Ik vroeg me af wie normaal de kleding van de bruidsmeisjes en de bruidsmannen (weet niet hoe ze heten?) betaalt. Wordt dit door het bruidspaar betaald of moet je dit zelf betalen. En dan gaat het erom dat iedereen dezelfde jurken, pakken, schoenen en sokken moet dragen en zelf geen keuze heeft.
Als je geen keuze hebt en het 'verplicht' is ga ik er vanuit dat in ieder geval een gedeelte door het bruidspaar betaald wordt.
Het lijkt me wanneer je 'gedwongen' wordt tot bepaalde kledij dat het bruidspaar dit betaald. Ik zou het zelf niet waarderen als ik verplicht iets moet kopen wat ik zelf moet betalen.. Wanneer wij bruidsmeisjes of bruidsjonker(het juiste woord) hadden op onze bruiloft dan had ik dat ook betaald. lijkt me normaal..
Heb de volledige outfit van de bruidsdames betaald voor onze bruiloft... Ze mochten zelf iets uitkiezen (wel hetzelfde) met goedkeuring van mij, dus was met de shopdag meegegaan
Dat ligt eraan. Als je als bruidspaar iemand vraag dan betaal je. Maar mijn nichtje bijvoorbeeld maakt zichzelf altijd tot bruidsmeisje en die jurk word tot op heden altijd betaald door mijn zwager en schoonzus.
Sorry...begrijp ik dan dat je nichtje zich opdringt om bruidsmeisje te zijn? ik vind zelf dat je als bruidspaar bepaald of je wel of geen bruidsmeisjes of jonkers erbij wil hebben wij gingen trouwen en toen zei mijn nichtje van 13 dat ze bruidsmeisje wou zijn nou daar hadden mijn man en ik helemaal geen zin in dat is niet iets verplicht. wel vind ik als je als bruidspaar bruidsmeisjes/jonkertjes wil hebben dan verzorg je de kleding/schoentjes daar van kun en mag je niet verwachten dat de ouders dat betalen.
Wij hebben ook de kleding van de bruidskindjes betaald.. Enige wat ik jammer vond was dat ik graag die kleding wilde bewaren na de bruiloft... Maar moeder van de bruidskindjes had dit anders gedacht... Vond ik erg jammer! (ik had het toch betaald, dus is toch van mij?! of zie ik dat verkeerd?)
Wij hebben destijds de kleding voor het bruidsmeisje en bruidsjonkertje betaald. Lijkt me niet meer dan logisch. Uiteindelijk hebben ze ook zelf die kleertjes mogen houden. De schoentjes hebben ze gewoon "afgedragen". Ons nichtje haalt het jurkje nog weleens tevoorschijn en is er nog steeds trots op. En ik ook! Ook dat vind ik heel normaal; dat ze zelf de kleding mogen houden.
Als je vastzit aan bepaalde kostuums of kleuren, betaalt het koppel. Ik vind het ook maar logisch dat de kinderen die kleding nadien afdragen. Wat moet je er anders mee? In de kast laten verstoffen?
Wij hebben het jurkje, de schoenen, de petticoat en dergelijke gewoon betaald. Ook de kapster trouwens. Ik vond het niet meer dan logisch inderdaad.
Als wij bruidstenue hadden gehad, dan had ik ook inspraak willen hebben in de jurkjes en dan zou ik het ook betaald hebben. Degene die het raar vond dat ze het bruidsmeisjes jurk niet terug kreeg, had je dit van te voren besproken? Ik zou er namelijk vanuit gaan dat dit met degene mee gaat die het draagt.
Het leek mij leuk om bij mijn trouwjurk te bewaren. Ze hebben de kleren NOOIT meer gedragen na de bruiloft (logisch is geen normale outfit) dus het is niet afgedragen. En nee van te voren niet besproken. Ik wasber van uit gegaan dat omdat ze het toch niet meer zouden gebruiken dat ik het kon bewaren. Ben nogal van de herinneringen bewaren. (Nu is bijvoorbeeld het bolerootje al kwijt wat bij het jurkje hoorde. Ik vind het gewoon erg jammer dat ik vooral van het bruidsmeisje amper een foto heb. (Ze heeft enkel gehuild bij pap of mam in de armen dus niet eens een foto kunnen nemen dat ze staat en dat je de jurk ziet)