Wie Bewust NIET voor helmpje gekozen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al...

maar waarom niet en hoe is het afgelopen?

Bedankt!

2. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bewust niet voor een helmpje gekozen omdat onze zoon monenteel veel onderzoeken krijgt en we hem hiermee dus alleen maar pesten. Hij wordt op het moment echt helemaal door de molen gehaald dus om ook nog 23 uur per dag zo´n ding op zijn hoofdje te zetten doen we hem niet aan. Hij heeft nog wel een flinke afplatting maar aan de achterkant is het al veel bijgetrokken. We doen ook veel met hem oefenen en hij krijgt wekelijks fysio aan huis. Ik ga volgende week aan de fysio vragen of ze binnenkort zijn voorkeurshouding nog eens wil opmeten. Hij heeft een voorkeur naar links en toen wij begonnen met de fysio was hij niet naar links te krijgen, naar twee weken ging dit al beter maar was zun hoofdje net een veer die terug naar links schoot:D Als we hem nu roepen aan de rechterkant of met speelgoed dan kijkt hij al heel snel dus fysio helpt ook al heel veel!

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben er ook bewust niet voor gekozen. Haar afplatting was 110% aan de zijkant rechts. Het was alleen bijna niet zichtbaar. En aangezien ze steeds op haar buik ging slapen hebben we het zo gelaten.

We zijn zelfs in het helmencentrum geweest om hem aan te laten meten, maar toen zij zeiden dat het resultaat erg weinig was bij haar wisten we het helemaal zeker!:)

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook bewust niet voor gekozen. Het was al vrij laat om aan te meten en zowel de fysio als de kinderarts gaven aan dat het nog steeds niet bewezen is dat het echt helpt. Uit toen recentelijk onderzoek is ook gebleken dat de meeste kinderen het hoofdje redelijk rond is met of zonder helm rond hun 4 a 5de jaar.
    Hier zie je het nog wel bij de jongste maar heel langzaam word het wel steeds iets minder ( afplatting aan de achterkant).
    Even ter verduidelijking dit is dus MIJN ervaring en het advies dat ik toendertijd heb gekregen. Geloof namelijk ook dat er een boel mensen zijn die er een andere mening op nahouden/.

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    hier ook bewust ervoor gekozen om geen helmpje te nemen de afplatting was een heel stuk minder geworden en is bijna niet te zien en ze doet nu sinds 2 maanden heel veel op haar buikje ligt meer daarop dan op haar ruggetje dus wij vonden het niet nodig

6. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt nu nog steeds gezegt hoor:) Kinderarts zei tegen ons dat het vanzelf wel bij zou trekken.

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Even een vraagje voor de mama's met baby's die een afgeplat achterhoofd hebben.....
    Hebben jullie baby's een afgeplat hoofd van de rugligging overdag of nacht?
    Mijn meisje draait haar hoofd alle kanten op, maar zodra ze wil slapen ligt ze plat op haar achterhoofd. Dus de opmerking van een kinderarts dat het bij zal trekken gaat hier toch niet op?

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij zijn bij de fysio geweest in verband met een afplatting aan de rechterzijde van zijn hoofdje, heel zijn gezichtje stond scheef. Heel koddig nu maar niet wanneer hij ouder wordt natuurlijk.
    Ze raadde ons een helm aan maar ik vond zijn afplatting niet zó storend dat ik hem een half jaar wilde pesten met zo'n helm op.

Ik heb úren in zijn kamer gespendeerd om zijn hoofd in zijn slaap op de goede (dus niet afgeplatte) zijde te leggen. In het begin draaide hij steeds terug of werd wakker, of het kostte me vrij veel kracht om zijn hoofd op zijn plek te houden. Maar ik hield vol en ging elk half uur of elk uur zijn koppie draaien en nu hij vijftien maanden is valt het helemaal niet meer op! Het draaien werd overigens steeds makkelijker, ik denk dat zijn spieren opgerekt werden ofzo want in het begin kon zijn hoofdje ook niet zo ver draaien, nu ligt hij makkelijk op beide kanten.
    Oké, hij heeft geen perfect rond hoofd maar wie heeft dat nou wel. Hij ziet er goed uit en dat zeg ik niet alleen als moeder maar ook met het oog op zijn toekomst.

Het enige wat ik gemist heb is een babyfoon met camerafunctie zodat ik beneden kon zien of hij weer op de platte kant gedraaid was. Nu kwam ik soms binnen en lag hij nog goed, maar draaide door het openen van de deur weer op de slechte kant. Bummer :).

Dds: Bovenstaande kun je ook voor achterhoofdsligging doen, gewoon het hoofdje op de zijkant draaien. De ene nacht bijvoorbeeld links, de andere nacht rechts.

9. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Dames.... SUPERRRR bedankt voor jullie antwoorden...!!!

Deel Deze Pagina