hallo meiden. ik heb geen idee of dit al vaker gevraagd is, maar het zijn altijd zoveel bladzijden dat ik niet eens te tijd heb om het allemaal door te lezen. dus hier mijn vraag. wie zijn allemaal met clomid begonnen en na hoeveel maanden sloeg het aan dus ben je zwanger geraakt? alvast heel bedankt voor de reacties want ik heb totaal geen idee hoelang het kan duren voor je dan wel zwanger bent en ik ben ook erg nieuwsgierig naar jullie antwoorden hihihi liefs
Ik heb 3 rondes Clomid 50 gehad en bij de 3de keer zwanger geraakt. Ik had geen goeie eisprong het progesteron was bijna nul. Liefs wolly
Ik liep bij de gyn en daar moest ik na de ongi steeds komen voor de echo's om te kijken hoe de eiblaasjes groeide en als die gesprongen was dan moest ik bloed prikken en dan kijken ze in het bloed hoe de progesteron waarde is en die moet rond de 20 zijn voor een goeie eisprong.
Ik heb vorig jaar 5 maanden clomid geslikt en ben nog altijd niet zwanger. Soms werkt het, maar het is volgens mij niet te zeggen hoe lang het dan duurt. Het is geen wondermiddel dat alle problemen op lost... Toch heel veel succes ermee. Hopelijk slaat het bij jou gauw aan!
nee ik weet dat het geen wonder middel is, maar als ik dan wat positieve verhalen hoor dan krijg je misschien weer wat moed. zijn al zolang bezig en denk elke maand weer zouden wij nou ooit wel eens zo'n mooi klein babytje in onze handen mogen krijgen?
Ik ben nu in de vierde ronde met clomid beland...helaas nog steeds niet zwanger. Ik heb het voorgevoel dat het ook nog wel even gaat duren.
Clomid helpt alleen om een eisprong te krijgen. Voor de rest word je er niet gemakkelijker zwanger door, dat moet de natuur zelf doen net als anders. Het is niet een vruchtbaarheidsbevorderend middel. Je kunt daarom ook niet spreken van bepaalde slagingspercentages als je Clomid gebruikt. Bij de een is het raak na een aantal rondes Clomid, bij een ander lukt het niet. Dus er zit niks anders op dan afwachten en op het juiste moment klussen. Heel veel succes!
Nou om je dan toch een beetje op te trekken...ik was de vorige keer de 2e ronde zwanger met clomid....
he Sunlight, Ik heb 6 rondes clomid gehad (inmiddels alweer 3 jaar geleden) en ben toen overgestapt op Nolvadex. Nolvadex lijkt op clomid, ik was toen bij ronde 1 al zwanger. Ik wens je veel succes met het zwanger worden.
Hallo sunlight, Ik zit helaas ook al in ronde 4. De eerste 2 rondes clomid 50 mg sloegen perfect aan, maar helaas niet zwanger. De 3de ronde sloeg het in een keer niet meer aan en werd de dosis in ronde 4 opgehoogd naar 100 mg. Hopelijk is het dit keer raak.. Heb op 3 augustus mijn NOD. Jij succes met de clomid en hopelijk lukt het bij jou wel in 1 keer. Liefs Jojoba
hoi hoi, Ik heb drie maanden clomid gebruikt. Bij mij had het een negatieve werking op het baarmoederslijmvlies en ben dus overgestapt naar Gonal F (spuiten). Veel succes! ps. zoals je mn banner ziet ook nog steeds niet zwanger...
@Jojoba, kreeg jij steeds elke maand echo's? Ik heb alleen maar de eerste keer echo's gehad, nu kijk ik zelf met ovu-testjes. Ik hoefde pas te bellen als mijn cyclus veranderde. Was jou cyclus ook anders als de rest, die keer dat de clomid niet aansloeg? Liefs Wup
Hi Wup, Ja ik krijg nog steeds echo's, gelukkig. Bij de tweede ronde zeiden ze dat het niet meer nodig was en dat ik het nu wel zelf af kon, maar heb er op aangedrongen om toch iedere maand even te komen om te kijken. De keer dat het niet aansloeg was mijn cyclus niet heel veel anders vond ik. Bij de metingen zagen ze op dag 12 geen follikel groeien en 3 dagen later was dat niet anders. Ze dachten toen dat "of mijn ei was al gesprongen" of "ik had geen reactie gehad". Moest het toen 2 weken aankijken en anders moest ik bellen. Dus 2 weken later geen menstruatie, maar ook niet zwanger , dus weer opwekkers gehad met Provera. Nu dus 100 mg en had op dag 12 een follikel van 14 mm. Alleen nu weet ik niet helemaal zeker wanneer mijn ei is gesprongen, aangezien de gyn zei dat ie 3 dagen later zou springen en mijn gevoel zegt dat het nog 6 dagen heeft geduurd. Heb jij het gevoel dat je geen eisprong hebt dit keer? Wanneer heb jij je NOD? Zit je nog wel met 50 mg? Liefs Jojoba
Ik heb met ovu-testjes (persona) elke keer netjes een eisprong gezien op dag 15/16. Voor deze maand is het nog even afwachten. Ik heb voor hier na nog drie keer clomid, daarna moet ik terug naar de fertiliteitsarts. Ik moest verder alleen bellen wanneer mijn cyclus veranderde. Niet meer naar het ziekenhuis is toch wel een stuk relaxter. Al dat gefrut aan mijn lijf was wel even genoeg. Mijn NOD ligt nu ongeveer op 7 augustus.
bednakt voor alle verhalen! ja ik weet dat het niet een medicijn is om sneller zwanger te raken. maar ben dan altijd wel erg nieuwsgierig gewoon dat mag toch wel? ik zit nu aan de protesteron om mijn ongi op te wekken, heb gister ochtend de eerste pil gehad. maar ben vanacht zo ongelooflijk ziek geweest. hebben meer mensen dit van protesteron (ofzo iets) ben echt giga ziek geweest heb mijn maag er bijna uit gekotst. en ook in de diarree? liefs ps sorry voor de onsmakelijke details
he sunlight! Hier nog een positief verhaal: 1 ronde clomid 50 mg gehad en jawel hoor, meteen raak! Er waren 2 eitjes gesprongen maar ben in verwachting van 1 wondertje... Wat betreft de progesteron: Ik heb zelf Provera gehad om een bloeding op te wekken ( is ook een progesteron) en kreeg er barstende koppijn van en had het erg warm ( schijnt nl je bloeddruk ook te verhogen), had een kuur van 10 dagen maar werd midden in de kuur op dag 5of 6 al ongesteld!
Hier het volgende: 50mg; eerste ronde sloeg aan, maar geen zwangerschap 50 mg; tweede ronde sloeg niet aan 100 mg; sloeg niet aan 150 mg; zwanger! In totaal ben ik zo'n 8 maanden met Clomid bezig geweest.