wie bezig met clomid? en hoe snel resultaat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sunlight, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    maar als je clomis slikt word je cyclus toch ook korter? of heb ik dit nou verkeerd?
    tenminste dat dacht ik en ik ben nu ongi geworden op dag 29 en heb normaal 35 dagen dus bij klopt het wel.

2. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    @elke1984 ow dus je begint morgen voor het eerst met clomid?
    hoop dat het aantal mg meteen bij je aanslaat!
    ik had in de 1ste ronde gelukkig niet zo heel veel klachten

@ sunlight balen van je ongie :(
    maar idd je weet nu wel dat je voor het eggie bezig ben ;)
    ik had de vorige ronde nu een cyclus van 30 met clomid en op dag 16 me ei.
    maar volgens mij voel ik nu me eisprong maar aan beide kante :confused: moet het nog ff afwachten maar ik voel wel wat aan beide kante nu! maar dat zou dan ook betekenen als ik nu me eisprong heb dat me cyclus was korter is :D

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd dan is je cyclus wat korter hahhaa.
    maar ik voelde aan 1 kant wat echt mijn eierstokken denk ik haha. ik had buikpijn een beetje een ongi pijn heb dit 2 dagen gevoeld ongeveer. dus druk klussen maar geen resultaat geleverrd wel een beetje jammer. maar ja dan mag ik nu dag 5 weer met de clomid beginnen en hopen dat het nu wel aan slaat. ja mijn cylcus is nu korter met clomid. volgende maand maar afwachten hoe mijn cyclus dan is misschien dan wel weer langer hahaha. maar ik denk dat je clomid de ei regelt en dus je een kortere cyclus hebt tenminste ik want had altijd 35 dagen. nou ja we wachten het allemaal wel af

liefs

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ja, ik begin idd morgen voor de eerste keer met Clomid. *spannend* Hoop ook heel erg dat het direct aanslaat, deze 50mg!
    Mijn gyn stelt als doel een cyclus van 28à32 dagen dus als ik de 17e dag geen ei heb, mag ik terug Primolut nemen en moet ik een hogere dosis nemen. Kijk zooo uit naar een normale cyclus, heb nog nooit minder dan 55dagen gehad, gemiddelde was 65 dagen! Pfff....en dan vaak nog opgewekt!

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hi meiden,

Officieel gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen, helaas was dit bij mij niet het geval! Clomid blijft net zolang doorwerken tot je een eisprong hebt gehad, dus vandaar dat ze bij mij niet meteen de hoop op hadden gegeven toen ik op dag 14 nog geen eisprong had gehad :D En ik ben blij toe, want die eisprong kwam dus gewoon een week later :D

Nu afwachten geblazen!

Succes meiden!

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Er zijn gelukkig ook goede verhalen :D

Ik ben in mijn eerste ronde met 50 mg clomid zwanger geworden.. inmiddels dus al 34 weken zwanger.. kan niet wachten tot de kleine er is

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    mamak dat is is super nou ik ben zowiezo de eerste ronde clomid niet zwanger geworden. want ik ben ongi geworden best wel balen maar we gaan gewoon door voor de volgende ronde

liefs

8. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Joepie! Dat geeft de vrouw weer moed! :) Thanks Mamak! :D

Ik heb toch wel ongikrampen nu, dus verwacht toch wel mijn ongi nu.. Maakt verder ook niet uit! Ben blij dat de medicijnen aanslaan! :D

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Graag gedaan... soms heb je even succesverhalen nodig... ik weet dat ik dat toen wel nodig had... anders word je ook zo moedeloos...

10. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Inderdaad! :) Was al moedeloos na twee keer bloedprikken en twee keer kreeg te horen dat ik geen eisprong had gehad.. Was al aan het nadenken over kinderen adopteren.. Over moedeloos gesproken, haha ;)

Weet je al wat het gaat worden, of is dat een verrassing? :)

11. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, dat weten we... het wordt een jongen.... ben echt heel benieuwd.. en de spanning/ nieuwsgierigheid is erg hoog hier :D

12. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Dat geloof ik meis! :) Nog heel eventjes geduld en dan mogen jullie het wondertje in jullie armen sluiten! Geniet ervan!

Mag ik nog even een ervaringsverhaal van je horen? ;) Had je al snel door dat je zwanger was na de eerste ronde Clomid? En wat voelde je precies? Kwaaltjes? Ik wil alles weten! :)

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden weggestuurd met : ga maar afvallen.. zo'n 5-10 kilo. Voelde me zo niet serieus genomen. Geef mij verdorie die kl*te medicijnen zoals clomid en laat mij kids krijgen... Helaas heb ik gemerkt dat hak in het zand al helemaal niet werkt bij de gyn.

Hij heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar de internist en daar heb ik metformine gekregen. Dit helpt om af te vallen, voor verdere info kan je beter effe in dit forum zoeken :))
    Ook bij de internist wilde het niet lukken.. ik viel niet af en had het idee dat er altijd wel een reden was waarom ik niet kon afvallen (externe factoren de schuld geven)..

Ik ben toen naar een ander ziekenhuis gegaan voor een 2e opinion. En dat viel vies tegen... Zij wilden mij helemaal niet helpen. Mijn BMI moest in het groene gedeelte zitten en voor mij hield dat in wel 50 kilo afvallen! (zijn ze gek geworden?!?!)

