Wij willen ook heel graag jong ouders worden. Ik ben 22, mijn vriend 24. Vanaf oktober/november/december willen we 't gaan proberen en gaan de pillen de deur uit. Ik vind het echt heel spannend en vind het super om jullie verhalen te lezen!!
Hier ook bewust jong moeder maar mijn vriend is wel wat ouder. Nu 22 jaar en ga bijna bevallen van eerste kindje , vriendlief is 15 jaar ouder 37 dus. Op mijn 19e met de pil gestopt dus als het wel gelijk raak was geweest had ik ook eind 19 al moeder kunnen zijn....
Hai allemaal! Ben nieuw hier op het forum, hoewel ik het forum al wel vaak jaloers gade sla. Zit een beetje in dubio... Ik roep al vanaf jongs af aan dat ik heel jong moeder wil worden (vanaf mn 14e ofzo). Mijn vriend en ik wonen nu 3 jaar samen, hij is 26 en ik 23. Twee jaar geleden zeiden we tegen elkaar en tegen anderen: over twee jaar gaan we beginnen met proberen. Een jaar geleden, zeiden we nog steeds: over twee jaar gaan we proberen.... Het blijft dus steeds 2 jaar! Ik wil heel graag een kindje maar ik vind het zo moeilijk om officieel te starten! Het schuift steeds op door aankoop van een huis, een verbouwing, nu een onzekere tijdelijke baan... Nu ben ik bezig gastouder te worden en ik zit te denken aan een studie verloskunde, maar ik vraag mij af: wil ik dit beroep om het beroep? Of omdat ik gewoon zo graag babys en zwangere vrouwen zie en graag zelf ook zo (zwanger) wil zijn? Wat denken jullie en hebben jullie zelf ook zoiets meegemaakt?
Man en ik waren allebei 23 toen we ons eerste kindje kregen. Man was toen net bezig met zijn afstudeerstage, ik was al aan het werk. Nu zijn we beide 30 en hebben we 3 kindjes. De jongste is nu net 2 geworden.
Hallo dames, Ik wou altijd al jong moeder worden ben nou 21 en heb een dochtertje van bijna 6 maanden. ( ze is 3 dagen na mijn 21ste verjaardag geboren) Op begin was het heel erg zwaar voor mij de slaaploze nachten, maar eenmaal als ze Door slapen is het echt leuk!! Het bevalt mij me heel erg goed ( maar het scheelt wel hoor als je werkt) zou heel graag in de toekomst voor 2e kind willen gaan als mijn dochtertje misschien 1 is
val ik nog onder de 'jonge moeders'? ben iig niet oud bij ons was 't een ongelukje. maar nu wel super happy mee
Wat leuk al die verhalen dames! Ik ben nog steeds niet zwanger, maar heb vandaag me toch eens iets raars meegemaakt! Iedere dag at ik normaal gesproken 6 augurkjes ofzo bij de lunch (ik doe aan krachttraining en houd daardoor nauw in de gaten wat ik eet), vanaf gisterenmiddag lustte ik in een keer geen augurken meer! Ze hadden een hele rare nasmaak - sambalachtig? Ik at er twee ofzo en was er echt klaar mee.. Vandaag weer geprobeerd en nee hoor; ik lust het echt niet meer.. Krijg een heel raar nasmaakje! Ik moet ongesteld worden (al vanaf afgelopen dinsdag ofzo), heb wel wat veegjes; maar nog niet doorgezet. Heb ook ZO een zin in chocola (ook niet echt normaal voor mij). Volgens mijn collega's waren de augurkjes gewoon normaal... Zou t dan toch zo zijn of misschien door de stress -_- ? Ervaring?
