Wie ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 29 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Geen idee waar mijn dna allemaal vandaan komt. Ik weet niet beter dan dat al mijn familie uit mijn geboorteplaats komt. Mijn achternaam schijnt wel van oorsprong uit het Oostblok te komen dus wie weet..

2. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

#62 Hommeltje, 30 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2018
    Ik ben zelf oersaai brabantse. Alleen mijn opa was Duits. Mijn man zijn familie daarentegen was van adel en in het patriciers boek. Zegt genoeg ;)

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Mijn overgrootvader was Duits meer weet ik eigenlijk ook niet. Ouders beide Nederlands. Moeder uit Noord Holland en vader uit Overijsel. Moeder is voor mijn vader naar Overijsel gegaan, ik voor mijn vriend terug naar Noord Holland.

4. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik ben heel dom hoor maar dat is een adelijke titel? Ik ga ff googelen

5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik heb Nederlands en Duits bloed (overgrootvader). Maar ik lijk op een mix van Spaans, Italiaans, Turks en Marrokaans. :roflmao:

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb echt werkelijk geen idee hoe mijn achtergrond is.

Zag laatst een prachtig filmpje over DNA testen. Zal hem even delen met jullie.

baby90 vindt dit leuk.
  7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Nou ik dan ook hoor... moest ook even googelen maar het is een ongetrouwde edelvrouw... hoe ik daar dan vanaf moet stammen? :roflmao:

Hommeltje vindt dit leuk.
  8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn oom heeft ooit dna-onderzoek gedaan in het kader van een grootschalig onderzoek. En omdat mijn moeder en meer familieleden ook stamboomonderzoek doen heeft hij die resultaten gedeeld met ons.

Zowel de familie van mijn vader als moeder zijn vanuit Belgie naar NL gekomen. Moeders familie woonde in de 18e eeuw op of vlaknaast waar nu de Efteling is in Kaatsheuvel :D en daarnaast ook op een landgoed in Heiloo.
    Maar eerder dus Belgie. Mijn hele familie incl ikzelf wonen nog steeds verspreid over de zuidrand van Brabant.

Maar....het dna-onderzoek van mijn oom bleek ook Georgisch/Armeens dna te bevatten. Mijn moeder heeft de link nog niet kunnen vinden, dus het zal lang geleden zijn.
    Gek genoeg denken veel mensen als ze mij zien dat ik Roemeens/Bulgaars/Pools ben. Op mijn werk komen veel Oost Europeanen, ik word regelmatig in hun taal aangesproken. Zeker omdat ik ook een Oost Europese naam heb. Maar ik ben gewoon blond/groene ogen, dus wat mij nu Oost Europees laat lijken.....?

Moeder heeft zich nu op de stamboom van mijn schoonfamilie gestort, en ook daar....Belgie!

Onze zoon is dus 100% Belgisch denk ik hahaha

Chocolat vindt dit leuk.
  9. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.330
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik heb Aziatisch bloed. Zoontje is 50/50 (Chinees en Nederlands) Ik ga binnenkort ook via my heritage eens kijken. Mijn ouders komen beide uit Hong Kong en beide uit een andere dorp. Mijn achternaam is niks Chinees aan. Eerder Engels.

SDonya en Iertje81 vinden dit leuk.
  10. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Een mengelmoes van Nederlands, duits, (mama)
    (Duitse opa) is vlak voor de oorlog in Nederland gaan wonen. Overigens zoon van een graaf uit Duitsland.
    En dus stroomt er ook wat blauw bloed door de bloedvaatjes heen.
    En een mengelmoes van Australië’s en Nederlands (papa)

Manlief is gewoon volledig kaas :)

11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Van mijn vaders kant heb ik Fries bloed. Daar komt ook een deel uit Drente vandaan en eerder uit Duitsland geloof ik.

Van mijn moeders kant wonen ze al jaren in West-Friesland. Daarvoor Brabant. Het schijnt dat er ergens wat Frans zit.
    Dat denk ik ook wel want van mijn moeders kant zijn ze erg donker. Dat donkere heb ik geerfd, ik krijg ook heel vaak de vraag waar mijn roots liggen. Meestal van Aziatische of mediterraanse mensen, misschien herkennen ze iets :p

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nu ben ik wel heel benieuwd wie jou familie is ;)

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Voor zover wij weten zijn we beiden 100% Nederlands, minimaal 4 generaties terug. Ook echt Hollands uiterlijk.

14. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    O ja? Vertel :p

15. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    hier vanuit mijn vaders kant is het terug gezocht tot 1100 nog wat en toen was het een echt duitse achternaam , die is in de loop van de tijd meer Nederlands geworden en er is ook een tak familie 3 generaties terug waarbij 1 letter verkeerd is . de Z ipv de S. In 1100/1200 was het duitse adel.. maar dat geld en kastelen hebben wij niets meer van gezien.. beetje jammer.

vanuit mijn moeders kant ook voornamelijk europees voor zover we weten, maar daar komen wel de enorm donkere ogen en mijn bijna zwarte haar vandaan dus daar zit vast meer in.

16. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Haha, het zal vast wel meevallen hoor.

Ik ken via via aardig wat families in Alkmaar. Als jouwe er al 400 jaar woont, wordt ik gewoon stiekem uitermate nieuwsgierig of ik ze ken :p
    Kans is natuurlijk uitermate klein en als ik jou was zou ik het al helemaal niet zeggen :roflmao:
    Ik kon het alleen niet laten om te vragen...

17. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Je familie is Laafs?

(sorry, flauw...)

Lumiere vindt dit leuk.
  18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ja, wij zingen de hele dag het Lavenlied :roflmao:

Kanarie vindt dit leuk.
  19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor zover ik weet hartstikke Hollands. Maar ik zou wel eens mijn stamboom uit willen zoeken. Weet iemand op welke webste je het best terecht kan, zonder dat ze een fortuin van je vragen? Bij my heritage vragen ze maandelijks net zo veel als mijn telefoonabonnement. Dat vind ik absurd!

Deel Deze Pagina