wie had er meconiumaspiratie en is alles goed gekomen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door pucci, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pucci

pucci Actief lid

8 dec 2007
    116
    1
    0
    Hoi,

ze zeggen dat 1op 10 baby's te maken krijgen met meconium, ontlasting in het vruchtwater. wie had dit en wat gebeurde er toen? Door wat werd dit veroorzaakt?

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn zusje heeft hier twee weken geleden mee te maken gehad. Toen is ze bevallen van haar zoontje.

Ze was 42 wk zwanger en werd ingeleid. Tijdens de bv bleek dat de baby in het vruchtwater had gepoept en tijdens de (zware) bevalling heeft hij meconium in zijn longetjes gekregen.
    Hij ging hierdoor niet vanzelf ademen en ze moesten zijn longetjes leegzuigen.
    Hij heeft op de IC gelegen en na een week mocht hij naar huis. Nu gaat het heel erg goed met hem en hij is kerngezond!

Ze denken dat baby's die in het vruchtwater poepen het tijdens de bv benauwd hebben gehad en dat ze dit daarom doen. Het komt vaker voor wanneer je overtijd bent.

Dit verhaal is wel een UITZONDERING. Ik schrijf dit niet om je bang te maken maar ja het is wel een antwoord op je vraag.

3. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Ons kindje had ook in het vruchtwater gepoept en dit binnen gekregen...heeft een paar dagen op IC moeten verblijven. Later zijn we nog eens 1,5 week in het ziekenhuis geweest vanwege groeiachterstand maar nu lijkt alles prima! :D

4. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hier had dévana ook in het vruchtwater gepoept.
    ik was een week overtijd.
    moest dus in het ziekenhuis bevallen.
    dévana kreeg eletroden op haar hoofdje,om haar hartslag in de gaten te houden.
    ze heeft na de bevalling een maagspoeling gehad,en we mochten de volgende dag gewoon naar huis toe.

5. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Mijn dochter had ook in het vruchtwater gepoept, dus zijn we in het ziekenhuis bevallen. Ze had even wat opstartproblemen maar na een klein uurtje in een couveze ging het weer goed!

6. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ons zoontje had ook in het vruchtwater gepoept, is 4 dgn te vroeg geboren. Hij had het ook binnengekregen, longetjes, darmpjes een beetje verkleefd (vandaar naderhand veel last van krampen, maar een osteopaat doet wonderen) In het ziekenhuis bevallen, hij had wat opstartproblemen, 2 dagen kinderafdeling, en na 4 dagen naar huis. Alles gaat goed hier.

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Onze dochter had ook in het vruchtwater gepoept, ik zou in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van de VK maar dit werd ter plekke overgenomen door het zkh omdat het ineens 'medisch' werd. Ze kreeg een sensor op haar hoofdje om de hartslag in de gaten te houden en we moesten minimaal 12 uur tot na de geboorte in het zkh blijven eer we naar huis mochten. Tevens moest haar temp ook goed zijn. Omdat dit allemaal goed was mochten we de volgende dag om 12 uur naar huis (ik ben om 23.15 uur bevallen).

8. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz had ook in het vruchtwater gepoept, geen opstartproblemen.
    Moesten voor alle zekerheid wel een nachtje blijven, ook door de tang bevalling.

9. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Allebei mijn dochters hadden in het vruchtwater gepoept. De oudste is geboren met 42 weken -2 dagen en de jongste met 42 weken -4 dagen. Beide via keizersnede. De oudste heeft een oppeppertje gehad en de jongste had geen enkel probleem. Het hoeft dus geen probleem te geven. Er werd mij verteld dat het ook ervan af hangt hoe lang de baby er in rondzwemt.

10. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ons zoontje had ook in het vruchtwater gepoept. Ik zou in eerste instantie thuis bevallen maar ben toen met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
    Hij kreeg ook een sensor op zijn hoofdje om hem in de gaten te houden.
    Toen hij er uit was deed hij het meteen helemaal goed.
    We zijn nog wel 2 daagjes in het ziekenhuis gebleven, maar dat had meer met mij te maken.

11. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    mijn dochterje had ook in de vruchtwater gepoept,
    moest toen ook gelijk naar het ziekenhuis. en werd ze in de gten gehouden. gelukkig heeft ze nergens last van gehad

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Nina had ook in het vruchtwater gepoept, we moesten 1 nachtje blijven en ze was een beetje misselijk, de volgende morgen mochten we naar huis.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier tien dagen overtijd en onze boef had ook in hte water gepoept.
    geen opstartproblemen gehad, kreeg gelijk allemaal tienen.
    hij kreeg wel tijdens de bevalling een sensor op zijn koppie, maar dat was ook omdat ik op een gegeven moment weeopwekkers kreeg.

we moest twee dagen blijven, dat was vanwege het meconium, bloeduitslagen van de kweekjes en het feit dat de vliezen langer dan 24 uur gebroken waren.

joyce

14. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

18 aug 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    mijn dochter had ook in het vruchtwater gepoept en is gehaald met een vacuumpomp omdat ze het erg benauwd had knapte naar een half uur op in de couveuse verder geen last meer van gehad gelukkig

15. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    mijn dochtertje had ook in het vruchtwater gepoept, ik beviel spontaan met 42 weken en 1 dag.
    ze kreeg ook zon dingetje op haar hoofd om de hartslag in de gaten te houden, en zodra het hoofdje eruit was hebben ze haar neusje en keel schoon gezogen met zon slangetje zodat ze bij de eerste hap lucht niets van het vruchtwater binnen zou krijgen.
    kreeg haar meteen op mijn buik ze heeft gewoon een uur bij me gelegen voordat ze haar verder gingen nakijken.
    Niets aan de hand dus.
    snachts werd ze wel wat misselijk, dus hebben ze haar maagje nog even gespoeld. we moesten 1 dag blijven maar dat kwam ook doordat het een vacuum bevalling was.

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Meconiumhoudend vruchtwater is wat anders dan meconiumaspiratie.

Als de baby's in het vruchtwater gepoept hebben (MHVW) kan dit een gevolg hebben in meconiumaspiratie. Als deze meconium via het vruchtwater in de longen terecht komt spreek je over aspiratie.

Kwebbel

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    oeps dat wist ik niet, sorry!

joyce

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook Fay heeft in het vruchtwater gepoept en een beetje binnengekregen.
    Ze had de navelstreng om haar nekje en vond het niet zo leuk meer.
    Omdat ze ook dysmatuur was is ze 36 uur opgenomen geweest, en ik mocht 38 uur na de bevalling naar huis.

Ik was overigens 38.4 dagen zwanger toen de vliezen braken.

Deel Deze Pagina