Wie bekend met verhoogd prolactine en geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happy2012, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Ik heb iets gelezen over een verhoogd prolactine gehalte, wat er voor kan zorgen dat je geen eisprong hebt en daardoor dus niet ongesteld wordt. Wie heeft dit (gehad) en hoe ging het verder?
    Ik moet afwachten waarom ik niet (echt) ongesteld word en ga daarom binnenkort naar de gyn., maar zou graag de ervaringen van jullie hierover lezen! Thanks!

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik lees even mee :)

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    #3 Esther15, 23 aug 2012
    Laatst bewerkt: 23 aug 2012
    Yep, ik dus. Is wel al jaren geleden.
    Bij mij bleek het na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gedoe uiteindelijk te draaien om stress.
    Ik heb destijds medicijnen gekregen voor prolactine omlaag te krijgen, maar niks werkte.......tot ik een paar stappen heb genomen die moeilijk maar zeer nodig waren. Twee maanden later was alles goed en dat zonder medicijnen.

Nu zit ik weer opnieuw in de mmm na zoveel jaren en wordt ik opnieuw compleet onderzocht. Maar wonder boven wonder is mijn prolactine nu al 3 keer getest en hartstikke goed.

De gyn legde mij trouwens toen op een hele logische manier uit wat er gebeurd in je lichaam als je prolactine gehalte te hoog is: ze zei dat prolactine hoog is na een bevalling. Je lichaam geeft dus eigenlijk aan dat je net bevallen bent en borstvoeding "moet" geven terwijl dit helemaal niet zo is............pin me er niet op vast, maar dit is wat ze zei. Dus eigenlijk een soort van lichaamseigen anti conceptie

Dus het kan zoiets simpels als stress / onrust zijn........maaaaaaaaaaar het kan ook aan je hypofyse liggen. Dat is een dingetje in je hersenen (heel goed bereikbaar). Ik kreeg toen een mri om te bekijken of er een soort van goedaardig tumortje op groeide. Blijkt vaker voor te komen en dat zorgt voor een verhoogd gehalte. Mocht dit zo zijn dan halen ze dat weg onder algehele narcose. Is bij mij niet gevonden blijkbaar dus ik hoefde dat niet.

Ik duim voor je dat het snel is opgelost voor je en dat je iets aan mijn verhaal hebt.....

4. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
  5. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333