Iedereen betaald voor zichzelf? Zo doen we dat in onze familie tenminste. Iedereen betaald zijn eigen pak, haar eigen jurk.
Bij ons is het heel gewoon dat het bruidspaar betaald. Zij willen jouw kind(eren) (als het goed is) als bruidskinderen, dus zij betalen.
hier werd alles betaalt door onze ouders. mijn jurk, mijn man zijn pak en ook de jurkjes van de bruidsmeisjes maar als dat niet het geval was zouden wij als bruidspaar het betalen
Wij hebben mijn nichtjes gevraagd en ook alles betaald. Vonden we eigenlijk vanzelfsprekend. Ze mochten de jurkjes ook houden. Maar als ze, ze weg wilden doen, dan zou ik ze graag willen.
Het gaat in dit geval niet om kinderen maar om volwassenen bruidsmeiden en jonkers die het zelf moeten betalen. Ik vind het nogal wat om verplicht + 300,- euro zelf te moeten betalen voor een jurk of pak die je niet zelf uit mag kiezen en waarschijnlijk nooit meer zou dragen. Daarnaast komen ook nog de kosten van het vrijgezellen feest erbij van 200 - 300 euro. En laten we het envelopje niet vergeten, hoeveel gaat daarin, 50 - 100 euro? Dan moeten we ook nog 2x vevoer betalen (is 45 min rijden) want mijn vriend is de hele dag uitgenodigd en ik alleen s' avonds. Uiteindelijk ben je dan meer dan 700 euro kwijt aan een bruiloft van een ander. Ik vind dat echt prijzig.
Dat dacht ik al uit jouw vraag begrepen te hebben. Dat het om volwassenen ging. Op TLC heb je wel eens zo'n programma over bruidsdames hun jurken. Ook daaruit begreep ik dat de meiden ze zelf moeten betalen omdat het zo'n 'eer' is dat je gevraagd bent heb je het er wel voor over. Nou, ik zou bedanken voor die eer. Wat een geld inderdaad voor iets dat je daarna nooit meer aan trekt.
Omg!! Sorry maar in geen 700 jaar! Vind dit echt te absurd voor woorden volgens mij heeft dat stel iets te veel TLC gekeken... Klinkt nogal Amerikaans
Als verplicht iets is. Lijkt mij bruidspAar. Wij hadden de kinderen gevraagd en gezegd dat ze eigen kleding aanmochten. Dus hebben voor hun niet betaald want was gewoon iets uit de kast wat ze al hadden. Maar als allemaal zelfde moeten zou ik zelf betaald hebben. Maar voor volwassenen en die bedragen?! Nee dan zou ik het niet doen.. Wat andere ok al zegge je ziet dit op tlc in Amerika.
700? Voor een bruiloft? Nou echt in geen 700 jaar! Als zij zo graag willen dat je in een, waarschijnlijk, spuuglelijk pak leuk staat te wezen betalen zij het maar mooi hoor! Ik zou echt geen 300 uitgeven voor iets dat me wordt opgedrongen. En een vrijgezellenfeest van 300? Ik heb genoeg te besteden maar zo'n bedragen zou ik no way niet uitgeven voor zouets als een vrijgezellenfeest.
Nee hoor dat zie je zeker niet verkeerd. Heb je het nog een keer aangekaart? Als het bruidspaar wil dat er bepaalde kleding gedragen wordt vind ik dat het bruidspaar dat ook moet betalen.
700 euro nee daar zou ik toch echt voor passen. Dan zou ik het toch bespreken, of zij betalen de kleding of ik ben geen bruidsmeisje. 300 euro vind ik echt heel veel geld. En wat een duur vrijgezellenfeest, wat gaan ze doen dan?
Idioot! Ik zou die Eur 300,- echt niet betalen, de rest vind ik dan wel weer redelijk, tenminste als het voor super goede vrienden zou zijn of bijzonder leuke naaste familie.
Ze zijn er nog niet helemaal over uit wat ze voor het vrijgezellenfeest gaan doen maar dit is het budget wat ze in gedachten hadden. Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Bedankt dames.
Je hoort het wel vaker, maar ik vind het echt heel vreemd dat het vrijgezellenfeest nog meer kost dan het cadeau dat je het bruidspaar gaat geven. Ik vind zelf tussen de 20,- en 50,- euro geld genoeg voor vrijgezellenfeest en anders ga ik niet. En we gaan ook niet apart rijden naar een bruiloft, met één auto heen en weer is genoeg. De bruidskleding moet het bruidspaar betalen, zij wensen bepaalde kleding, dan moeten ze dat ook bekostigen. 700,- pfffff.... Ik val bijna flauw
Tja, ik ben dus van mening dat je/ze maar 1 keer trouwen, dus trek je alles uit de kast. 300 euro vind ik wel veel. Maar ik vind het heel normaal om een jurkje van 150 euro te moeten bestellen en het maar 1x aan te kunnen. Als je dat niet wilt, dan moet je geen bruidsmeisje worden of bruidsjonker zijn. (200 euro voor een vrijgezellenfeest vind ik absurd trouwens.)
Ja, eigenlijk wel. Ze heeft de ringen gebracht. Maar we hadden haar verder niet mee voor op foto's of zo. Ze noemt zich vanaf het moment dat ze weet dat er iemand trouwt al bruidsmeisje Kind zit in groep 3 maar erger me er mateloos aan haha Helaas hadden wij eigenlijk verder ook geen optie om de ringen te brengen dus werd zij het.