Dus toch maar afvallen... langzaam gingen er wat grammen af.. maar niet die 10 kilo. Toen ik mijn nieuwe afspraak weer had in het ziekenhuis (was inmiddels 1,5 jaar verder) vroeg de gyn hoeveel ik was afgevallen... Ik heb hierbij 1 tip (BLUF!). Ik gezegd: ja ja zo'n 5 % ongeveer.. (was dus niet waar, maar ze zetten je toch niet op de weegschaal)
    Nou ja, we zijn al zo lang bezig zij ze, ik wil 3 rondes clomid gaan proberen.. ik start alleen wel met een dosis van 50 mg want hoger durf ik nog niet aan...

Prima dacht ik, de eerste stap... Joehoe! Medicijnen gehad om mijn menstru op te wekken en toen mocht ik clomid gaan slikken.. Na 14 dagen een bloedtest gedaan om te kijken of er een eisprong plaats had gevonden. De gyn belde en zei dat ik met 50 mg een eisprong had gehad...
    WAAAAAAAAAAAAAAT? was mijn reactie.. dat kon niet waar zijn, niet te geloven.. geweldig.. Nu maar hopen dat ik in 1 van die komende 2 pogingen zwanger zou gaan worden.. mijn lichaam deed het weer...

Dagen in de 7e hemel en zeer blij dat ik ook eindelijk kon gaan proberen. Tot ik een week later iets ontdekte.. Ik werd niet ongesteld... Wat een domper... kon mijn lichaam het toch niet aan... Onwijs balen natuurlijk maar.... er was iets anders aan de hand... Ik een zwangerschapstest gedaan en bleek gewoon zwanger te zijn...
    Wat? zwanger, na 1 ronde clomid 50 mg, niet veel te hebben geklust en toch gewoon zwanger...

Moeilijke weken braken aan... de spannende 12 weken, je kent het wel.. zal alles wel goed zijn.
    Met 6 weken een inwendige echo gehad en er was hartactie te zien... wow, geweldig..

Nu zitten we al op 34 weken en ik kan dus echt niet wachten....

14. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Wat een verhaal zeg! Af en toe word ik zo gek van die lui in ziekenhuizen! Blergghhh!

Ik heb geen overgewicht of andere verschijnselen van PCO, dus had het niet verwacht.. Was echt een schok! Gelukkig ben ik best snel doorgestuurd naar de gyn en mocht al snel starten met Clomid! Nu zit ik ook te wachten op een ongi, weet namelijk niet exact wanneer ik mijn ei heb gehad.. Voel wel wat ongikrampjes, maar vind het toch best spannend hoor! Ik kan net zo goed ook zwanger zijn, hoewel ik daar niet teveel op wil hopen! Ik ben allang blij dat het gewerkt heeft en dat mijn lichaam iets doet!

Was jij misselijk of iets?

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Nee.. niet misselijk... althans dat kwam pas na 6 weken zwangerschap ofzo... wel gevoelige borsten... heeeeeeeel erg

16. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik voel niet zo heel veel, maar dat zegt natuurlijk niets! Maar beide gevallen (ongi/ zwanger) zijn van harte welkom :) Mijn week kan niet meer stuk! :D

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    mamak: wat een verhaal. ik ben echt super blij voor jullie dat het in de eerste ronde gelukt is. bij mij niet zoals je kan zien, maar ben allang blij dat ik een ei sprong heb gehad. en nu mogen we het een half jaar proberen zijn we dan nog niet zwanger dan moet ik weer terug komen bij de gyn.
    ik heb een hele lieve gyn die doet echt alles voor je heel mooi. ik ben ook te zwaar maar ik hoefde niet a tevallen maar mocht niet aankomen als ik op het geonde gewicht moest komen moest ik wel 7 kilo afvallen. nouik heb nou eenmaal zo'n bouw daar kun je niks aan doen.

lindaS: ik ben nog steeds voor je aan het duimen ben je nog steeds niet ongi? ik hoop het zo voor je meid. nou ik ga wachten op het goeie nieuws!

iedereen heel veel succes en sterkte he en hou mij op de hoogte!

liefs

18. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik ben ongi geworden zaterdag! Was toch wel een kleine teleurstelling, maar weet nu wel dat de Clomid zijn werk heeft gedaan! :) Morgen heb ik een echo en dan waarschijnlijk beginnen met ronde 2. Zat even in twijfel, maar heb toch besloten om door te gaan!

Spannend!

Hoe is het met jou?

19. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    oke na 3x clomid gebruiken 50 was het raak en binnen twee weekjes komt de baby , de gyn vond dit verstandig door leeftijd en onsterelisatie!
    voor mij werkte het wel en goed!

Ritje

20. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    nou dames mijn ei is nog steeds niet gesprongen :( zit nu op dag 19 ,vorige ronde sprong hij met dag 16 !
    maar ik voel al een week een soort druk en steken links en recht.
    toen ik ongie werd had ik de gyn gebelt en kreeg een vervanger en die had me nu voor 3 maanden clomid voor geschreven en hij zei dat ik geen controles meer hoefde omdat het de 1ste ronde goed was gegaan en dat ik een mooi eitje had, okey ik vond het al vaag :(
    ikke vandaag bellen want me temperatuur is ook al 3 dagen heel erg laag zeg die ass. , maar met clommid moet je altijd onder controle blijven :confused: ik zeg maar die gyn zei van niet , zeg ze vreemd :(
    nu moet ik morgen ochtend meteen een echo laten maken om te kijken hoe het ervoor sta !
    ben echt zo kwaad op die vervangende gyn dat willen jullie niet weten!

Deel Deze Pagina