Iemand ervaring met cellulitis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 28 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Eerst dachten ze een oppervlakkige trombose na 10 dagen nsaid geslikt te hebben was het niet weg en ben ik teruggegaan naar de huisarts. Meteen echo en daaruit bleek dat het helemaal geen trombose was maar dat het onderhuidsvetweefsel ontstoken is cellulitis. Nu weer 7 dagen antibiotica gekregen ben nu 2 en halve dag bezig maar merk nog geen verschil. Iemand ervaring hoelang dit kan duren? Plekje zit er nu week of 5 ongeveer en sinds donderdag aan de antibiotica.
    Ps: niet te verwarren met "putjes in je benen" / sinaasappelhuid dat is geen cellulitis maar cellilute daar heb ik geen last van gaat om cellulitus ontsteking van weefsel

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    AB werkt meestal niet meteen. Heb je deze plek door een wondje? Hoe voel je je er verder bij? Ik zou er wel alert op blijven of de ab gaat aanslaan, want het is en blijft een ontsteking (meestal streptokokken).

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb deze plek al week of 5 ik voel me verder prima nergens last van. Ook geen wondje daar gehad zover ik weet, niets wat me is opgevallen. Zat ineens een pijnlijke verdikking ik dacht muggenbult op mijn onderbeen. Na 2 weken was het niet over en ben ik naar de huisarts gegaan die zei op basis van zien tromboflebitis...dus 10 dagen 3x600 mg ibuprofen gehad, geen resultaat dus terug naar de huisarts doorgestuurd voor echo en bleek dus helemaal geen trombose te zijn. Radioloog zag vetweefsel wat "ontstoken" was in elk geval zag het vetweefsel daar anders uit dan op de rest van mijn been. Huisarts schreef me 7 dagen 4x per dag clindamcine capsules voor. Die slik ik nu sinds donderdag middag maar merk nog steeds weinig verschil tot nu toe.
    5 weken geleden toen ze plek opkwam was get erg pijnlijk inmiddels nog licht gevoelig bij aanraking maar lang niet meer zo erg als in het begin. Ik heb ook steeds veel gekoeld en probeer mijn been hoog te leggen zodra ik de kans heb in de avond.
    Ik voel me lichamelijk verder helemaal goed geen koorts of ziek gevoel ook niet gehad tot nu toe.
    Ik weet dat het begonnen is week nadat mijn dochter van haar keelontsteking af was daarna begon dat plekje op te spelen. Ik had geen zichtbaar wondje of iets dat mij is opgevallen ik scheer natuurlijk wel mijn benen of dat het is? Of door mug gestoken ik heb geen flauw idee

4. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja het kan door scheren komen en die keelonsteking zou best de bron geweest kunnen zijn (is namelijk ook streptokokken). Let gewoon goed op je weerstand en blijf alert. Waarschijnlijk slaat de ab wel aan. Het heeft wel iets weg van gordelroos wat je beschrijft.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Gordelroos?? Dat zit toch echt op je "gordel" in zo'n baan mijn schoonmoeder heeft dat gehad dat zag er heel anders uit dan dit. Dit is echt een plekje en voelt hard onder de huid zit er niet op.
    Keelontsteking is denk ik wel de bron geweest vermoed ik ook omdat het daarna begon.
    Heb 2 foto's toegevoegd 5 juli zat het er ongeveer 1.5 a 2 weken die laatste foto is vandaag na de kuur gestart is donderdag. Op de foto niet goed te zien maar aan de onderkant zit nog klein hart stukje dat licht pijnlijk is.

Bijgevoegde bestanden:

6. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee gordelroos kan ook op ledematen zitten, maar het ziet er idd anders uit. Met de clynda zou het wel over moeten gaan.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik hoop ook dat het pakt...clindamycine zou het wel moeten doen inderdaad. Vraag me alleen af of orale antibiotica Daar wel komt op die plek.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ga morgen toch maar weer terugbellen naar de huisarts het reageert totaal niet op de antibiotica.
    Ben het ook wel zat nu ze moeten maar eens exact uitzoeken wat dit nu precies voor iets is....radioloog zei paar weken afwachten de vervanger van mijn huisarts gaat meteen antibiotica voorschrijven.....Ik wil het nu na 5 weken bijna 6 ook weleens weten wat dit is

9. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Maar het is toch verbeterd?
    Je zegt zelf dat de pijn minder is.

En de diagnose middels echo is cellulitis. Er valt weinig meer uit te zoeken dan dat ben ik bang.

Lastig hoor. Dat het zo lang duurt allemaal.

Bij mijn weten zit gordelroos ook niet op je been hoor. Maar op het gordel gedeelte.
    Ik zie regelmatig gordelroos, maar nooit op het been.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De erge pijn van 5 weken geleden is er niet meer overal alleen stukje onderin dat blijft hard en pijn doen en merk ook nu geen verbetering daarin helaas. Nou ja diagnose niet echt de radioloog zei "tja wat het dan wel is weet ik ook niet in elk geval geen trombose ik zou nog paar weken afwachten en als niet over gaat terug komen" toen ik in de middag nog met de huisarts belde althans de vervanger zei ze "behandelen als cellulitis dus antibiotica"
    Na het starten van de antibiotica heb ik geen enkel verschil gemerkt in dat laatste pijnlijke harde stukje en na 2 a 3 dagen zou ik echt verbetering moeten zien en die zie ik echt niet helaas. De pijn van het hele stuk was al minder voordat ik aan de kuur begon het laatste harde stukje onderin dat blijft gelijk en verbeterd nu ook niet met de kuur

11. Evanesco

Hmm vervelend.

Morgen even bellen dan maar ja.
    Hoop voor je dat het snel over is.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat hoop ik na 5 weken onderhand ook inderdaad. Morgen ga ik bellen hoop dat mijn eigen huisarts er weer is. Maar ze hebben daar probleem met onderbezetting dus kan makkelijk nog week duren voordat ik terecht kan

13. Evanesco

Heb je al kunnen bellen?

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja vanmorgen gebeld mijn eigen huisarts is er morgen weer. Ik moet morgenvroeg meteen terugbellen dan kijkt ze of ze me voor morgen nog kan inplannen

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gordelroos kan zeker op een been voorkomen, het kan overal tot uiting komen en niet alleen op het ‘gordelgedeelte’. Bij mijn jongste zat het in haar nek en op haar bovenarm.

16. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
  17. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113