24 met het stoppen van de pil, 5 maand later zwanger en was ik ondertussen 25. Op het randje op 25-jarige leeftijd bevallen, dochterje 17 dagen vroeger dan mijn verjaardag ter wereld gekomen
Hoi dames! Leuk om te zien dat er hier meer jonge mamas zijn zoals ik. Ik ben 22,vriendlief 23 en wij hebben een kleine meisje van bijna 2 maanden....tis de mooiste wat ons ooit is overkomen....in het begin is het egt zwaar...die slapeloze nachten maar daarna is het egt genieten...wij hebben mazzel dat onze meid al 3 weken doorslaapt! Wij wouden al gauw voor een tweede gaan...wij hebben een koophuis vl heeft een vaste baan maar ik ben bezig met mijn opleiding HBO-verpleegkunde dus hierdoor gaan wij ff wachten voor de tweede... Ik zou zeggen als je 100% weet moet je ervoor gaan..maar als je twijfelt gwn niet doen ...je moet er wel klaar voor zijn meid! Heel veel succes! En gefeliciteerd Aan de dames die zwanger zijn en geniet met volle teugen van jullie zwangerschap want het gaat heel snel
Hoi hoi ik ben 22 jaar en mijn vriend 23, we hebben net een week de sleutel van ons nieuwe huisje waar nog heel veel in geklust moet worden. Zodra we zwart op wit hadden dat het huis doorging condoom de deur uitgedaan (was al half jaar gestopt met de pil) en in één keer raak en nu 5,5 week zwanger! Dus nu iets harder aan de klus hihi
Omg manon!! Klinkt zoo herkenbaar!!! Wij hebben ook een klushuis gehad nu is hij af....en bij ons is het ook in een keer gelukt... Nu is onze kleinemeid bijna 2 maanden... Tis wel zwaar hoor zwanger zijn en klussen... Maar zeker de moeite waard... Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap! Waar hebben jullie een klushuisje? Gr
Hier 19 toen ik voor het eerst zwanger werd (bewust) maar dat werd een vroege miskraam. Toen raakte ik na ongeveer 3 maanden zwanger, was toen net 20 en op m'n 20e ben ik bevallen van mijn zoon, die deze maand alweer 2 wordt. Ondertussen wel gescheiden van de vader van mijn kindje, nu ben ik mn hele leven opnieuw aan het opbouwen en ben weer met een studie gestart, heb een huisje voor mezelf en mn zoon en heb een nieuwe vriend sinds een paar maanden. Ik kan mijn kleine man niet meer wegdenken, ik hou zielsveel van hem. Alleen had ik alles achteraf eerst goed op orde willen hebben voor ik aan kids was begonnen. Het is gewoon zwaar, helemaal als alleenstaande moeder en de vader van mn zoon hielp mij nergens mee. (begon al te scheeuwen de eerste nacht in het ziekenhuis na de geboorte van onze zoon omdat hij dus niet aan zn nachtrust kwam...) Ik had mijn zoontje ook een gezin gegund waarin papa en mama samen waren...maar helaas dat ging echt niet lukken In de toekomst nog zeker wel plannen voor nog een kindje samen met mn nieuwe vriend, maar dat duurt nog wel paar jaartjes.
ik was 19 toen ik zwanger werd van K ik was 22 toen ik zwanger werd van A ik was 23 toen ik zwanger werd van onze zoon in mijn buik en 24 als ik beval
ik ben bewust zwanger geraakt toen wij 19 waren. we waren 20 toen ons zoontje geboren werd en die word deze maand alweer 2. we zijn nu 22 en zitten nu in ronde 1 voor een 2e. het is zo ontzettend leuk om moeder te zijn. ik word al helemaal blij als ik hem sochtens uit zijn bedje ga halen en dan zit hij daar met een grote glimlach. ik vind het ook niet zwaar maar wij hadden al wel beide onze opleiding afgerond. we hadden wel het hele huisje boompje beestje compleet. allebei werk en een auto. het enige is wel dat ik vaak raar aangekeken word of nagekeken word. en zeker toen ik 19 en zwanger was. zelfs nu ik 22 ben en met mijn zoontje overstraat loop krijg ik af en toe nog rotopmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. (nu zie ik er ook heel jong uit). in het begin vond ik dat erg vervelend maar nu trek ik me er niks meer van aan. mensen moet zelf weten wat ze denken en wij weten wel beter
Ik was 18 toen ik mijn eerste kreeg, nu ben ik 25 en happy getrouwd en we hebben nu 2 kinderen. In deze periode heb ik ook een full time study gevolgd en afgelopen juni afgerond Het is pittig maar als jonge moeder heb je veel meer energie om alles aan te kunnen. Je bent zelf ook nog jong als je kindje het huis uit gaat waar door je het reizen en andere gemiste dingen weer kan oppakken, dat vind ik zelf het leukst aan mijn situatie Als ik 40 word dan is mijn oudste al 22 en jongste 19 Wij gaan ieder jaar ook op vakantie, februari in Thailand geweest en in juli in turkije. Je bent gewoon erg flexibel als je jong bent. Bijvoorbeeld mijn buurvrouw 32 en heeft een zoon van 2, zij vond het te veel gedoe om te gaan backpacken door thailand en wacht liever tot hij 16 is, terwijl wij een top tijd hebben gehad Ik ben blij met mijn bewuste keus om jong moeder te worden maar je moet het natuurlijk wel financieel aan kunnen en een serieuze stabiele relatie hebben.
