wie bezig met clomid? en hoe snel resultaat?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sunlight, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Lammetje, bij 50mg is de kans op meerlingen zéér laag (kijk maar eens op de bijsluiter). Ik vind het wel een beetje gek dat je niet opgevolgd wordt, hoe weet je dan of het aanslaat? Ik heb een FM gehad op dag 14 en aangezien ei toen op springen stond, moest ik 5 dagen later bloed laten nemen om te zien of ik een goeie eisprong had gehad.

2. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

Sep 27, 2008
    1,039
    0
    0
    Lammetje: heb al getest, negatief, maar dat wist ik ook wel want heb volgens mij geen eisprong gehad. Ik begin binnenkort met de 1ste ronde clomid. Ben nu met een kuur provera bezig, dus afhankelijk daarvan wanneer ik kan beginnen.

Daarna kan ik mijn cyclusbanner ook aanpassen;)

Ik moet op dag 12 van de cyclus terugkomen voor een o.a. een echo. Ik denk dat ik dan ook een follikelmeting krijg?

3. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Hallo meiden!

@Elke; Heb je al getest meid! Je bent een dag overtijd :eek: :eek: :eek: Spannend! :D

@Lammetje; Ik heb dat ook niet hoor, moet alleen bloedprikken.. Vind het wel jammer, want nu moet ik maar een beetje gokken of het goed werkt.. Succes ermee!

@Brenda; Succes met de Provera en de Clomid! :)

Ik ben gisteren bloed wezen prikken en krijg hopelijk vandaag de uitslag al (als ik de verpleegkundige mag geloven) Zelf denk ik dat ik dit weekend mijn eisprong heb gehad dus dat ik volgende week pas een goede bloeduitslag heb! :) Spannend weer!

Succes meiden!

4. waarom moet ik om de dag terug voor Fm en jullie maar 1x?

Elke TESTEN... we zijn benieuwd.

Brenda bij mij kwam de ongie ook na een week.

Linda wat fijn dat je ei geweest is. Nu duimen op t wachtbankje!

5. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    @Ryanne; Moet jij om de dag voor een echo? Pfff, dat is wel weer erg veel! Maar ik had zelf liever ook wat vaker gegaan, wat een gedoe met dat stomme bloedprikken! Bah!

Zie dat jij inmiddels ongi ben geworden, jammer! Ben je alweer begonnen met Clomid? En hoeveel, 100mg?

Succes meis!

6. Elke1984

Ik heb gisteren getest (kon me niet meer inhouden... :oops: ) en was negatief, totaal geen streepje te zien! :(
    Heb me voorgenomen, dat als ik vandaag niet ongi wordt, ik morgen opnieuw test! :rolleyes:
    Heb nog niet het gevoel dat er een ongi zit aan te komen eigenlijk... (.)(.) staan wel op springen! Zijn zoooo gespannen en tepels zijn zoooo pijnlijk! *AUW*

Ryanne, ik moest normaal ook vanaf dag 12 om de dag voor een FM. Maar omdat dag 12 bij mij in het WE viel, moest ik pas dag 14 komen en toen had zat m'n ei op het randje van springen dus moest ik enkel nog bloed laten nemen 5 dagen later om te bekijken of het een goede eisprong was. Maar anders moest ik ook om de dag laten evalueren met echo of de follikels groeiden.

Linda, zooo stom dat je altijd zo lang moet wachten op je bloedresultaten terwijl die dan al lang klaar zijn! :x Ik ga m'n uitslagen altijd zelf halen in het labo zodat ik al iets weet...maar zeg dit natuurlijk niet tegen de gyn want ze mogen dat eigenlijk niet meegeven... :rolleyes:

7. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    @Elke; Balen meid, dat je test nega is.. :( Hopelijk komt het tweede streepje er alsnog! :) Ik duim nog steeds voor je!

Ik vind het bij mij trouwens nog snel hoor, de uitslag! Binnen 1 dag! :) Valt mee toch?

Hoeveel was jouw waarde van progesteron trouwens, ben ik even benieuwd naar! :D

8. Elke1984

Linda, mijn progesteronwaarde was 9.1 geloof ik. Dit was 4 dagen na m'n eisprong. Kan het blad niet meer terugvinden maar ben er vrij zeker van dat het dat was. Vond het niet zo heel hoog.

9. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Hmmmzzz! Maargoed, je moet dit ook eigenlijk pas testen 7 dagen na je eisprong.. Die waardes schieten namelijk binnen een week de hoogte in! Maar vaak zegt een waarde van jou wel dat de progesteron aan het steigen is, dus dat is dan wel weer een goed teken! :) Boven de 25 is volgens mij een goede eisprong, of was het nou 30?

