ik heb hem ook gehad, maar heb er niets aan gehad. echt helemaal niets. rugweeen en weeenstorm bleef en de pijn werd niet minder, werd ook alleen maar erger aangezien de verpleegkundige zei, nu je pethidine krijgt kan het infuus met de weeopwekkers ook wel weer omhoog. erg fijn dus! joyce
Ik heb ook zo'n spuit gehad, ik had rugween welke hier echt niet minder door werden. Maar de ontsluiting kwam wel beter op gang omdat ik tussendoor lag te pitten..
ik heb pethadine zat gehad ...maar (nog) niet tijdens de bevalling ....... vind het heerlijk spul (verslavingsgevoelig spul is het ook ) ik heb het gehad tijdens de koliekaanvallen van mijn galstenen .....na de spuit was ik dan meestal 2 a 4 uur pijnvrij en in diepe slaap
Doordat ik in een weeenstomr belandde raakte ik in paniek! Ik kon het niet meer bolwerken al die weeen en de pijn was heel erg. Ik heb tegelijkertijd met de pethidinerprik een dormicum toegediend gekregen. Maar de weeenstorm ging gewoon door al beleefde ik het heel anders door de dormicum. En daardoor mis ik ook eigenlijk de laatste anderhalf uur van mijn bevalling en daar heb ik bestwel moeite mee.
nee voor mij ook niet gewoon puur natuur je eigen hormonen goed zijn werk laten doen en toegeven aan de pijn ipv in paniek raken werkt het allerbeste, ik ben anti ruggeprik e.d. dat geeft alleen maar meer kans op complicaties bij de geboorte en daardoor kan het zelfs langer duren dus no way niets geen chemisch spul (qua pijnstilling dan ) voor mij, ik had rug, buik, beenweeen, weeenstorm terwijl het infuus met de weeenopwekkers nog eens omhoog gezet werd maar eraan toegeven werkt echt super!
pfffff , hou maar op! Zo stoned als een garnaal was ik! Serieus, ik heb echt bijna niets bewust meegemaakt. Van een trekkie van een blow ga ik al achteruit lopen , laat staan hoe ik toen was! De tijd tussen de weeen kon ik bijna slapen, en dat terwijl de weeen zelf echt niet uit te houden waren. Maar de tijd tussen de weeen waren zo ontspannend voor mij dat ik binnen no-time volledige ontsluiting had. half 9 ingeleid en 11.57 was ze er!
Ik heb ook een spuit in mn been gehad, wat erin zat weet ik niet maar ik heb anderhalf uur helemaal nokkie gelegen! Toen ik daarna bij kwam had ik ruim 9 cm ontsluiting en mocht k gaan persen. Daarvoor had ik 4 cm dus in anderhalf uur heeft het best wel werk gedaan! Was dus geen pijnstiller dit maar meer een slaapmiddel. Voelde me ook helemaal high toen ik weer bijkwam. heerlijk! hihi
bij pethadine wordt vaak gezge dat het iets voor de slaap is maar omdat je er zo diep van weg kan zakken heb je ook geen pijn meer ...
Huh? wat raar dat iedereen zo verschillend op zo'n spuit kan reageren. Ik heb hem ook gehad om de pijn tussen de weeen door weg te laten zakken, omdat mijn rugweeen op een gegeven moment echt niet meer te harden waren en ik al 23 uur bezig was en anders bang was echt geen kracht meer voor het persen over te hebben. Ik merkte wel iets verschil, maar niet veel. INderdaad, gewoon de scherpe kantjes die eraf gingen en ervoor zorgde dat je tussen de weeen door iig iets van de pijn kwijt was. BEn er verder niet dizzy, misselijk of afwezig van geweest. Gelukkig!
hihi echt raar ja .....ik ging er echt heel raar van doen ....had hem per ongeluk een keer gehad net voordat er bezoek kwam ...stikte van de pijn en moest er 1 hebben ....dus ik had tegen het bezoek gezegd ik ben er nog 10 min...mijn schoonzus zei later dat ik heel vaag deed en zwaar bezopen overkwam en ineens kloink was het licht uit en was ik weg .... maar ja misschien reageer ik dadelijk wel heel anders tijdens de bevalling op de pethadine
Ik heb hem resoluut geweigert. Pethadine kan op dat moment hartstikke schadelijk zijn voor je kindje, tenminste dat is wat ik had gehoord. Dusss omdat ik de pijn niet meer aankan, moet mijn kindje maar een paar moeilijke uren doormaken in mijn baarmoeder terwijl een kindje het ookal hartstikke zwaar heeft tijdens een bevalling.. En geloof me, mijn eerste bevalling was een hell, maar was helder genoeg om even over de gevolgen van pethadine na te denken...
Bij mij duurde het te lang Heb niets van de spuit gevoeld (qua pijnvermindering) Toen ik bevallen was zei ik nog: lekkere spuit, heb er niets van gevoeld! Ik had toen al 7 cm ontsluiting en de laatste 3 + baring gingen heel snel, misschien als je er wat langer over doet..dat het dan wel werkt.
Op het moment dat die spuit mij aangeboden werd, was ik al zo ver heen door de pijn dat het me allemaal niet meer uitmaakte. Ik heb er eventjes heerlijk op kunnen slapen. De weeen waren helaas daarna wel afgelopen. Wel bleef de pijn, maar voelde ik me enigszins verdoofd en kon ik niet meer reageren. Was helemaal de weg kwijt. En dat gevoel bleef maar hangen, ik kwam er niet meer uit. Mijn verloskundige noemt het "de roze olifanten prik" en heeft mij belooft dat aankomende bevalling, ik niet zo'n prik laat zetten. Nu maar hopen dat ik deze zwangerschap wel met de VK kan bevallen.
1 ding begrijp ik niet ... als die pethadine prikken zo slecht zijn waarom wordt het dan nog aangeboden in het zh als een veilige pijnstiller ?
Ik dacht ook dat er een tijdje terug een bericht op nu.nl stond, dat het niet zo'n lekker goedje was..
kon weeënstorm bijna niet meer opvangen, bleef maar braken van de pijn, heel heftig. In overleg met mijn partner heeft gyneacoloog injectie gegeven. Was er zelf niet blij mee, heb helemaal niets mee gekregen van de uren erna, ging als een roes voorbij. Volgens mij had ik met deze injectie nooit het persen zelf kunnen doen, totaal van de wereld en geen enkele kracht. Was vergeten hoe persen moest, welke houding mijn benen en kon moeilijk ademhalen. Nee sorry, geen meerwaarde. Het heeft mij eigenlijk uit mijn eigen kracht en energie gehaald. Niet doen dus...