@Ryanne, gefeleliciteerd ! geniet van al het moois wat gaat komen....Was je trouwens met 110 of 50 mg zwanger geworden? Ik moet nu dusmet 100mg gaan starten? Ik ben net terug van de gyn met helaas slecht nieuws. Mijn progesteron was 1,2, dus geen eisprong. Ik ga vandaag weer starten met primolute en dan verder met 100 mg clomid. Hopelijk gaat het nu beter.... Ben wel een beetje depri, zo verveldn als je iets graag wilt maar het niet wil lukken. En je er zelf niks aan kan doen, dan afwachten..... 2 dec weer een nieuwe afspraak en maar duimen dat er deze maand wel wat gebeurd. @linda, meid zik zal voor je duimen, je weet het idd nooit!
@Kim; Balen meid.. Maar je kan toch ook een latere eisprong hebben! Ik ben van 1,8 naar 25,9 gegaan, dus het kan echt wel! Maargoed, snap ook dat je niet wilt wachten, want het duurt allemaal lang genoeg! Hopelijk gaat de 100mg wel voor je werken! Knuffel voor jou!
lindas: ik heb de eerste maand clomid geslikt toen had ik mijn ei sprong op dag 14/15 dus harstikke prima maar kan het wezen dat ik dan nu ineens mijn ei sprong later heb? ik ben ook twee keer op dag 29 ongi geworden! en heb de eerste keer bloed laten prikken en de clomid sloeg aan. heb toen gewoon een ei sprong gehad. dus lijkt mij vreemd dat ik nu ineens een late ei heb of niet? liefs
@Sunlight; Nou, dan kan het ook gewoon een innesteling zijn! Die is meestal rond 5 dagen na je ei! En je hoeft niet perse bloed te verliezen bij een innesteling, je hoeft er zelfs niet eens iets van te voelen! Hoop voor je dat het deze ronde raak is!
lindas: nou dan hopen we dat maar hahaha. ik ga er niet vanuit we zien het over 9 dagen wel. en als ik dan niet ongi word kan mijn ei sprong ook wel later zijn geweest. ach ja hoe graag je alles ook wilt weten je weet het toch niet en meer dan afwachten kunnen we niet liefs
Ik had net een veegje bloed op het WC-papier... Maar kan nog niet ongi worden, aangezien ik volgens mijn bloedtest vorige week pas mijn ei heb gehad... Raar hoor!
lindas: ja heel veel vreemd misschien wel een innesteling wie weet ik zal voor je duimen meid! nou ik hoor wel dat het door is gezet of niet! succes liefs
Hoi meiden, Hoe is het met iedereen? Ik ben gisteren weer naar ZH geweest voor echo. Baarmoederslijmvlies zat al op 9,6 cm maar nog steeds geen groeiende follikels. Maandag moet ik weer heen, dat is dan dag 18, als dan nog steeds niks is gegroeid begin ik met 150 mg clomid. veel succes allemaal en een fijn weekend!
brenda, ga jij vaak naar het zh voor echo's. Ik ben nu al een paar keerr bij de gyn geweest, maar geen echo's voor het baarmoederslijnvlies, laat staan om te kijken hoe mijn eitjes groeien.... Ik hoor zoveel dingen... Hoe was 100mg bij jou? Ik moet daar volgende week aan gaan beginnen en vind het erg spannend.... Sunlight: hoest nu met jou? Linda: Dus jij zat ook zo laag met je progesteron. Was bij jou 50mg wel voldoende om een eisprong te creeeren? Af en toe vind ik het zo moeilijk om alles te begrijpen, wanneer, hoe en wat. Maar goed ga me helemaal op de 100mg richten en idd hopen dat deze wel voor een eisprong zorgt. De gyb had het ook al over prikken gehad en dat ik mijn ziekenfonds moest vragen of deze vergoed werden. Misschien zijn er mensen die hier wat van weten. Ik hoor het wel van jullie. Succes allemaal. liefs
vermeulenkim: ik zit al weer op dag 21 dus ja we moeten afwachten. maar ik ewet verder niet hoe het zit allemaal over drie maandenn weer naar hz en dan kijken, maar natuurlijk hopen dat ik binnen dit half jaar zwanger ben liefs
Ola! @Sunlight; Ik hoop het ook! Heb vandaag niets meer gezien, dus we wachten af! @Kim; 50mg werkt dus wel voor mij, maar heb een te late eisprong, daarom moet ik straks met 100 mg beginnen! De gyn vertelde mij, dat Clomid blijft doorwerken tot er een eitje springt, maar aangezien wij vrouwen niet zo lang kunnen wachten, mag de dosis omhoog!Snap je het nog een beetje? In mijn vorige ronde was mijn progesteron pas bij de 3e keer bloedprikken omhoog gegaan, dus er is nog hoop voor je!
