Wie; bewust jong moeder!?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Monic, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38

Nerveus zijn is helemaal normaal.
    Je bent iedere maand nerveus of het raak is. Daarna gaat het hartje kloppen en blijft het hartje het doen? Eerste echo: altijd spannend. Rond 12 weken raakt de dooierzak op en neemt de placenta het over. Is de 20 weken echo goed? Treden er complicaties op tijdens de bevalling? na de bevalling blijf je nerveus (ivm moeder instinct)

Ps: raak niet in paniek als het niet gelijk lukt om zwanger te worden. Wij waren vorig jaar april gestopt. Iedere maand was het niet raak. En na 11 maanden een positieve test. We waren al aan het denken om ons te laten onderzoeken!

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier ook een bewuste jonge moeder..
    Bij de eerste was ik 23 jaar, en nu verwacht ik
    mijn tweede kindje, en nu ben ik 26 jaar..

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja. Het kan zomaar ineens raak zijn.

Ik ga vanavond alvast de eerste babyspullen halen. Heb een box en maxicosi gevonden voor 5 euro per stuk. Daar kun je niet voor tobben!!

4. Luna93

Luna93 Lid

7 mrt 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk imona,
    Onze babykamer staat er ook al een jaartje!
    En de macicosi ook, haha
    Mijn vader vond ook eerst dat ik te jong was, nu ik zwanger ben vind die het fantastisch!
    Hij kan het zelfs niet voor zich houden zo trots is hij. Ik hoop dat hij het toch probeert, het is nog zo pril en pas net, ik wil niet dat iederee het al weet

5. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Bij de 1e was ik 19 toen ik zwanger was en 20 toen ik beviel en bij de 2e was ik 22 toen ik zwanger raakte en 23 toen ik beviel word nu in augustus 25 dus mischien het nieuwe jaar tijd voor een 3e???

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @LoveCoupel
    ja tuurlijk kun je gaan voor een 3e. Leuk!!

box en maxicosie en speelkleed staan!
    mijn vriend weet er nog niks van. die schrikt zich kapot als hij thuis komt. wahha. suprise!!

7. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ook ik ben bewust op jonge leeftijd moeder geworden.
    Alles was voor elkaar, huis gekocht, getrouwd, leuke baan etc.
    Ik was 22 toen we er aan begonnen en 23 toen ik van de eerste beviel.
    Spijt heb ik nooit gehad, ben er trots op.
    Zie in mijn omgeving veel stellen die op latere leeftijd eraan beginnen en dat heeft ook echt zijn nadelen!
    Toen ik 23 was kreeg ik wel eens vreemde blikken/opmerkingen zoals zeker een foutje, heb je een christelijke achtergrond etc... Maar altijd vol trots loop ik met mijn 2 schatten van kids rond!

8. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ja daar heb je gelijk in. toch blijft het moeilijk zeg phoephoe...
    soms dan denk je wel eens is er wat mis ofzo. ik heb mijzelf al laten onderzoeken omdat ik een virus heb gehad en mijn nicht verklevingen had uit het niets. en mijn andere nicht leeft nu met 1 eierstok door een bbz. en er zit kanker in onze familie. me oma en mijn moeder hebben het gehad. gelukkig niks te zien en ik ben helemaal gezond. ook met mijn eierstokken en baarmoeder niks aan de hand en progesterone nagekeken op het moment dat me eisprong was om te kijken of dat in orde was. en alles loopt normal dus het is gewoon onze kans af wachten wanneer wij zwanger morgen zijn :D

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier ook 'jong' ik ben 23, 2 maandjes 24 en mijn vriend is 22. Over 7 weken zijn we getrouwd:D geen koophuis, omdat we nog niet weten waar we voor zijn werk heen moeten.
    Wij zijn ondertussen 9 maand bezig, nog niet raak;) dus nog even geduld;)

Ik vind dit een hele mooie leeftijd, je bent hartstikke fit, heb minder risico dan wanneer je 30 bent rn als je kinderen 20 zijn ben jij hooguit 45, heeeerlijk:D mijn ouders waren ook jong toen ze begonnen en ik merk gewoon dat hun veel fitter zijn dan bijv mijn schoonouders.
    Zijn ouders zijn 53 en 52 en hun oudste is 22. Mijn ouders zijn 50 en 48 en mijn oudste broer is 28.

10. ettevy

ettevy Nieuw lid

8 apr 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn partner is 23, ikzelf ben 22 en wij gaan volgende maand met kindjes beginnen . Zijn al 6.5 jaar bij elkaar e willen al heel lang kindjes. Hebben bewust iets langer gewacht zodat we toch iets zekerder waren en dingen hebben gedaan die we met kinderen niet zo snel zouden kunnen doen . Sommige mensen vinden 22 jaar heel jong maar voor ons gevoel hebben we al lang genoeg gewacht !!

11. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Ik wilde ook jong moeder worden, maar mijn man was er toen nog niet klaar voor.
    Ik heb zelf een hele oude moeder. Toen ik naar de basisschool ging vroegen kinderen aan me of het mijn oma was die me naar school bracht, ik schaamde me dood :$ Maar goed, dat was toen.
    Op mijn 25e werd ik zwanger en nu 26 en moeder van 1 kindje. Is ook niet super oud, toch? Mijn man is 28
    Succes voor iedereen die probeert zwanger te worden!

12. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38

Vind je het niet vervelend dat de baby kamer er al een jaar staat en er nog geen babytje in ligt?

Hoeveel weken ben je?

Wat een toffe vader heb je! Mijne vond het pas fantastisch toen mijn dochter eenmaal geboren was, en hij kon zien dat ik echt mijn verantwoordelijkheid nam (en neemt) voor haar.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik kocht voor ik zwanger was ook wel eens iets hihi
    Grote dingen toen ik al een week of 10 was.
    Bij de tweede en derde stond het al snel in elkaar (rondom de 9 weken bij kindje 3 en maar goed ook want vanaf 10 weken mocht ik geen zware dingen meer doen).

Ik ben dan nu wel alweer 31 haha en de oudste 2 bijna 12 en bijna 10, maar ben nu ook bezig voor mn rijbewijs (had ik eerder moeten doen echt), zodat ik de kraamzorg oid in kan, of het nu via een Kraamcentrum of geboortehotel is, maakt me niet uit als het als alleenstaande mama maar te combineren is.
    Zelf denk ik nog wel eens na over nog een kleintje maar daar ben ik nog niet over uit, zeg nooit nooit haha
    Moet wel haalbaar zijn natuurlijk!

14. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik vind het heel knap dat je al dingen koopt voor je zwanger bent. Was je niet bang dat wanneer je zwanger zou worden en het mis zou gaan dat je gemengde gevoelens zou krijgen over de spulletjes? Zo iets van : het is een herinnering aan mijn kindje maar aan de andere kant beseffen dat dat kindje er nooit gebruik van zou maken?

Hoezo mocht je na 10 weken geen zware dingen meer doen? Had je last van bekkeninstabiliteit?

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb in het verleden wel 9 miskramen gehad (1x voor de oudste, 3 tussen de oudste in en de rest daarna, daarna kwam zoon en dochterlief.
    Gelukkig nooit een rotgevoel bij de spulletjes gehad, maar wel verdriet natuurlijk.

Ik had bij mn zoon vanaf 10 weken flink bloedverlies door een hematoom achter de placenta, ik moest rekening houden met een vroeggeboorte voor de 20e week.
    Met 26 weken en ik opgenomen geweest, maar meneertje kwam gelukkig met 40+4, wel veels te klein en een placenta defect.

16. Luna93

Luna93 Lid

7 mrt 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jongemama,
    Nee ik vond het niet vervelend, wel soms jammer maar we hadden samen besloten om nog even te wachten en die kamer gebruikten we toch niet.
    Maar die kamer zijn we toen gewoon tegen het lijf gelopen en deze vonden we allebei mooi en wilde die graag hebben, daarom toen al gekocht.
    Ook zijn wij een beetje van het alles goed voorbereiden, haha misschien af en toe te!
    En als het voor ons niet is weggelegd om een kindje te krijgen zou ik me heel graag willen inzetten voor jonge kindjes uit nederland waarvan de ouders door een of andere reden niet voor hen kunnen zorgen. En dan misschien in de vorm van crisisopvang.

Maar wij mogen ons op dit moment al gelukkig prijzen met onze prille zwangerschap van een kleine 6 weekjes

17. babyprincess21

15 mei 2014
    61
    0
    6
    aan de kust
    Ik wilde altijd al moeder worden, Ik heb er alleen wel zelf voor gekozen om eerst een opleiding af te ronden. Eingenlijk wilde ik ook pas echt voor een kidnje gaan als ik een baan had, maar helaas lukt het in deze tijd niet en ben ik oppas. In maart hebben we samen besloten om voor een kindje te gaan. Ik word aankomende week 21 en mijn vriend is net 27.

Ik ben al allerlei kleine spulletjes aan het inslaan, speentjes, flesje, rompertjes, speelgoed. Als ik dan straks zwanger ben dan moeten we alleen de grote dingen nog aanschaffen. Het geeft wel een soort rust.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Een baan in deze tijd is heel moeilijk, en was toen voor mij geen reden om mijn kinderwens uit te stellen, je weet toch nooit hoe lang je werkeloos bent of blijft!
    Ik had dan wel een uitkering, en veel mensen vinden het dan niet netjes om zwanger te worden, is ook zo, maar je leven stopt ook weer niet en je weet nooit hoe lang het duurt om zwanger te worden etc.
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo allemaal.

Vandaag gaan we mijn vader vertellen dat we een kindje willen.
    Zoo nerveus.

Ennnnn.. mijn vriendin is vanacht bevallen van haar meisje. Wel 5 weken te vroeg dus ze moet nog in het ziekenhuis blijven. Maar alles goed met moeder en kindje.

20. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik ben ook bewust jong moeder, op mijn 20ste zwanger via iui. De 2de op mn 24ste en nu op mn 28ste bezig voor nummer 3 :)

Deel Deze Pagina