Lastig he? Ik heb alleen mijn zus gebelt. Helaas was mijn schoonvader bij ons thuis toen mijn vliezen braken, dus ze waren op de hoogte. Ze waren ook als eerste in het ziekenhuis. Ik vond het heel vervelend maar het zijn wel de ouders van mijn man. En hij heeft ook rechten. Ook al had ik er erg veel moeite mee dat mijn zus er niet eerst was. Gewoon goede afspraken maken met je schoonouders dat ze niet mogen bellen als ze weten dat je gaat bevallen?
Was wel mooi trouwens toen ik aan het persen was; ik wilde zó graag mijn moeder bellen en haar verrassen met goed nieuws, dat die gedachte me net dat zetje gaf om toch weer te persen terwijl ik echt helemaal op was .
Toen zeker was dat het door ging zetten hebben wij onze ouders wel gebeld dat het snel ging gebeuren. En na de bevalling hebben we ze ook meteen gebeld. Ze zijn wel niet naar het ziekenhuis gekomen, (ben ook maar 2 uurtjes gebleven) maar gewoon naar ons thuis erna.
wij hebben hier pas een uur na de bevalling gebeld we hadden eerst ons eigen momentje nodig en dit doe ik de volgende keer weer zo...
We bellen alleen mijn ouders omdat onze hond dan door hen opgehaald gaat worden. Het kan nl heel lang duren en zo lang kan ons beestje niet alleen zijn. Onze hond komt sowieso vaak bij mijn ouders en heeft het daar heel goed naar zijn zin. Mijn schoonouders bellen we wel als ons kindje geboren is. Men kan dat wel niet eerlijk vinden, maar zolang ze tijdens de zwangerschap weinig tot geen belangstelling tonen hoeven ze met de geboorte ook niet op de eerste rang te zitten. Maar goed dat is onze mening (ook die van mijn man, die zeer teleurgesteld is in zijn ouders meelevendheid).
Hier hebben we mijn schoonmoeder gebeld, want die wilde ik bij de bevalling. Door hoe ze wegging wist mijn schoonvader ook hoe of wat. Mijn schoonzusje kwam erachter toen ze naar het werk belde van mijn schoonmoeder. Mijn ouders heb ik pas na de geboorte gebeld. Mijn moeder belde wel tijdens de bevalling maar dat heeft mijn vriend afgehandeld. Hou er rekening mee dat het ook heel veel spanning kan geven. Mijn schoonmoeder heeft uiteindelijk even gebeld hoe het ervoor stond, omdat we al een dag verder waren. De rest zat dus in spanning of alles wel goed ging. Zij hebben zich echt zorgen gemaakt.
Zoals wij er nu over denken bellen we helemaal niemand, op de vk na. Straks duurt de bevalling hartstikke lang en ik weet zeker dat vooral mijn vader en stiefmoeder dan zo ongeduldig worden dat ze dan waarschijnlijk gaan bellen om te vragen hoe het gaat. En daar heb ik dus helemaaaaal geen zin in. We bellen ze als ik bevallen ben en dan mogen ze direct langs komen.
Wij hebben bij onze 2e (eerste was geplande keizersnede) alleen mijn schoonmoeder gebeld, die heeft direct de taxi gepakt en is komen oppassen op onze 1e. Verder hebben wij niemand gebeld, ook mijn moeder niet want dat was al een stresskip en wilde haar niet nog meer stress veroorzaken, en mezelf ook niet Achteraf was ze ook blij dat ze het niet wist!
