Ja weer een sint topic en een beetje kerst.. Vanaf welke leeftijd vieren jullie dit..? Mijn zoontje is straks dus ongeveer 9 maand oud en opa en oma wouden al sinterklaas gaan vieren.. Zelf vind ik dit een klein beetje onzin om het met deze leeftijd al te doen. Hij kan nog niet eens zitten Maar goed als opa en oma dit nou zo graag willen.. Nu hoorde we van mijn schoonzus dus ook kado's had gekocht ook voor onze knul en het werd ons even verteld dat het dan wel heel knullig is dat als wij dat niet deden voor hun kind.. (vertelde me schoonmoeder) Nu kregen we het bedrag te horen waarvoor zij kado's hadden gekocht en wij stonden een beetje te kijken van het bedrag 25 euro per kind (exclusief je eigen).. Ik had eigenlijk nog niets met sinterklaas willen doen en nu wordt het gewoon verwacht van je... Dus vanaf welke leeftijd deden (of gaan) jullie sinterklaas/kerst vieren? Groetjes Mariebel
Vind het persoonlijk ook een beetje onzinnig met 9 maanden, hij snapt er toch nog niks van. Dit jaar doen wij wel weer aan sinterklaas, maar dat is meer voor de gezelligheid met de familie, niet om Jesper. Hij is dan bijna 15 maanden, maar dan snapt hij het ook nog niet. Enne, je mag echt zelf weten of je wel of niet cadeautjes koopt, dat bepaalt een ander niet voor je he. Als jullie het nog niet nodig vinden, dan niet.
Wij doen zelf nog niks aan Sinterklaas, maar mijn ouders willen wel graag iets kleins kopen... Voor Kerstmis gaan we wel iets kopen, maar dat is echt traditie bij ons, om dan kleine praktische dingen voor elkaar te kopen. En ze kan zich vast goed vermaken met het inpakpapier.
Wij vieren wel sinterklaas, maar meer omdat we dit altijd al deden. Onze zoon doet dus ook mee, ook al begrijpt hij er niets van.
Hier werd het ook al het 1e jaar gevierd,maar dat komt ook omdat we zelf zo enthousiast waren,de oudste was toen bijna 1.vWel doen wij als we het samen vieren met schoonzus en opa en oma dat de ouders zelf cadeaus kopen voor hun eigen kids en opa en oma dan voor elk klein kind iets kleins....Vind 25 euro per kind wel veel,zeker als het niet eens je eigen kind is en het min of meer even door je strot word gedouwd......
Wij vieren het al vanaf het begin, maar het gaat er toch niet om of ze het begrijpen of niet. Het is toch gewoon een feestje en gezellig! Hugo heeft zelfs de eerste sinterklaas (hij was toen 3 maanden) meegemaakt. Het is voor zo'n kindje toch leuk om er even bij te zitten op schoot. Tenminste dat is mijn idee. We hebben heus geen supergrote cadeaus gekocht, maar hij heeft wel cadeautjes gekregen. Dat heeft er toch nisk mee te maken of ze het begrijpen , of niet? Je kindje krijgt toch ook cadeautjes als hij wordt geboren.... Het gaat toch om de gezelligheid! Groetjes Niki
Mijn nichtje was ook 9 maanden toen we voor het eerst sinterklaas hebben gevierd. En het niet vieren omdat ze het toch niet begrijpen is niet heel logisch, want dan vier je zn 1e verjaardag dus ook niet om die reden? Of ligt dat dan weer anders Goed, de kleine vond het super! En alle familieleden eromheen nog veel leuker geloof ik Maar goed, iedereen moet doen wat goed voelt. Je moet je niks laten opdringen!
Vind de verjaardag idd wat anders.. Dat is gewoon een feest om de geboorte en dit is een kinderfeest waarbij de kinderen in spanning zitten te wachten.. Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven maar vind het leuker als de kinderen wat ouder zijn..
wij doen eigenlijk al meteen toen ze der was aan sinterklaas met kadotjes geven dan. vorig jaar kreeg ze wat kleine dingen en was zo rond 25 euro kwijt. of ze het nu begrijpen of niet het hoort nu eenmaal in onze cultuur, dit jaar doen we het groter aanpakken en zijn zo rond 150 euro kwijt aan alicia. daarnaast krijgt ze van oma's, opa's tantes en ooms ook nog super veel kadotjes met heel gevarieerde prijzen. ik hoef zelf maar voor een kindje wat te kopen en dat is mijn peetkindje/neefje. hij krijgt een v tech spel en wat kleins. is z'n 30 euro
Allereerst is er niemand die voor je bepaald hoe duur een kado moet zijn tenzij je dit dus in gezamenlijk overleg hebt af gesproken. Hier vieren we het wel, onze zoon is nu 17 mnd en onze dochter 3 mnd. tja ze snappen er niks van maar opa en oma vinden het leuk dus ach het schaad ook niet. kado's zijn gewoon kleinigheidjes, heb het dan dus over een boekje bv van 2 a 3 euro en dan zo een paar van die kleine dingetjes. Mijn eigen oma's geven alle kleinkinderen ook met sinterklaas een kado, ons en onze kinderen in dit geval dus. 10 euro per kind doen ze ( vind het persoonlijk voor ons zelf niet nodig maar ja alles komt op de weegschaal bij onze oma's )
Wij hebben het ook elk jaar al gedaan. Vorig jaar deed Ruben dus gewoon gezellig mee. Snapte er niets van en ik was de enige die een kado had gekocht voor hem. Terwijl ik dus stiekem wel had verwacht dat mijn ouders/zusje/broer dat ook hadden gedaan. Kerst doen wij trouwens niets aan.
Hier vieren we wel sinterklaas,samen met neefjes en nichtjes. ze is dan 9 maanden. Wij doen het voor de gezelligheid voor ONS Zij snapt er idd nog niks van. En ook voor de fotos want de sint komt thuis langs.
nu wat meer dan vorig jaar. (zoontje is bijna 2) al blijft het maar wat kleinschalig. vind trouwens dat sinterklaas helemaal niet met grandioze cadeau'ss gevierd hoeft te worden..
Wij vieren het dit jaar ook weer, oudste is 2, jongste is dan 7,5 maand ongeveer. Zij merkt er nog niet zoveel van natuurlijk, maar de oudste wat meer. Wij vierden het sowieso al, met mijn ouders, broertje+vriendin, zusje+vriend en mijn neefje van 3 en het dochtertje van mijn zwager, ook 3. Gewoon erg gezellig voor ons en ik vind dat zo'n kind er op deze manier ook leuk in meegroeit. Ze krijgen er elk jaar wat meer van mee. Wel gaan we dit jaar voor het eerst met de oudste naar de intocht hier in het dorp. Dat vond ik dan vorig jaar in de drukte dan weer niet echt nodig. Wij hebben lootjes getrokken ( volwassenen,15 euro) en we doen het zo: mijn zus en haar vriend kopen kadootjes voor onze 2 kids ( van 15 euro per kind ) en mijn man en ik kopen kadootjes voor hun kids voor hetzelfde bedrag. Op die manier ben je niet pakken met geld kwijt en is het voor de kids en ons ook een verrassing wat ze krijgen!