Ola! @Elke; Vandaag echo he?! Spannend! Laat je het weten? @Emma; Helaas welkom hier! Heel veel succes met de Clomid! Ik werd trouwens zo'n 3 dagen na mijn kuur Provera ongi. Succes! @Gaby: HOERA! Een ei! Heb je goed geklust? @Erikaatje; Balen meis! Maar inderdaad, blijf positief! Er zijn nog genoeg mogelijkheden! Ik zit inmiddels alweer op dag tien! Neem de Clomid nu voordat ik ga slapen en ik heb zo'n idee dat dit beter gaat! Ik heb wel al drie nachten van die warmte-aanvallen.. Heel irritant! En ik moet constant plassen, kan dit met de Clomid te maken hebben?
Linda, ik moest precies ook vaker plassen. Had gelukkig geen warmte-aanvallen of dergelijke... enkel regelmatig van die venijnige steekjes in m'n onderbuik en veel last van m'n darmen! Ben er ondertussen achter hoe dàt komt, er zit lactose in die pillen en ik heb lactose-intolerantie!
Vandaag misschien eisprong zie ik?! Goed klussen meid! En kan het geen kwaad dan, als je intolerant bent?
Die lactose-intolerantie (ik heb gelukkig een lichte vorm) zorgt ervoor dat ik huiduitslag krijg en darmklachten zoals winderigheid en diarree. Heb allemaal rode vlekken op m'n benen en handen, soms ook op m'n armen. Had er een hele tijd weinig last van omdat ik goed op m'n dieet let sinds ik zwanger wil worden maar nu had ik er de laatste tijd zoveel last van en ben er dus achter gekomen dat het waarschijnlijk door de Clomid komt. Voor mij kan het niet zooo veel kwaad maar als ik zwanger ben en niet goed op m'n dieet let, is er een verhoogde kans dat ik het doorgeef aan m'n kindje. Maar ik ben ook vegetariër en door die lactose-intolerantie moet ik bijna als een veganist leven en dat is niet altijd simpel, zeker omdat ik echt gek ben op melkproducten, pudding, ijs,.....
he meiden alweer heel wat bij gepraat zie ik wel. maar nu snap ik waarom jullie dan verhoginh moeten hebben spannend allemaal. ik heb deze maand wel mijn clomid genomen maar ik ga nergens op letten. we hebben over 1 week vakantie en dan gaan we lekker genieten. deze maand even niet op letten wanneer we gaan klussen gewoon lekker klussen als we echt zin hebben. nu is dat ook regelmatig, maar even niet die stress. ik zie wel wanneer ik weer ongi word en dan volgende maand met ovutesten nu even een maandje rust om bij te komen. ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken. dus zal nu ook veel minder vaak op de site zijn. ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en tot snel liefs sunlight
Hoi hoi allemaal! Ben vandaag bij de gyn geweest en op de echo was een heel groot ei te zien dat op springen stond! De Clomid heeft dus aangeslagen! De gyn zei dat we vandaag huiswerk te doen hadden 8) , ik heb ook een bloedname gehad en moet vrijdag ook een bloedname laten doen om te bekijken of ik een 'goede' eisprong gehad heb! (blijkbaar kan zo'n rijp follikel ook een cyste worden... ) Wanneer het niet raak is deze maand en ik dus ongesteld word, moet Toon ook zijn zwemmertjes laten nakijken. Nu op zich vind hij dit niet zooo erg...maar...wij werken allebei in het ZH en komen dus regelmatig op het labo waar hij dan zijn potje moet gaan afgeven... Ik zie er de lol nog wel van in (en ze hebben tenslotte beroepsgeheim!) maar Toon schaamt zich nu al dood! Ocharme...
Elke, dat is goed nieuws zeg! Goed klussen dus vanavond! Ga ervoor! Ik heb vreemde ongikrampen, vind het een beetje raar aangezien ik pas 1 dag zonder Clomid ben.. Vreemd! We wachten het wel af!
Hallo meiden, Ook ik ga volgende maand beginnen met de tweede ronde Clomid. Deze maand 50 gehad en vanaf dag 7 om de dag een echo. Op dag 22 pas m'n ei gehad (en gesprongen) en de gyn. zei dat dat eigenlijk te laat was om nog een goed ei te hebben. Nu dus wachten op ongie en dan naar Clomid 100. Ben wel blij dat ik een ei gehad heb en heb hem ook duidelijk gevoeld. Succes allemaal en dat we maar snel zwanger mogen worden! Door al die positieve verhalen word ik zelf ook weer wat positiever!
