wie bezig met clomid? en hoe snel resultaat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sunlight, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vermeulenkim

10 aug 2008
    64
    0
    0
    Ambulant begeleider Psychiatrie
    Rotterdam
    Heej Brenda,
    Super goed nieuws! Ik ben blij voor je dat je nu eindelijk kunt beginnen met clomid. Ik heb zelf 2 weken geleden clomid (50 mg) voor het eerst gebruikt en nam deze altijd s'morgens in bij mijn ontbijt. Van bijwerkingen heb ik geen last gehad. Een week later was ik iets depri maar verder niks. Dus volgens mij maakt het niet heel veel uit wanneer je ze gaat slikken, maar ligt het meer aan jou als persoon.
    Ik moet zelf de 24e bloed laten prikken en dan de 30e weer terug naar de gyn. Ben heel erg benieuwd wat ze dan allemaal gaat vertellen.

Kan iemand mij vertellen wat er dan allemaal gaat gebeuren?

liefs

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja vermeulenmkim dat is ook zo hahaha.

3. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Vandaag 2e dag clomid... na alle verhalen gelezen te hebben, verwachtte ik eigenlijk gelijk klachten/bijwerkingen, helemaal omdat ik gelijk met 100 mg ben begonnen, maar voel helemaal niks anders ... Is natuurlijk ook bij iedereen anders. Maar misschien komen de bijwerkingen ook wel na het stoppen met clomid.

nu wachten op de eisprong, weer wachten...... bah..

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi Brenda,

succes met de Clomid en hopelijk slaat hij meteen goed voor jullie aan.

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ola!

@brenda; ik slikte ze 's avonds, omdat ik nogal last had van opvliegers.. Heel lastig op je werk, haha! Maar mijn bijwerkingen kwamen eigenlijk pas na de 5 dagen Clomid, hopelijk valt het bij jou mee!

Succes meiden! :D

6. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @lindaS: ik wou ook eigenlijk 's avonds clomid innemen, maar het was zondagochtend en ik kon eigenlijk ook niet wachten... wilde het liefste er zo snel mogelijk mee beginnen... alsof die dag nog wat uitmaakt :(

Ik heb tot nu toe nog geen last van opvliegers, ondanks de 100mg. Jij hebt nu nog 50?

7. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik snap het wel hoor Brenda, hahahaha! :) Ik deed dat al toen ik nog aan de pil was, dan hoopte ik dat mijn ongi sneller weg zou gaan ;)

Maar ik mag nu ook door naar de 100mg, maar daar wacht ik nog heel even mee! Vind dat mijn lichaam een maandje rust verdiend ;)

Ik was trouwens ook wel lichtelijk emotioneel van de Clomid, dus mocht dat gebeuren, dan weet je dat het erbij hoort!

Succes meis!

8. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @LindaS: was je al emotioneel tijdens de clomid of kwam dat ook allemaal erna? Voel nu nog helemaal niks namelijk... misschien let ik er wel teveel op haha...

Heel veel succes straks met de 100mg!

9. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Een week na de Clomid pas! Tijdens de laatste twee dagen van de Clomid had ik last van opvliegers, verder ook niets hoor! Maar daarna... BAH! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het echt flutpillen vind, haha! Maar iedereen reageert er natuurlijk ook anders op, dus hopelijk reageer jij er goed op!

10. hier nog iemand met gigantische opvliegers. Nam Clomid daarom ook s'avonds.

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    brenda: ik had ook giga last van opvliegers!
    en na de clomid kreeg ik last van mijn borsten en krampen enz de derde maand werd ik giga misselijk tijdens mij ongi ben echt vier dagen ziek geweest. en erke buikkrampen geen ongi krampjes maar andere. heel erg vervelend. ik hoop voor je dat jij dat niet krijgt.

liefs

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Nou ik ben in ieder geval op het ergste voorbereid :(

Hoop ook dat het allemaal meevalt... en dat 1 ronde genoeg is, maar we zullen het zien!

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hello!

