Hoi meiden, Ik loop tegen het volgende aan; het komt bij ons regelmatig zo uit dat kleintje tegen 't avondeten een fles wilt. Ze eet nu ruim een maand bijvoeding, rapley. Ze krijgt FV op verzoek en drinkt sinds een week 4 flessen. De dag ziet er globaal zo uit; 6-7: 180+6 10-11: fruit, een a anderhalf stuks 12-13: 180+6 15-17/15-18 slapen 18.00 avondeten maar ook flessen honger. Dan geef ik 150+5 20.30 180+6 Dan het volgende: Sommige dagen komt het zo uit dat ze de 3e en de 4e fles vrij dicht op elkaar krijgt. Ze slaapt namelijk pas sinds kort overdag, meestal tussen 14.00-17.00 of 15.00-18.00 ongeveer. Ik maak haar dus absoluut niet wakker voor eten, ben allang blij dat ze slaapt! Als ze wakker word is meestal 't eten al klaar dus kan ze mee aan tafel. Alleen is het dan soms huilen en wil ze eerst een fles, daarna gaat ze dan nog wel lekker groenten eten als de ergste honger gestild is. Is dit een kwestie van fles afbouwen en groenten opbouwen? Ze eet nog niet bijster veel avondeten namelijk, maar het smaakt haar wel goed. De 2e vraag is; soms komt het zo uit dat ze maar 3 flessen heeft. Ik vind dat zelf vrij weinig, in korte tijd van 5 naar 3 flessen? Dan de laatste vraag; papflessen wil ze niet, daar drinkt ze hoogstens een paar slokjes van. Zowel rijstebloem als fijne granen. Aan melk alleen heeft ze genoeg om de nacht door te komen hoor, ik zou 't puur geven ivm granen. Boterhammetje verdraagt ze nog niet ( KMA en bij KMA-vrije-boterham was het heel de middag huilen ) dus daar wacht ik nog een paar weekjes mee. Vanaf welke leeftijd MOETEN kindjes brood cq pap?
ik zou om die eerste honger te stillen en haar ongeduld voor het normale eten idd met een flesje oplossen, maar een kleintje.. zodat ze nog wel groente kan eten...je merkt vanzelf hoe beter ze kan kauwen en echt eten binnen krijgt, dan lukt het ook mss die fles af te bouwen en kan ze het geduld opbrengen... is het niet mogelijk de fles van 12/13 iets later te geven, of anders voor het slapen van 15u iets van een cracker ofzo te geven, dan eheft ze mss niet erge honger als ze wakker wordt mijn zoontje zat na het frit altijd best wel vol ...ik gaf de fles dan pas 2/2,5 uur later...eventueel rijstewafeltje erovor ofzo... @Granen, er is ook pap die je met je eigen opvolgmelk kan mengen, eventueel zou je dat sochtends kunnen geven.
Thanks! De 2e fles later geven lijkt me dan zo laat, omdat ze vaak al om 6 uur wakker is? Het is wel handig om vlak voor het dutje inderdaad nog een eet momentje in te lassen, dan slaapt ze met een voller buikje. Wbt granen; pap vind ze dus juist vies. Maar zijn granen ( dus pap/brood ) al nodig bij 7 maanden of mag het ook iets later?
tja, vanaf 6 mnd heb ik het wel geintroduceerd..maar pas met 8 mnd at ie echt hele boterhammen hoor! pap werd hier ook maar eventjes gewaardeerd... dus pap vind ze sowieso vies? ook dunner in een fles? Maar wanneer een baby ehct MOET weet ik niet sorry! succes!
in een fles neemt ze een paar slokjes, kijkt bij elke slok verontwaardigd en weigert dan de rest. Van een bordje is ook 5 happen leuk en dan niet meer. Pap met smaakjes ( rijstebloem vanille, appeltjespap enzo ) dat vind ik zelf geen goed idee..
nee ik ook niet, ik gaf wel fijne granen...en pap vanaf 8 mnd heeft ie het pak niet op gekregen, omdat ie het toen niet meer lekker vond en ik dus over ging op boterhammen! lastig dat ze zelf sop kma vrije boterhammen reageerde!!??