Ik wordt alleen maar ongi omdat ik daarvoor medicijnen moet gebruiken. Ik heb verder ook helemaal niks gevoeld en ik heb geen eisprong gehad, dus voldoende reden om zeker te weten dat ik niet zwanger ben. Hopelijk hoor ik 2 dec van de gyn dat ik een eisprong heb gehad en dat ik weer een stapje verder ben dan nu. liefs
Hallo iedereen op dit forum, Ik zit net als velen van jullie ook in de eerste ronde dat ik clomid gebruik. Gisteren weer een echo gehad+samenlevingstest. En nu is het maar afwachten heb nog wel steeds een beetje krampen in mijn buik. Heb gisteren voor het eerst mogen ervaren hoe voelt om een ei-sprong te voelen. En nu is het afwachten ik ga er niet vanuit dat het meteen raak zal zijn. Maar als dat wel zo is, is dat het mooiste sinterklaascadeau wat ik me kan wensen. Groetjes en liefs Astrid
vermeulenkim: oke ja dan heb je idd reden genoeg. nou ik hoop voor je dat je en stukje verder bent gekomen deze keer. ik heb last van krampjes maar nog niet ongi krampjes dus nog even twee dagen afwachten. ik vindt dit wel heel erg spannend! maar ga er niet vanuit want anders is de telleutstelling straks weer giga groot. ijskonijntje: nou super dat je een ei sprong hebt gevoeld. dan is die er alvast en de rest komt vanzelf meid. heel veel succes! liefs
@sunlight: Ik ben vandaag ongi geworden. Al een dag eerder dan de vorige keer. Misschien een goed teken? Ik snap je terughoudendheid, maar ik zal voor je duimen! @Ijskonijntje, welkom op dit forum. Fijn dat je je eisprong hebt gevoeld, ik ben nu bezig met mijn 2e ronde clomid van 100mg en hoop deze keer wel opeen eisprong. Ben overigens erg benieuwd hoe dat voelt. Tijdens mijn 1e ronde clomid 50mg had ik geen eispring en een progesteron van 1,2. Succes en we horen wel hoe het je vergaat! Liefs
vermeulenkim: dan kan je nu mooi door voor de tweede ronde. dus eigenlijk wel beter dat je nu al ongi bent. maar ik heb even een vraagje misschien dat jij weet. de assisente van de gyn zei dat als je later dan 12.00 ongi bent geworden dus smiddags dan moet je de dag erna tellen als eerste cyclus dag doe jij dat ook? of tel je dat dan al als eerste dag? wil het wel graag weten want anders neem ik de clomid dus eigenlijk ook een dag te laat in. of kan dat geen kwaad als ik het dag 6 inneem ipv dag 5? hoor het van je liefs
@sunlight, mijn gyn zegt dat ik, wat er ook in mijn onderbroek te vinden is (hahaha) als mijn 1e CD telt, ongeacht hoelaat het is.... (Omdat mijn ongi niet altijd goed doorkwam, kreeg ik vandaar dit antwoord!) Ik zou me niet zo druk maken of het nu sóchtends of s'middags is, althans ik doe dat niet.... Ik ga vanwege mijn vroege ongi dus nu zat al beginnen met de 2e ronde, ben benieuwd wat mij dit gaat brengen. Verder met jou alles goed? Beetje uit te houden. Ben wel erg benieuwd! Dikke knuf voor jou....
