Linnengoed schoon na thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bunnymoeder, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Ik heb een vraag die me nu (ruim 36 weken en vreselijke last van nesteldrang) ontzettend bezighoudt. Wij zijn een half jaar geleden verhuisd en hebben voor het eerst (dit is al ons 3e huis) de slaapkamer ook met aandacht ingericht. Het is prachtig geworden. Sinds kort heb ik ook beddengoed gekocht wat er helemaal bij past zodat ik er tijdens de kraamtijd mooi bij lig. Echter het is met heel veel wit ingericht, zo ook het beddengoed. Nu is mijn vraag, moet ik zodra de weeën beginnen er een oud dekbedovertrek op leggen of blijft je beddengoed door alle dingen uit het kraampakket (onderleggers, zeil enz) gewoon schoon. Ik zag ook op de lijst van de verloskundige staan dat je 6 hydrofielluiers nodig hebt bij een thuisbevalling. Wikkelen ze daar die kleine in als die geboren wordt? Oftewel zitten die hydrofielluiers dan helemaal onder het bloed en wordt dat dan nog wel weer mooi wit of gooien ze die luiers na de bevalling weg? (Dan ga ik namelijk nog even extra hydrofielluiers halen)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik zou voor de zekerheid een oud dekbedovertrek klaarleggen. Ben zelf niet thuisbevallen, maar er kan behoorlijk wat rotzooi bij komen kijken. Sowieso zou ik nog wat extra hydrofiel luiers aanschaffen, die zijn echt heel handig! Ik heb er standaard een stuk of 20 in huis.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou er zeker een oud dekbed op leggen. Je kindje wordt niet schoon geboren ;) En die hydrofiele luiers gebruiken ze om je kindje mee af te drogen. Die gaan lekker in de was, en ze zijn weer schoon hoor.

Na de geboorte heb je ze toch nodig. En 6 is echt veel te weinig. 20 is een mooi aantal. ik gebruik ze voor onder het hoofdje in bed, box, wandelwagen en voor het badderen.

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen en ik heb na afloop echt geen vlek gezien :).

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Poeh! Jij hebt écht nesteldrang zeg!:D Bij mijn weten zijn kraamverzorgsters uiterst bedreven in het wegwerken van .... uhm...bevallingsgerelateerde vlekken. Maar ik zou voor de zekerheid mijn oude verwassen My Little Pony dekbed uit de kast halen.

6. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Ik heb 18 hydrofielluiers in totaal maar als we er 6 zouden weggooien dan vind ik het wel krap worden. Maar het is goed om te lezen dat die kraamhulpen goed vlekken kunnen wegpoetsen. Toch voor de sekerheid maar ff een oud dekbedovertrek opzoeken. Kan manlief die er opleggen als de bevalling begint

7. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Ben ook thuis bevallen. Ik had er voor de zekerheid ook niet mijn mooiste beddengoed opliggen, maar echt alles is helemaal schoon geworden. Ook de hydrofieldoeken weer spierwit! Door alle matjes/zeiltjes valt het echt wel mee met de 'rommel'.

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik verloor bij het breken van de vliezen al een behoorlijke hoeveelheid bloed. Verder ben ik in het ziekenhuis bevallen maar ben wel een enorme hoeveelheid bloed verloren. Dat kan thuis dus ook.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben thuisbevallen, ook geen vlek gezien :)

10. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ook ik ben thuisbevallen, maar mijn dekbedovertrek e.d. zijn weer mooi schoon geworden hoor! Sterker nog, hij ligt er nu op :).

Bovendien ligt er zo'n plastic-ding-matjes (even de naam kwijt :)) overheen, die in je kraampakket zit en je dekbed wordt weggehaald, als je daadwerkelijk gaat persen (of daarvoor al).

De VK en de kraamverzorgster doen dat allemaal als jij ergens je weeen aan het opvangen bent, daar maak je je dan echt niet meer druk om hoor haha.

11. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik zou gewoon wat ouds erop doen, en als je nu lekker gedoucht hebt en alles, kun je toch vragen wil je mn bed met die spullen opmaken? dan lig je er alsnog "goed" bij. Ik moest trouwens wel lachen toen ik je bericht las (niet verkeerd bedoeld) herkende dat wel van mijzelf met de eerste :D

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben ook 2 x thuis bevallen en beide keren is alles mooi schoon gebleven hoor!

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik had een donker onderlaken en geen dekbed er op liggen. Het onderlaken is volgens mij niet eens echt vies geworden en de rode hydrofiele luiers zijn weer keurig wit geworden. De kraamverzorgster ruimt alles keurig op en toen ik gedouched had had ik een heerlijk schoon bed.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zout haalt bloed weer uit je spullen (spreekt een ervaren kraamverzorgster ;)). Wij zetten de spullen vaak in de week en als je het gelijk in de wasmachine stopt met voorwas of lang programma op 60 graden wordt het ook wel weer schoon.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden toevallig een rood dekbedovertrek toen de bevalling begon ;). Maar het dekbed wordt toch opzij gelegd. Wij hadden wel een wit hoeslaken, geen idee of het vies was geworden, maar de kraamhulp heeft meteen een gedeelte in de was gedaan en een ander gedeelte in een sopje gezet en dat is de dag erna gewassen. Ik heb geen vlekken gezien. Zelfs mijn bevallingsshirt, dat wel behoorlijk vies was geworden, is helemaal schoon geworden. Ga ik deze bevalling weer gebruiken :D

16. Bri

Bri Niet meer actief

Thuis bevallen en alles is gewoon schoon geworden, niets is weggegooid (ja, het wegwerpmateriaal natuurlijk, maar geen hydrofielen of zo). Er is heus wel wat op terecht gekomen, maar de kraam heeft alles er weer uit gekregen. Kwestie van de vlekken niet laten intrekken, maar gelijk uitspoelen en (in het bad) in de week leggen.

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Bij ons is ook alles schoon geworden hoor! Gewoon meteen wassen dan is er niks aan de hand volgens mij!

Succes en geniet straks van je kindje in je prachtige slaapkamer :D

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben niet thuis bevallen maar kreeg wel als tip van de verloskundige om niet mijn mooiste beddengoed op bed te leggen want je weet het nooit.

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thuis bevallen zonder vlekken :p

20. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik had niet mijn mooiste beddengoed erop liggen. Dat bewaarde ik voor na de bevalling.
    Maar ik heb ook op mijn 'oude' beddengoed, geen vlekje kunnen bespeuren. En ook de handdoeken, hydrofielen en het shirt dat ik aanhad kwamen weer keurig schoon in de kast...

Deel Deze Pagina