Wie; bewust jong moeder!?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Monic, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames,

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van dames die jong moeder zijn geworden en/of jong moeder willen worden :)

Barst maar los!

Zelf ben ik pas 22 jaar, maar ben vooral getriggerd door de geboorte van mijn neefje! Toen wist ik het zeker; ik ben gek op manlief en wil een vergelijkbaar mens op de wereld zetten. Iets van ons 2! :)

2. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik ben zelf 19 en zwanger ! :)

Ik wilde altijd al graag jong moeder worden, en woon vanaf mijn 15e samen met mijn vriend.

Ik heb 'n diploma, eigen winkel, vriend heeft een eigen zaak, dus ik heb alles op de rit. Hij wilde het ook graag, en ik ook. & nu ben ik dus zwanger ! Iedereen in mijn familie is er eigenlijk jong bij, zo rond de 19 / 20. M'n familie vindt het hartstikke leuk voor ons,!

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Wij begonnen voor een kleintje toen ik net 19 was.. Helaas duurde het even en was ik 21 toen ik beviel :)

4. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    @True Love hoe oud ben je nu ?

Ik zie dat je voor een 2e bezig bent.. spannend hoor!

Bevalt het moederschap je ook, of is het toch zwaarder als gedacht?

Ik ben zelf een huispoes haha, ik ben niet zo van het stappen enzo. Dat deed ik allemaal toen ik 15 / 16 was. Dus denk niet echt dat ik iets van m'n vrijheid ga missen..:)

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh wat leuk! Ja ik tel de aanstaande cyclus als de eerste.. Dus wij zijn nog bezig met er voor klaar zijn of niet.. Ik wil het heeeel graag, maar ik twijfel toch even of we niet moeten wachten...

Wellicht gaan wij dit jaar nog emigreren en wisselt manlief van baan, maar aan de andere kant denk ik dat we het sowieso aankunnen omdat we een groot en liefdevol familie hebben...

Aan de ene kant is het nu nog onzeker, aan de andere is het in principe ook iets goeds... Wie zegt dat ik snel zwanger kan raken? En als het er snel van komt, zijn we al verhuisd en kan ik nog even thuis zitten genieten van het kindje, wennen aan de omgeving en dan weer werken... ML gaat dan wel meteen aan de slag natuurlijk :)

6. Happyhippie

Happyhippie Actief lid

24 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    Hier, 21 jaar en in volle afwachting van de verwachting... :)

7. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik ben 21 en mijn vriend is 22, we hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Dus ik ben benieuwd.. :)

8. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hier nog een bewust jonge 'wensmoeder'.
    Ben net 23 en al 5 maanden bezig voor ons eerste kindje, tot nu toe nog geen geluk.. :)

9. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    @Monic ; ik snap je wel hoor. Hadden wij ook een beetje. Wij zijn een huis aan t bouwen in Roemenie, en we wilde dat eigenlijk ook eerst af hebben. Ook wilde we graag een nieuwe auto, maar ik had gewoon zoiets van ; er zal misschien over 3 jaar ook wel iets zijn waarvan ik denk ; ah we wachten nog even.

Ik ben de 6e maand zwanger geraakt, maar voordat je weer bevallen bent etc. zijn het toch vaak processen van 1,5 jaar.

10. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja precies! Dus ik denk dat ik ook gewoon een jonge wensmoeder ben :)

Voor de al-moeders onder ons... Wat zijn jullie ervaringen met jong mama zijn :)?

11. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een jonge moeder! We zijn bewust jong begonnen en was 22 bij de jongste! Heerlijk is het! Inmiddels ben ik 28 en moeder van 3 geweldige kinderen!

12. pipootje

pipootje Niet meer actief

Ben 21 en zijn nog steeds bezig met de 1e na helaas 2x een mk op 17&21 jarige leeftijd hoop dat ik dinsdag niet ongesteld wordt hihihi:))♡

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij zijn begonnen toen ik 23 was. Helaas inmiddels alweer 25.. Hoop zo voor mijn 26e zwanger te zijn:) Heb nog tot november..

Voor we begonnen hoopte ik rond mijn 28e wel een compleet gezinnetje te hebben. Of dat nog haalbaar is..

14. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn met de pil gestopt toen ik 22 was en na 10 maanden ben ik nu 10 weken zwanger van de eerste. Ben nu 23 en als alles goed gaat ben ik ook 23 als het kleintje geboren wordt.
    Heel bewust jong moeder, heb zelf ook een jonge moeder en vind dat heerlijk!

15. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh wat leuk al die verhalen! Ik denk er ook zo over... Eigenlijk reken ik er niet op dat we snel zwanger zullen worden, maar we gaan er voor... We zien het wel! Het is namelijk gebleken dat ik heel nauw ben van binnen en ik denk dat dat gaat tegenwerken bij een eventuele bevruchting... Ik weet niet wat ik ervan moet vinden... Aan de ene kant denk ik ; ach laat het zitten, wat moet je er nu al mee.. Aan de andere kant denk ik ; je gaat toch ooit kinderen en het is nooit het juiste moment! Nu je nog lekker jong en flexibel bent; gewoon ervoor gaan. Ik denk dat een kind in de eerste instantie goede ouders nodig heeft en alle andere zaken als; kamer, huis, geld, etc. komen op een tweede plaats. Het is allemaal eng... Maar ik denk dat je het nooit kunt inschatten voordat het je overkomt! Ik kijk nu zo vaak naar zwangere vrouwen, kindjes, zwangerschapskleding; dat ik er nu wel klaar mee ben. Werk tegenover de prenatal en hoop dat ik daar een keer naar binnen mag :) hihi

16. Beb35

Beb35 Lid

2 mei 2014
    28
    0
    0
    Ik ben zelf 23 en wij zitten nu in ronde 2.
    1 dag overtijd maar test negatief spannend!

17. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Spannend Beb35!! Ben benieuwd :)

18. Beb35

Beb35 Lid

2 mei 2014
    28
    0
    0
    Het is allemaal zo spannend Hihi:)!
    Succes met zwanger worden Monic!

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Met de pil gestopt toen ik 22 was, nu 23 en gaan bijna ronde 3 in als ik niet positief ga testen de komende week :) Ik wil ook heel bewust jong moeder worden.

20. Beb35

Beb35 Lid

2 mei 2014
    28
    0
    0
    Spannend! Hopelijk test je positief komende week seepje:)

Deel Deze Pagina