vermeulenkim@ oke maar ik word het altijd savonds dus dan moet ik toch maar de dag erna aanhouden denk? ik vind dit allemaal zo moeilijk he. ik weet het niet zo. ik ben eerst namelijk amper ongi pas de dag erna dan set het goed door. dus toen zei ze die dag aanhouden. ze telde de dag erna altijd als eerste cyclus dag en dan op dag 12 moest ik komen voor echo en dat ging goed de eerste keer. dus misschien toch maar gewoon door gaan hoe ik bezig was hahaha. nou ja volhouden doe ik het natuurlijk niet. ik heb met opzet geen testen in huis gehaald dan kan ik ook niet gaan testen hahaha. gelukkig moet ik morgen ook de hele dag werken dus denk er dan niet zoveel aan. hopen dat ik morgen niet ongi word. ik heb een dag bij mijn cyclus opgeteld normaal heb ik 29 dagen, maar dan test ik te vroeg zit echt tussen oren heb je wel door, maar nu test ik dus niet eerder hahaha dom he. maar ja we zien het wel morgen nou ja zaterdag als ik ga testen misschien stel ik het ook wel uit tot maandag als ik nog niet ongi ben geworden. maa denk wel dat ik dat gewoon word. ik ben al anderhalf jaar niet zwanger geraakt dus waarom zou het deze maand wel raak zijn. ik geloof er niet zo in. dus ik wacht gewoon af. nou ja dat hou ik mezelf voor. jjaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben heeeeeeeeel erg stressig liefs
Nou meid, dat hoort erbij hoor stress. Wie ervaart dat niet. Bovendien moet je kiezen voor iets waarbij je zelf het lekkerste voelt. En wat dan nog als je nu gaat testen. Hopelijk is het de laatste! Heb je verder geen 'klachten'? Je zegt: in alderhalf jaar al niet zwanger geraakt, al eens eerder zwanger geweest? liefs
vermeulenkim: nee ik ben nog nooit zwanger geraakt maar we zijn nu ander half jaar bezig voor een kindje zeg maar. ja we zullen zien dat het de laatste keer is, maar mag er niet vanuit gaan. ja heb gevoelige borsten, krampen, maar niet echt ongi krampen zit meer boven in mijn buik. snel moe. maar die symptonen heb ik ook door de clomid als ik ongi moet worden, behalve die krampen. dus ja ik weet het niet zo. ik heb vandaag toch maar testen gekocht en morgen dan maar even testen denk ik vandaag nog niet ongi geworden maar ja wat niet is kan nog komen. dus ik moet geduld hebben en meer kunnen we niet jammer genoeg. liefs
nou ik heb vandaag getest en natuurlijk negatief! nog geen ongi te bekennen. wel krampen gehad maar die zijn nu weer over! dus ik weet het niet zo. ik denk dat mijn clomd deze maand niet zo heeft aangeslagen en dat ik daarom later ongi word. ik weet het anders ook niet waarom ik nog niet ongi ben. ik ben niet zwanger anders had ik wel een posi test gehad dus ja en dat ik niet zo. dus denk dat jammer genoeg mijn clomid niet meer aanslaat! wat denken jullie? liefs
@Sunlight; moeilijk te zeggen denk ik. Linda had ook een hele lange cyclus en toch zwanger geworden! Ik zit nu ook in mijn wachtperiode. Als ik deze keer een normale cyclus zou hebben van 29 dgn dan zou ik vrijdag ongi moeten worden. Ben erg benieuwd, op dit moment heb ik helemaal geen klachten. En dat vind ik dan ook wel weer jammer Want klachten geven ook wel weer hoop op een zwangerschap.
brenda@ ja dat is ook zo maar heb nu twee keer een 29 daagse cyclus gehad. ik denk toch dat mijn clomid verhoogd moet worden. dat de 50 mg niet meer aanslaat. nog steeds niet ongi vandaag wel een raarder gevoel in mijn buik zeg maar. dus ik denk dat ik vanacht of morgen ongi word ik weet het niet. kan je ook later posi testen weet jij dat? laat mij zwanger wezen of laat mij ongi worden hier kan ik niet zo goed tegen dat zenuwachtige gedoe hahaha. ik wil het nu gewoon weten ik moet al te lang wachten op alles. ik wil gewoon door nu voor de 19e ronde. kan hier echt niet goed tegen. word er zeer nerveus van. spannend voor je. maar je voelt zo vroeg volgens mij ook nog geen symptonen. dus er kan nog van alles komen he. de moed niet omgeven. wie weet ben je straks gewoon zwanger meid ik hoop het voor je! liefs
Hoi Iedereen, Ben ik weer. Heb vandaag opnieuw een samenlevingstest gehad. Die van de vorige keer was niet goed en het bleek dat mijn ei-sprong nog niet geweest was. Ik moest vandaag weer komen. En wat bleek mijn ei-sprong is vandaag geweest. Het slijm was superhelder. En nu maar afwachten. Of mijn ei bevrucht word. Hoop het zo. Nu is het wachten wachten wachten. Hebben vaak geklust deze week. Groetjes Astrid