Ik ga over 5 minuutjes bellen! JIHOE!

10. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Shit.. Uitslag was nog niet binnen.. Morgen mag ik weer bellen! Spannend dus! :)

11. wat een spanning Linda.

Balen Linda. Hier idd ongie maar was te verwachten. Blij dat het vanzelf gekomen is en ben alweer bezig met de Clomid.

Mijn waarde was 26 en dat was mooi zei ze. heb gegoogled wat nu een goede eisprongwaarde is maar overal staat iets anders.

Bij ons kun je wel in het weekend terecht. Vorige maand moest ik op zaterdag terugkomen. Dus om de dag vanaf dag 10. Is wel vaak maar ben blij dat ze het zo goed in de gaten houden.

12. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken deze ronde! Het is zo anders deze keer.. Maargoed, we wachten het gewoon af! Ben er dit keer ook minder mee bezig geweest dan de vorige keer, misschien is dat wel eens goed!

Maar volgens mij is 26 ook een goede waarde hoor, ik had de vorige keer 28,9 en dat was ook goed! Maar volgens mij is het wel het beste om boven de 30 te hebben, dat hoor ik heel vaak in elk geval! Dus daar ga ik dit keer voor! En voor dat tweede streepje natuurlijk ;)

Succes meis! Hopelijk snel raak voor ons!

13. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    inderdaad is het raar dat ik niks hoef ik weet helemaal niet of het aanslaat ik temp maar dan weet ik of ik nou een ei krijg

voor de temp dames wanneer hadden jullie een eisprong na de laatste clomid pil?
    weet ik wanneer ik ongeveer "echt" moet gaan klussen

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Lammetje: ik had mijn ei met clomid op dag 21, dag 17 en dag 15. Met de laatste was ik zwanger.
    Ik geloof dat met clomid je ei doorgaans wat later is.

15. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    @Lammetje; Ik had mijn eisprong op dag 21 in de eerste ronde! Nu nog even afwachten.. Spannend!

Ik klus trouwens bijna iedere dag, dus dat moet wel goedkomen! Hoop alleen wel dat ik mijn eisprong niet heb gehad toen ik ziek was, want toen heb ik maar weinig geklust.. :( Duimen meiden!

Hopelijk is het voor ons ook snel raak!

16. Ik had mn ei op dag 22

17. Zit ook bij een ander topic en daar kwam de vraag:

wanneer gaat je eitje groeien?
    *vanaf het moment dat je ongi word
    *vanaf het moment dat de ongi over is
    *of geen van beide en wat is het dan wel

Ik was nl. gister bij de gyn. (op dag 3) en ze zag een ei van 7.7 Nu zei iemand in dit topic dat er pas een ei ging groeien als je ongie over was?

Weet iemand het antwoord?

18. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

Sep 27, 2008
    1,039
    0
    0
    @Ryanne: ik zou het niet weten eigenlijk

Net als de eisprongwaardes, maar ja ik ben ook net begonnen met provera en straks clomid, dus die termen krijg ik straks vast ook om mijn hoofd geslingerd haha...

Alleen op dit forum leer je al heel veel, vaak hoor je nog meer dan van je eigen arts.

Ik moet trouwens op de 12e dag terugkomen van de cyclus, heb niet gehoord dat ik dan ook om de dag terug moet komen voor de metingen.

@elke: balen zeg, dat de test weer negatief was. Misschien morgen nog en anders duimen we voor de volgende ronde!

19. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi dames,

schrijf in deze ook maar even, want heb namelijk een vraagje:

wanneer hebben jullie omgeveer jullie ei?
    heb hem volgens mij gisteren gehad, qua gevoel, en was dag 21...

heb een aantal dagen zelf een aantal ovu testen gedaan, en die was gisterochtend het duidelijkst, maar hij is nu nog steeds licht roze.....heb trouwens nooit een 100% positieve test gehad.....

weet iemand of die ovu testen niet betrouwbaar zijn bij Pco of clomid gebruik?

heb sinds gisteren wel wat rugklachten, stramme/vermoeide bovenbenen, en met vlagen ongi gevoel!

20. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

Sep 27, 2008
    1,039
    0
    0
    Ik weet nog niet precies wanneer ik mijn ei heb, ben nu met provera bezig en daarna clomid, dus dan kan ik het pas zeggen. Hiervoor ben ik dit jaar maar 1x ongesteld geweest, dus een ei zal ik ook wel niet gehad hebben :(

Ik heb nog geen ovu-testen gebruikt, maar za; daar deze ronde ook wel mee gaan beginnen.

Share This Page