En? Al klachten? ;) Haha! Hopelijk valt het bij jou mee! En anders moet je maar bedenken dat het voor het goede doel is ;) Dan valt het allemaal reuze mee hoor! :D

Hoe is het met iedereen?

Dikke kus

14. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    Hoi :D ik ben ook nieuw hier, en ben net begonnen
    met de 1e ronde provera en daarna clomit 50 mg,
    bij de fertli arts geweest en ik had een superei die op
    springen stond, nou moet ik deze week weer komen
    om te kijken of het eitje daadwerkelijk gesprongen is,
    maar kunnen ze dan ook al zien of er een bevruchting
    of innesteling heeft plaats gevonden.
    ik heb trouwens weinig last gehad van bijwerkingen van clomit, werd er alleen wat bibberig van.

15. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Welkom Muurbloem! :)

Spannend zeg! :D Volgens mij kunnen ze alleen zien of hij weg is, maar niet of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.. Dat moet je echt afwachten helaas!

Heel veel succes!

16. melanie1988

26 mei 2008
    21
    0
    0
    hoi
    ik wil me ook graag aansluiten ik zit nu ook in de eerste ronde clomid
    ik zit nu op dag 15 en ik heb nog niet echt last van de clomid
    groetjes melanie

17. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Omdat ik 's ochtends clomid slik, dacht ik er overdag last van te hebben...

Nou vannacht ben ik dus de hele nacht wakker geweest, ik had het echt zooooooooo warm! Het raam stond wagenwijd open, mijn benen voelden wel ijskoud aan, maar ik had het echt verschrikkelijk warm, echt heel apart!

Dus weinig nachtrust gehad, hoop dat komende nacht beter wordt. Had denk ik niet zo hard moeten zeggen dat ik nog geen last van de clomid had haha...

Hoi melanie en muurbloem, jullie ook heel veel succes! Ik zit net als jullie in de eerste ronde.

18. vermeulenkim

10 aug 2008
    64
    0
    0
    Ambulant begeleider Psychiatrie
    Rotterdam
    Hoi Melanie en muurbloem, welkom. Ik ben net klaar met de eerste ronde clomid en moet as do bloed laten prikken en dan volgende week vrijdag naar de gyn. Ik hoop dat er wat is gebeurd.

@Brenda, vervelend van die opvliegers zal voor je duimen dat je de aankomende nachten beter kunt slapen.

Vraagje: Stel nou dat de eerste kuur heeft aangeslagen, wanneer kan ik dan zien enof merken dat ik zwanger ben?

Ben erg benieuwd? Hebben meerdere van jullie zo'n samenlevingstest moeten ondergaan. Ik weet van niks maar misschien moet ik er wel on vragen. Heeft iemand ervaring?

liefs

19. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    De welbekende opvliegers Brenda! Bah! Irritant he?! Ik had het vaak op mijn werk, liep ik met een knalrode kop rond ;) Haha!

Kim; Het ligt er aan wanneer je eisprong is, 2 weken daarna kun je testen! De een heeft al vroeg klachten, de anders pas als ze overtijd zijn! Ik weet als geen ander dat we er ook goed in zijn om onszelf gek te maken met klachten, dus gewoon afwachten, hoe moeilijk dat ook is.. :)
    Succes!

Ik voel eigenlijk vrij weinig, behalve mijn boobs dan, vooral mijn tepels.. AUWWWW! :( Hopelijk word ik uit mezelf ongi! :)

20. @ vermeulenkim als de Clomid aanslaat wil niet zeggen dat je sneller zwanger bent. Je hebt dan ook een eisprong waardoor de kans op zwangerschap ontstaat. Je kunt net zoals een gwone cyclus 14 dagen na je eisprong testen.

@ alle nieuwe welkom hier en dat jullie snel in het rose kunnen

bij een samenlevingstest moet je tussen de 12 en 2 uur voordatje naar ziekenhuis moet samenleving hebben, dan neemt ze vocht uit je bmm met een spuitje (voel je niet) en kijkt ze onder de microscoop of de zaadjes goed zwemmen en hoe de zuurgraad is.

Deel Deze Pagina