Hoi Ryanne, Helaas welkom hier Ik wil je heel veel succes wensen in de volgende ronde! Hopelijk meteen raak! Maar een eisprong op dag 22 te laat? Ik had hem op dag 21 en volgens mijn progesteron-waarde was het een goede eisprong.. Ik mag nu gewoon verder met 50mg, maar ben wel even benieuwd hoe jouw waarde is.. Anders wil ik volgende keer ook maar naar de 100mg (mocht het nog nodig zijn )
ze zei tegen mij dat hoe later de eisprong hoe minder goed het ei. De kwaliteit was dan niet meer zo goed. Had tot dag 16 nog maar 11 mm. en hadden besloten dat ik die maandag voor n echo kwam en dan meteen met de provera kon beginnen en toen was er ineens een ei. Die woensdag is het gesprongen. Ze zei ook dat de Clomid wel aansloeg maar niet helemaal zijn werk deed. Vandaar volgende ronde 100. Heb toch wel een beetje hoop maar bereid me op t negatiefste voor.
elke, gefeliciteerd met je ei is toch goed nieuws! ryanne hopen dat het toch een goed ei was Linda wat vreemd maar heb ook nog geen ervaring met clomid.. Ik ben vandaag ongesteld geworden, maar wel heel licht, is dat erg? maar de primolut heeft gewerkt in elk geval. Nu overmorgen met de clomid beginnen, spannend!
hoi hoi dames, ik had een vraag. Op welke dag raad jullie gyn aan om te beginnen met clomid. Want mijne heeft gezegt dat ik op de 8e dag na mn menstrubatie moest beginnen, maar bij de apotheek zeiden ze op mn 3e dag...:S
hey meid ik heb precies het zelfde! dit is me 2de ronde met clomid 1ste ronde had ik me ei op dag 16 en deze ronde , dus ronde 2 was me ei ook pas op dag 22 ! de gyn had het er ook over als het deze maand niet raak is dat ik ronde 3 ook met clomid 100mg moet doen heb vandaag me bloed laten prikken dus ben benieuwt of ik ook wel een goede eisprong heb gehad! iedereen ja mannetje en ik hebben ruim voldoende geklust
ik moet ook gewoon op dag 3 beginnen! ik zou de gyn nog gewoon een keer bellen waarom jij op dag 8 moet beginnen !
Ola! @Tibisai; Eigenlijk moet je op dag drie beginnen en uiterlijk op dag 5 had ik begrepen.. Ik ben deze ronde op dag 5 gestart! Succes! @Ryanne; Inderdaad! Kunnen we elkaar goed in de gaten houden! Hoelang ben jij al gestopt met de pil? En wanneer kwam je erachter dat je PCO had? Ben niet nieuwsgierig hoor @Gaby; Ga jij nu ook naar 100mg? Ik denk toch dat ik dat dan ook wil de volgende ronde! Maar hopelijk doet de 50mg deze ronde zijn werk! Meiden, even een vraagje nog! Ik ben natuurlijk op dag 5 begonnen i.p.v. dag 3, is mijn eisprong dan ook 2 dagen later? Misschien een hele domme vraag, maar durf het niet te zeggen.. Ik moet namelijk op dag 21 en 28 bloedprikken, maar je zou dan eigenlijk denken dat dit op dag 23 en 31 moet toch? Ik snap het even niet meer!
hey linda ja de gyn had het er over toen ik me echo moest laten maken dat me ei veelste laat was vandaar de 100mg! is dit nu je 2de ronde ? want je ei komt niet altijd op de dezelfde dag, ik had daar toen ook speciaal toen een topic over geopent en iedereen zei dat.
Nee, dat dacht ik ook al! Maar de Progesteronpiek duurt volgens mij maar twee dagen en ik denk dat mijn ei alleen maar later kan zijn i.p.v. vroeger.. Vandaar mijn vraag! En ik wil een beetje rekening kunnen houden voordat ik straks te laat ben met klussen! Dan kan ik ongeveer berekenen wat de beste klusperiode is Maargoed, eigenlijk doe ik het toch zowiezo wel om de dag en soms elke dag! Dus eigenlijk moet dat wel goed komen