ik bel alleen mn moeder en die mag t nog niet eens aan mn pa vertellen of broertjes. zit niet te wachten om direct bezoek te hebben of iets qua schoonouders ze wachten maar ze zijn gescheiden en grote rivalen van elkaar en pfffffffffffffffff geen trek in + erg weinig belangstelling voor manlief als mij of de kleine en t feit dat mn schoonvader t absoluut niet leuk vind dat het een meid is ipv een jongen :x na de bavalling stel ik wel direct mn ouders op de hoogte en mn opa Manlief stelt zijn ouders op de hoogte wanneer hij daar behoefte aan heeft. en de rest wacht maar lekker
Bij de eerste hebben we helemaal niemand gebeld. Daar was niet eens tijd voor en ik vond het wel leuk toen ik totaal uit het niets ineens kon opbellen: mam, raad eens wat er zojuist is gebeurd? JE bent oma geworden". Die reacties vergeet ik echt nooit meer, haha. Bij de tweede hebben we mijn ouders gebeld, want die zouden op de oudste passen. Ze namen niet op, dus toen hebben we mijn beste vriendin gebeld. Uiteindelijk wisten ouders+vriendin het dus. Gelukkig ben ik 2 uur later al bevallen, dus de spannign duurde niet lang. Maar goed ook, de zwangere vriendin kreeg weeën van de spanning om mijn bevalling......
ik heb idereen pas laten bellen toen ze er was mn moeder hebben we wel gebeld (ik kwam met 7/8 cm het ziekenhuis in) en die waren er net op tijd. mn moeder wou heel graag bij de bevalling zijn vandaar
De vk natuurlijk En mijn moeder want die zou bij de bevalling zijn. Ook hebben we mn schoonvader gebeld om de hond op te halen, dus tja toen was het wel bekend, haha.. maar zodra iedereen op de hoogte was, was Thije er al uit
Wij bellen helemaal niemand (behalve vk & kraamzorg). Als de kleine er is zal ik mijn moeder bellen, denk ik, of mijn lief belt alle ouders, kan ook. We zien wel hoe we dat precies gaan doen, maar ik wil wel eerst even een momentje voor onszelf hebben met de kleine, dus er zal wel een uurtje ofzo tussenzitten Tenzij het 's avonds laat of 's nachts gebeurt; dan bellen we 's morgens pas...
zo hebben wij het ook gedaan en ik denk dat ik dat ook gemist had hoor dat momentje, je krijgt het nooit meer terug even als gezinnetje genieten vooral bij je eerste!!!
Wij bellen mijn ouders op als we naar het ziekenhuis gaan. Mijn ouders wonen 135 km bij ons vandaan, terwijl mijn schoonouders in hetzelfde plaatsje als ons wonen. Mijn ouders gaan dan in ons huis wachten, tot wij bellen dat ze naar het ziekenhuis kunnen komen, en dat is pas als de kleine er is, ik lekker gedouched ben , en we even lekker met zijn 3en geweest zijn. Zou het niet leuk vinden als mijn schoonouders er al een uur zitten, en dan mijn ouders pas kunnen komen. We hopen gewoon lekker snel naar huis te kunnen gaan en dan pas zullen de zussen en broers komen. Niet al te veel poeha in het zh hoor....
ik ben ingeleid dus bij mij was het een beetje anders. mijn ouders en stiefmoeder.schoonouders en 4 vrienden wisten het. we hebben ze op de hoogte gehouden toen mijn vliezen gebroken werden en wanneer ik aan het infuus kwam om 15.42 geboren rond een uur of 5 gebeld. en tussen half 6 en 6 kwamen de opa's en oma's en oom en tantes van mijn dochter kijken. later zijn er nog meer ooms en tantes geweest van haar. en 3 vrienden. savonds om half 8 was iedereen weer weg en hadden we lekker even voor ons zelf. moet eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk niet echt eerlijk had gevonden als mijn familie wel op de hoogte was en mijn schoonfamilie niet. t was ook voor mijn vriend de eerste en voor alle opa's en oma's het eerste kleinkind. en ik was zooo trots. van mij had de hele familie mogen komen kijken
M'n moeder, aangezien die onze dochter op gaat vangen dan en m'n zusje, aangezien die daarna gelijk mag weten dat 't begonnen is... Net als de vorige keer dus, bedenk ik me net...
weet niet of het al gezegt is, maar op het moment dat het zover is maak je je er helemaal niet druk om hoor....