Wie benoem je als voogd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chicken1975, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Toevallig hadden wij het hier van de week over. Dat we eigenlijk niks hadden geregeld voor onze dochter...
    Lastig idd. Want vrienden komen en gaan... Mijn ouders komen wel het dichtst in de richting, die zien we regelmatig en hebben mij ook goed opgevoed. De ouders van mijn man zijn net uit elkaar en mijn schoonvader werkt full-time en mijn schoonmoeder is vrij labiel, is nooit een stabile factor in het leven van mijn man geweest dus daar wil ik mijn kinderen ook niet naartoe hebben... Mijn schoonzusje is nog veel te jong (16) en mijn eigen zusje heeft een knurft van een vriend een niksnut met problemen dus dat valt zeker af (zou het zelfs bijna expres in het testament zetten...) mijn broertje en zijn vriend komen op zich ook wel in aanmerking maar die wonen aan de andere kant van het land en mijn dochter ziet hun dus niet zo vaak...
    Voor de oudste twee is het makkelijker, hun vader en ik zijn uit elkaar en ze zitten dus in twee gezinnen mocht mij en mijn man dan iets overkomen gaan ze gewoon naar hun vader. Mocht ons beide iets overkomen dan wil ik ze ook liever bij mijn ouders hebben...

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben mn broer en zn vriendin gevraagd...

mn ouders wilde ik niet, wilde mensen van onze eigen leeftijd... mn broertje met zn vriendin vonden we te jong. mn broer is ook de beste vriend van mijn vriend, dus zodoende kwamen we snel bij hun terecht. gelukkig wilden ze het ook en waren zelfs zeer vereerd, leuk!

3. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    poeh ja dat is een goeie vraag!! Ook hier zal het in de familie erg lastig worden. Beide ouders zijn geen optie aangezien mijn moeder een cva heeft gehad en in een rolstol zit. Zijn ouders zijn gescheiden en wonen 200 km verderop. Ik heb een broer van net 20 met een zeer onstabiel leven. En mijn schoonzus, ja, dat is voor mij niet echt een optie. We liggen elkaar niet echt en denken totaal anders over het leven en over opvoeden. Maar wie dan wel???? Echt geen idee nog!!! Dat word nog goed nadenken voor ons!!!

4. lies88

lies88 Lid

16 jul 2008
    90
    0
    0
    hoi hoi

wij hebben bij de zwangerschap van onze eerste kindje ook een samenlevingscontract en testement laten maken, wij hebben er nu voor gekozen dat mijn ouders de voogden zijn omdat mijn moeder net 50 is hebben wij zo iets mocht er wat gebeuren dan kan zij goed voor onze kindjes zorgen ook met de gedachte omdat al mijn zusjes druk zijn met de studie en carierre maken.... maar je moet er voor kiezen wat je het beste bij voeld

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    #45 katje81, 23 aug 2009
    Laatst bewerkt: 23 aug 2009
    Wij hebben juist wel gekozen voor vrienden. Waarom ?
    - omdat de leeftijd vrijwel gelijk is
    - omdat het contact goed is en vanuit beide kanten goed onderhouden wordt (belangrijke voorwaarde voor vriendschap vind ik, dat het van twee kanten komt zegmaar)
    - omdat ons zoontje zich op z'n gemak voelt bij hen (ook in éénkennigheidsfases tot nu toe)
    - omdat er binnen de familie weinig keuze is. Mijn broertje is single op het moment en het broertje van mijn man is met z'n partner al voogd van andere kinderen. De eerder genoemde reden van Puckje (opa en oma die dan al oud(er) zijn) speelde mee in de keuze om niet voor opa & oma te kiezen.
    - we er al snel uitwaren met z'n tweetjes wie we daarvoor in gedachten hadden (mede vanwege dezelfde denkbeelden en hoe zij met kinderen omgaan)
    Een hele goede reden InkieWinkie ! Ook dat zie ik zeker goed gebeuren bij onze vrienden, ze kennen onze beide families ook goed...ze waren ook ceremoniemeesters van onze bruiloft.

6. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    ik vind dit een zeer moeilijk onderwerp..
    heb een hele lieve zwager en schoonzusje waarvan ik zeker weet dat ze het met alle liefde zouden willen, maar die hebben 2 kids en hun opvoeden is wel anders dan zoals ik het zou willen..
    en mijn eigen zusje is jonger en is pas net getrouwd en krijgt zelf een baby.
    dit klinkt ws als een goed optie maar ze hebben het allebei geestelijk nogal zwaar dus hebben strax genoeg aan elkaar. schoonouders vind ik moeilijk ook omdat die wat makkelijker zijn in sommige dingen als ik plus dan zou ik mn eigen ouders passeren
    en mijn ouders, tja
    schatten zijn het en zouden reuze vereerd zijn maar mijn moeder is ERG beschermend en mn pa is een hele lieve man met soms een behoorlijk kort lontje..

zijn allemaal lief maar wil toch graag zelf mn kinderen opvoeden!
    denk dat iedereen vindt dat ze dat toch echt zelf het beste kunnen!
    moeilijk!!!

7. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    hoeveel kost dat nou om dat goed vast te laten leggen bij notaris?

Deel Deze Pagina