Kim, ik ben nu 2 x geweest deze week, vanaf dag 12, en moet maandag dan voor de 3e keer. Ze meten bij mij de dikte van het baarmoederslijmvlies en kijken of er follikels gegroeid zijn. Tot dag 15 dus geen groei met 100 mg, misschien dat 150 mg wel aanslaat, hoop het! Weet ook niet eigenlijk of de spuiten vergoed worden. Moet daarmee beginnen als na 1 ronde 150 mg ook niet aanslaat. Liefs brenda
ik had met dag 13 al een follikel van 2 cm dus dat was goed zei die ik heb er helemaal geen verstand van dus ik hoop dan idd maar dat het goed is hahaha liefs
Ik krijg nu een beetje menstruatie klachten, maar het voelt nu wel anders als voor dat ik met clomid begon. Ik zou eventueel dinsdag mijn menstruatie krijgen, nu maar hopen dat het wegblijft. Ik heb nu de 3e kuur achter de rug.
Dag dames ik gebruik al 5 cyclussen clomid, eerst 50 mg en vanaf de derde x 100 mg. Mijn cyclus was erg onregelmatig, hier is echter geen oorzaak voor gevonden. De laatste 2x met echo's gekeken of ik een goede follikelgroei had. Dit bleek wel, maar de artsen dachten vaak rond dag 12-14 al dat het zo ver was terwijl mijn cyclus langer is, zie hieronder. Deze cyclus overstap naar IUI, dan m oet ik 36 uur voorde IUI pregnyl spuiten. Hopenlijk werkt dit goed bij mij. De clomid blijf ik ook gewoon gebruiken want, 5 weken is duidelijk een verbetering met 3-6 maanden Chantal
Hoi Chantal. Ik had nadat ik stopte met de pil helemaal geen ongi meer. Dus eerst 4 mnd gewacht en toe naar de ha en uiteindlijk naade gyn. De eerste keer 50 mg sloeg niet aan en begin nu aan 100mg. De gyn heeft wel gevraagd of ik wil informeren over de prikken bij mijn ziekenfonds. Zijn dat de dezelfde prikken die jij misschien krijgt? Ben erg benieuwd, omdat deze ook kans op meerlingen geven. Maar wat is iui precies? Hoor het wel van je, liefs
Hoi Kim, De clomid wordt gewoon vergoedt. Ik ga vanaf nu Pregnyl gebruiken, dit is een middel om de eisprong op te wekken, eenmalig 36 uur voor de IUI. Dit wordt gebruikt nadat is vastgesteld dat de follikels voldoende gegroeid zijn. IUI betekent dat ze het zaad van mijn man gaan inspuiten in mijn baarmoederholte, voorbij de baarmoedermond, want mijn baarmoedermondslijmvlies is van slechte kwaliteit. Naar mijn weten wordt de pregnyl ook vergoedt, heb het in ieder geval in huis en heb er niet voor betaald. Stel de vraag anders bij je zorgverzekeraar. Hoe heten de prikken? Groeten en succes Chantal
lindas: is de ongi al doorgezet? ik hoop het niet voor je meid. ik moet ongi worden over zes dagen. als ik ongi word bel ik mijn gyn op en vraag ik of ik dag 12 weer een keer langs kan komen voor een bloedonderzoek en echo om te kijken of ik daad werkelijk nog wel een ei sprong heb! even een vraag voorr iedereen! als je na 1 keer 50 mg clomid een ei sprong hebt gehad. krijg je dan automatisch altijd een ei sprong of kan het wel wezen dat je toevallig maar 1 keer een ei sprong hebt gehad? wie kan mij hier antwoord opgeven? wie kan mij helpen liefs
Hallo meiden, Zelf ben ik deze maand voor het eerst met Clomid begonnen. Ik lees veel dat meiden die Clomid slikken dit doen omdat ze hele lange cycli hebben, of zeer onregelmatig ongesteld zijn. Zelf heb ik een te vroege eisprong. Mijn eitje springt vaak al op dag 10 of 11 en is dan nog niet rijp genoeg om bevrucht te worden. Ik heb dus altijd korte cycli, zo'n 22 of 23 dagen. Deze maand gestart met Provera en daarna Clomid (CD3 tot en met CD7), met als doel een rijp eitje te krijgen. Maar helaas voelde ik op dag 8 alweer m'n eitje eraan komen. Ik zit nu op dag 21 v m'n cyclus en ben dus erg benieuwd of ik nu ook weer gewoon een cyclus van 22 dagen heb! Ik had ook vanaf dag 11 ofzo erg veel pijn in m'n borsten, maar dit is sinds dit weekend alweer gezakt. Zijn er meer Clomidgebruikers die dit herkennen of ook een vroege eisprong hebben? Groetjes, mzw