14 dagen later.

Ik hoop dat er voor jou snel duidelijkheid komt. :)

11. SusanneO

SusanneO Bekend lid

Oct 14, 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Hier na de bloeding op cd 4 nog meer kleine bloedingen gehad op cd 10 en vanmorgen. De testen zijn helaas steeds negatief.
    Ik heb vanmiddag mijn huisarts gebeld, moet de nod afwachten (het kan met een zwangerschap te maken hebben). Maar als ik gewoon ongesteld word moet ik langskomen voor wat onderzoeken.

12. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,325
    14
    38
    Female
    Zaandam
    Ik hoop voor je dat je wel zwanger bent! 2 maanden geleden had ik rond cyclusdag 18 mijn smiley en toen begon ik de 26 opeens te bloeden. Ik had geen kramp, helemaal niks! Heeft 2 dagen geduurd. Ik kon het inpreciepe af met een inlegkruisje.
    Toen kwam mijn nod dag en ik werd niet ongesteld, maar mijn testen waren wel SUPER licht positief, binnen de tijd. uiteindelijk 15 dagen na mijn nod werd ik behoorlijk ongesteld.

We hadden toen de HA gebeld en die dacht aan een vroege afstoting.

In december ben ik even een maand gestopt met de inseminatie, even kijken of mijn cyclus weer goed kwam te zitten. Nu is het ronde 7.

Share This Page