oh nou spannend super! wie weet ben je straks zwanger spannend spannend hier nog niks te bekennen en geen posi test liefs
@Sunlight; ik begrijp je heel goed! Dat wachten is echt helemaal niks! Je wordt er zo rusteloos van en je kan dan ook aan niks anders denken... mag je hierna door naar de 100 mg dan? Ik ben deze ronde begonnen met 100 mg en als ik ongi ben mag ik gelijk door met 150 mg. Heb een arts die wel van snel resultaat houdt geloof ik Ik vind een maand nu zo lang duren en om je heen wordt iedereen zomaar ineens zwanger na 1 keer proberen, dat is wel erg moeilijk! Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent! Kus
ja idd hoop ik ook. geen idee ik moet een half jaar zelf proberen maar als ik ongi wrd bel ik de gyn op. ik wil nu wel eens resultaat zien. dan vraag ik gewoon dat ik door mag voor de 100 mg en wie weet liefs
ik zou dan ook gewoon de gyn bellen hoor! Misschien heeft 100 mg wel beter resultaat voor jou! en een half jr proberen met 50mg is dan wel lang als het niet lukt, je wilt toch zo snel mogelijk dat het raak is! Morgen komt een zwangere vriendin langs met haar vriend, heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Zij zat er altijd zo op te hameren dat ze tegelijk zwanger wilde zijn... ik gun het ze van harte hoor, maar moeilijk is het wel! Kus bren
brenda@ ja dat kan ik mij voorstellen twee schoon zussen zijn net bevallen dus is dat al wat minder zwaar nu kan ik alleen nog maar gelukkig met hun kleine babytje in mijn handen zitten! mijn andere twee vriendinnen zijn bevallen. dus ja ik heb ook de nodige frustraties meegemaakt. ze was zwanger van de eerste toen ik al probeerde om een kleine te krijgen nu heeft ze de tweede al hahaha. dus ja dat is erg k*t. ik gun het ze ook van harte maar wel erg kl*te je wilt het zo graag en dat wil maar niet. en hun alle vier na 1 maand zwanger. en dan hoor je ook nog ja dat was wel heel erg snel zo snel hadden we het niet verwacht. oh dat doet erg zeer. en heb een andere goeie vriendin en die is een half jaar bezig en die voelt het zelfde als ik al weer niet. maar haar gun ik het van harte en zou ik ook heel erg mooi vinden dat die zwanger zou raken. maar ja dat komt gewoon omdat zij ook even moet wachten. ja het mag niet maar die gun ik het meer dan de rest die denken van goh al na 1 maand zwanger. erg ben ik he? maar kan er niks aan doen. zij verdiet het gewoon liefs
@sunlight; ik begrijp je helemaal! Logisch toch dat je zo denkt? Er zijn ook maar weinig mensen die dit begrijpen, zowel familie als vrienden etc. Ze hebben eigenlijk dan ook de stomste opmerkingen maar ik denk dat ze ook niet weten wat ze eigenlijk moeten zeggen. Ik heb het daarom ook maar aan weinig mensen verteld. Daarom is dit zo fijn om op een forum met lotgenoten te kunnen praten, wij begrijpen elkaar tenminste wel! Liefs
ja idd. we begrijpen elkaar heel goed. ja mijn moeder denkt dat ze mij bgrijpt maar dat is niet zo. zij is met haar eerste kindje zeg maar 7 maanden bezig geweest maar zonder zh bezoek dus niet zo lang na het gebruik van de pil. ik ben nu ander half jaar bezig met veel zh bezoeken en medicatie en nog niks tot dus ver. en wat zegt ze dan. ja ik begrijp je ik heb het ook gehad. dan denk ik ja tuurlijk 7 maanden dat is niks. dan kan ik daar heel kwaad om worden. dan dnek ik je weet niet wat ik door maak. dat is gewoon niks wat is nou 7 maanden. ik ben nog maar aan het begin dat weet ik. maar 7 maanden en de andere twee na 1 maand dan moet je niet zeuren weet je wel. dan begrijp ik niet dat ze dat gaan vergelijken. of ik hoor ach je bent nog jong dan dnek ik ja en ik wil jong kinderen daar kies ik bewust voor. is het dan minder erg dan dat je 40 bent. of ze zeggen van he ben je al bezig nou word wel eens tijd niet. dan weten mensen niet hoe zeer ze er iemand mee kunnen doen. echt vreselijk. ik kan er neit altijd tegen. en met die clomid moet ik soms ook zomaar huilen als ze iets zeggen. kan er gewoo niet tegen. ja ik ben er g blj dat we elkaar hier begrijpen echt heeeeeeeeeeeel erg blij liefs