Ik zit te twijffelen om over te stappen naar een andere energie-maatschappij. Ik zit nu bij Nuon (onbepaalde tijd). Als ik op website gaslicht.com vergelijk de energie prijzen kijk, kom ik wel 300 euro goedkoper uit bij budget energie (en een welkomspremie) Maar is dit allemaal wel betrouwbaar? En krijg ik dan wel 1 rekening of blijft de nuon ook een rekening sturen? Wie heeft er ervaring hier mee? Groetjes Thirza
als liander je netwerkbeheerder is dan krijg je ook nog rekeningen van Nuon, zij factureren nl voor liander (liander was vroeger nuon voor de vrije markt) Ik kan alleen maar zeggen die welkomstpremie wordt op 1 of andere manier doorberekent naar jou, dus je betaald het terug. Ik heb gewerkt bij een energiemaatschapij namelijk. Verder moet ik je adviseren de kleine letters te lezen, vaak wordt dit niet gedaan en dan is het bijv. 1x te laat betalen en dan vervalt je korting op het tarief en kom je in hele hoge tarieven terecht. dus echt lees de kleine letters goed, vooral bij de prijsvechters. verder is overstappen makkelijk (als alles goed verloopt )
Voor dit onderwerp kun je ook kijken op het forum van TROS Radar. Daar lees je o.a. ook wat er fout kan gaan. Dan kun je je daar op voorbereiden. Maar kijk goed naar de datums van de klachten, want maatschappijen die het 2 jaar geleden nog slecht deden, doen het tegenwoordig echt een stuk beter!
zelf geen ervaring mee maar mijn schoonzusje wel. die kreeg zo'n gladde prater aan de deur en werd de belofte gedaan dat de hele boete die zij zou krijgen omdat ze vroegtijdige overstapte betaald zou worden door de maatschappij waar ze heen zou gaan. heel mooi verhaal maar klopte dus niks van, ze kregen een beste boete(meen 2000,-) en de nieuwe maatschappij maakte na bijna een jaar 250,- over. bleek ze dus maar 250,- te krijgen ipv de hele boete. ik moet er niks van hebben, hoe mooi het verhaal ook mag zijn. zoals hier boven al gezegd werd betaal jij de zogenaamde korting toch wel terug.
Hier gaan we per 1 mei over van essent naar enrgieNL, scheelt ons per jaar 450 euro. Hebben we via vereniging eigen huis gedaan. Ben wel huiverig voor de overstap, maar bij ons gaan overstappen nooit goed dus ben erop voorbereid. Zo zijn we overgestapt van online naar UPC en van Hi naar Tefort en dat is ook niet goed gegaan.. Maar voor 450 euro wil ik de gok wel wagen, zeker ook omdat wij via vereniging eigen huis hebben gedaan, lijkt het me wel betrouwbaar ( misschien wel naief, maar ok ) succes met je keuze!
Ga in elk geval NIET naar de Nederlandse energie maatschappij!!! Ik hoor daar zulke drama verhalen over.... Je komt echt nooit meer (op een fatsoenlijke manier) van ze af En ze maken irritante reclames
Te laat maar ik geloof dat UPC, Essent en al die andere grote bedrijven ook niet echt een goede naam hebben...
Pffff, ben nu best ´bang´. Ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio. De overstap is vloeiend verlopen, maar ik weet niet hoe het zit met de boete. Inprincipe neemt Oxxio deze over, maar dit moet gaan blijken!
Ik heb net toch maar bij de Nuon zelf een ander abonnement genomen..Budget 2 jaar. Hierbij wordt mijn gas en stroom goedkoper. Ik ga toch geen risico nemen om over te stappen naar een andere maatschappij.
Nou ja in ieder geval een keuze gemaakt. Ik heb ook lamg over de overstap nagedacht hoor! Ook toen we over gingen stappen naar UPC, en dat ging uiteraard fout. Maar de standaard klachtenbrief staat opgeslagen, dus veel werk is het dan niet meer
Dank je, ik hoop het ook, maar ga er al van uit dat het niet goed gaat, kan het alleen maar meevallen
Even een tip voor iedereen die denkt aan overstappen: Wij zitten bij Nuon en deden mee aan de VEH-veiling. Daar kwam een scherpe prijs uit van de NEm, maarja daar hadden we weinig zin in. Dus wij gebeld naar de Nuon: 'wat kunnen jullie aan de prijzen doen, anders zijn we weg.' Moet je eens kijken wat er dan ineens nog af kan! Dus altijd proberen of je het bij je huidige leverancier nog goedkoper kan krijgen, zelfs als je in een vast contract zit! Dat zaten wij ook! Ik denk dat wij door deze actie ongeveer 200 euro gaan besparen komend jaar! Ohja wij hebben alleen electra en geen gas...
Klopt, wij hebben een tegenbod gehad van essent, maat ze konden niet bieden wat nl enrgie kon bieden, op hoop van zegen zeg ik dan maar...
Welk jaar was dat? Vorig jaar was de uitkomst Energie Direct, niet de NEM... Voor dit jaar is het nog niet bekend. Februari pas.
Het voordeligst is om elk jaar over te stappen al doen veel dit niet. Ik wel en bespaar hierdoor Veel geld. Als je overstapt krijg je van de oude maatschappij vaak een boete die vergoed wordt door de nieuwe als je minimaal een jaar blijft. Van de nieuwe krijg je een kado, of bijv een bedrag van 50 oplopend tot wel 200 euro. Als je dit dus elk jaar doet en daarbij goed kijkt naar wie je overstapt ( kwa prijs energie/gas maar let ook zeker op service kosten) kan je veel besparen vaak krijg je met z 'n Aanbieding ook nog is een voordeel tarief.
Mijn vader doet dit idd ook ieder jaar en door hem ben ik dit ook gaan doen. Wilde eigenlijk vorig jaar al doen, maar was te huiverig voor de overstap. Dit jaar dus wel aan meegegaan en het gaat veel schelen bij ons