19 bij nr 1, 21 bij nr 2 en 24 bij nr 3. Vooral bij de laatste zwangerschap best veel erover gehoord... 23/24 en dan nr 3 op komst... Afgelopen vrijdag op cb ook weer, oudste was op school dus ze gingen er vanuit dat ik er 2 heb
Hoihoi! Is deze topic nog actief? Leuk om alle berichtjes te lezen! Ik ben 21 en sinds vorige week gestopt met de pil.. vind het nog wel erg spannend nu het allemaal serieus wordt. Ben benieuwd hoe snel het lukt! Ik heb altijd al jong moeder willen worden en het kriebelt al lang. Mijn vriend is 27 en heeft een fulltime baan. Ik studeer nog en ik hoop dat we qua financiën eruit gaan komen!
of het met de financien lukt ligt ook grotendeels aan je eigen. Wil je van alles het duurste van het duurste of huismerken of tweedehands... Hopelijk lukt het snel bij je
Ik wilde altijd al jong moeder worden maar wel als alles op orde was. Huisje, vaste partner , vaste baan etc. Gelukkig leerde ik mijn partner kennen op mijn 16e. Was net 20 toen ik we de sleutel kregen van onze flat en hadden bijde vaste baan toen ik stopte met de pil. Raakt ook zwanger op mijn 20 maar dit werd een mk. Op mijn 21 raakte ik opnieuw zwanger en nog net op mijn 21 kregen wij een gezonde dochter. Ben daarna partime gaan werken . Toen onze dochter 10 mnd was kochten we ons 1e huis. We hadden net de sleutel, moesten nog wennen aan de situatie toen ik weer zwanger bleek. Na zware zwangerschap met veel logeren in het ziekenhuis kregen we een gezonde zoon op mijn 23ste . Zware periode met dreumes van 1,5 en baby met probleempjes maar het was het meer dan waard. Al snel pakte ik mijn week weer op maar helaas is mijn gezondheid niet optimaal. Eerst schildklier problemen en toen dit op orde was 2 hernia operaties en sta nu op de wachtlijst om mijn rug vast te zetten. Ben blij dat ik mijn kinderen jong heb gekregen want nu had ik ze vanwegen mijn slechte rug niet meer kunnen dragen. Helaas ben ik momenteel afgekeurd en zijn we naast mijn gezondheid druk met onderzoeken wat onze zoon mankeerd. Er staat ons nog een zware tijd te wachten maar ben blij met wat ik heb en geniet elke dag weer opnieuw van ons gezin. In de zomer van 2014 zijn we getrouwd met de kindjes in ons midden. Mooier kunnen we ons niet wensen
Mijn moeder had op haar bijna 25 5 dochters gekregen en 2 stiefdochters uit vaders eerste huwelijk dus jong moeder zijn is niet raar ofzo in onze omgeving. Mijn moeder en ik verschillen 20 jaar