zo bang in het donker

Discussie in 'De lounge' gestart door bellina, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik ben altijd zo bang in het donker, ik ga me dan ook echt focussen op geluidjes waarvan ik schrik en zo...ik wordt gek van mezelf, ik zit eraan te denken om overal in huis van die kleine lampjes te bevestigen en die dan snachts te laten branden..

ik wil alleen niet dalijk een gigantische rekening krijgen van de eneco dus heb je dat sort lampjes ook die weinig stroom verbruiken, en zijn er ook mensen die gebruik maken van die ledlampjes waarvoor je geen stopcontact nodig hebt?

nog meer tips tegen het bang zijn in het donker zijn welkom :(

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

wij hebben ledlampjes onder de trap waar boodschappen staan.
    je kunt ze halen bij de action en met 1 druk op het lampje doen ze het.
    komt ook nog wel redelijk licht af en je kunt ze overal bevestigen

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Waar ben je zo bang voor? Ik zou daar wat aan doen ipv alleen lampjes ophangen, want dat haalt de angst niet weg...
    Dus als je bijv. bang bent dat er opeens een gek in je huis zit: beveilig je deuren en ramen met goede sloten en laat dit checken door de politie. Ben je bang voor brand, idem maar dan met brandmelders.
    Bang voor geesten: ga eens kijken waarom je daar dan bang voor bent, laat desnoods je huis zuiveren als je daar in gelooft.

Anders wen je je kind ook aan dat het donker eng is. En het donker op zich is niet eng, alleen wat er evt. in kan zitten ;)

4. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    heb je dat soort lampjes misschien ook bij blokker want ik weet nergens een actio te zitten

5. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik ben bang voor geesten en inbrekers :oops:

maar ja opzich ben ik overdag heel erg rustig in me huis en voel ik me er goed dus geesten zijn er denk ik niet en ik ken elk hoekje en weet dus dat er in principe weing kans is op inbrekers omdat het goed beveiligd is

maar toch blijft die angst voor het donker

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

die druklampjes heb je geloof ik ook bij de bouwmarkt. kan je ook oplaadbare batterijen in doen.

7. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik zou zeggen ..................

neem een hond en een kat.

honden waarschuwen je voor inbrekers (al zullen inbrekers sowieso zelden inbreken als er een hond aanwezig is)

en een kat is (schijnt) zeer gevoelig te wezen voor de aanwezigheid van entiteiten (geesten) dus zolang die rustig ligt te slapen hoef jij daar ook niet bang voor te zijn.

nog een bijkomend voordeel, ze zullen je ook eerder wekken als er 's nachts brand uitbreekt want de geur van vuur maakt elk dier instinctief angstig.

misschien klinkt het een beetje komisch maar ik meen het serieus, ben zelf ook geen held in de duistere nacht maar door mijn beesten voel ik me toch een stuk veiliger in huis.

8. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    tis een idee maar ik ben allergisch voor dieren, krijg er jeuk bultjes van :rolleyes:

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Toen wij nog maar net in ons huis woonden had ik hier ook last van. Mijn man is militair en alleen in de weekenden thuis. Als hij thuis was had ik nergens last van, maar als ik alleen was, was ik ook bang voor elk geluidje.
    Nu we hier alweer een jaar wonen heb ik er geen last meer van, ik ken de geluiden van het huis.

Wel ben ik erg bang buiten in het donker. Ik ben een beetje nachtblind en vind het erg vervelend om buiten in het donker te lopen. Een vriendin van mij woont in een hofje, en ik kom regelmatig rond 11 uur s'avonds bij haar vandaan, en ik moet dan altijd een stukje lopen naar de parkeerplaats. Nou ik ben dan altijd doodsbang, want er staan daar ook nogal wat bosjes en het is niet goed verlicht. Als ik in de auto ben doe ik als eerste de deuren op slot.

10. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    @consider

oei dus jij zit ook vaak alleen thuis ?
    mijn man is nogal eens op zalenreis en we zitten sinds afgelopen weekend in dit huis dus het zal er ook wel mee te maken hebben dat de geluidjes nog nieuw zijn..

wat een opluchting dat ik niet de enige ben die snachts bang is voor geluidjes, klinkt zo suf

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey meid

bang voor geesten hoef je in het donker niet voor te zijn die komen ook gewoon overdag hoor en als je daar geen last van heb gehad ga je dat ook niet meer krijgen helaas komen die dus ook gewoon als je de lichten aan hebt maar geesten zijn er niet om je lastig te vallen ze voelen jou heel goed aan en weten precies bij wie ze wel en niet kunnen komen geesten zijn er altijd maar ze kunnen je niets doen

inbrekers tja dat zou kunnen gebeuren zorg ervoor dat de ramen en deuren goed op slot zitten ik zou dan zo een lamp kopen voor buiten die automatisch aangaat zodra er iemand dichtbij de deur komt zowel voor als achter dat alleen schrikt een eventuele inbreker al af

vaak is het wel zo je angst onder ogen komen helpt je ervan af doe eens alle lichten uit en voel maar eens zodra je bang word doe je de lichten weer aan en zodra je je goed voelt doe je ze uit je zult zien dat het gewoon word

succes groetjes nathalie

12. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    het nathalie

dat laatste is een goed idee , denk dat ik het indd maar eens moet proberen, gewoon eens in het donker in de huiskamer zitten en alle geluiden van de kreunende koelkast en de klapperende deur goed absorberen :)

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb datzelf ook gedaan en erachter gekomen dat ik elk geluidje wel ergens kon plaatsen zodoende wist ik precies wat welk geluidje was ook wel handig voor de kinderen ik ben nooit bang geweest in het donker maar omdat ik ook dingen zie in het licht of overdag hahaha

succes en echt waar je zult zien dat je een stuk rustiger bent ga jezelf ook niet bang maken of angst inpraten bij elk geluidje gewoon weer de lichten aan goed luisteren ooo dat was het oke lichten uit nog een keer

groetjes nathalie

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben ook doodsbang in het donker in mijn eigen huis maar ook ergens anders. Vooral als mijn man er niet is en ik moet 's avonds naar boven om naar de kleine te kijken. Ga echt rillend naar boven.

bij ons is alles echt super goed beveiligd, op ramen en deuren staan extra sloten en ik heb overal rolluiken die na 2000 uur allemaal naar beneden gaan, maar ik ben toch bang echt ongelooflijk, denk dat ik maar een anti angst therapie ga volgen ofzo

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Ik ben ook een beetje bang in het donker als ik alleen ben. Ik kijk dan ook nooit naar een enge film of serie, want dan slaap ik helemaal niet meer. Als ik dan naar de wc ofzo moet, dan kijk ik de hele tijd achter me enz.

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hier nog 1 ;) als mijn vriend nachtdiensten ben ik ook altijd doodsbang..ik laat altijd t licht aan beneden zodat het lijkt alsof er iemand wakker is :) en aan de energie meter eigenlijk nooit iets gemerkt. krijg altijd geld terug :p en aan de voorkant hebben we zo'm licht buiten hangen wat aanspringt en aan de achterkant hadden we dat nog niet...heb nu zo'n 50meter lichtslang van de kerst op de schutting gemonteerd wat aan gaat als hij nachtdienst heeft, zo is de hele tuin verlicht, is ook nog leuk voor de kerst straks ;)
    heb ook wel een 2 hondjes die aanslaan als er iemand voor de deur staat ofzo, maar ze moeten ze niet zien hoor haha want zo eng zijn ze niet :)
    (oa een chihuahua :) )
    en dat katten wakker worden en gek doen door geesten? brrr, dat wilde ik nou niet weten :) dat doen ze bij mij alle 3 wel eens.. :confused:

Deel Deze Pagina