Leuke sport gezocht.Puberzoon maar ook voor mijn zelf!

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Zoon is vorige week mee wezen trainen met voetbal zijn conditie is niet zo goed. Dat wist ik al. Hij vind het te zwaar en de club is het met mijn zoon eens ik ook eigenlijk.

Maar nu wil ik hem toch nog steeds op een sport doen. Hij heeft het over krachttraining maar dat is denk voor ouderen kinderen.
    Of is er zo iets ook voor kinderen van 12/13.

Welke sporten vinden jullie leuk en zijn om je conditie te verbeteren geschikter dan nu even voetbal.

Zelf al gevraagd vind je basketbal leuk of volleybal.

Welke soorten zijn er nog meer en is leuk in teamverband.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Krachttraining mag pas vanaf 18 of 21 geloof ik, want dan ben je uitgegroeid.
    Misschien samen hardlopen om alvast wat aan de conditie te doen?
    Voor teamsport misschien tennis?

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn sportschool heeft kids fitness, groep van 8 t/m 12 en een groep van 13 t/m 16, dan krijgen ze begeleiding en trainen ze op het niveau dat bij leeftijd etc past.
    Maar... het is natuurlijk niet alleen krachttraining, Cardio hoort daar ook bij, maar dat is alleen maar beter want dan verhoogt hij rustig aan zijn conditie (ze begeleiden de kinderen hier echt op eigen tempo)

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Krachttraining mag wel eerder, maar dan moet je erg goede begeleiding hebben, dat kan hij voorlopig niet zelfstandig doen.

Tennis is echt super leuk!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Judo of zwemmen

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Het mag al wel, maar niet zoals bijv. ik als volwassene dat doe.
    Ze hangen de kinderen niet aan gewichten van 90 kilo :D
    Maar dumbells van een paar kg mag wel...

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Okee, dan heb ik dat verkeerd begrepen. :)
    Mijn broer mocht met zn 16e nl echt geen krachttraining doen bij onze fitness....
    Misschien per fitness verschillend, kan ook liggen aan hoeveel begeleiders er rondlopen, of dat je er zelfstandig kan sporten enz.

8. knap

knap Niet meer actief

Dus het kan dus wel voor kinderen..

Want ik kies toch liever de sport uit die hij kiest in plaats van dat ik de sport kiest. Het moet wel effect hebben.

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hier op de sportschool mocht het ook.

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Voor de opbouw van conditie heeft krachttraining weinig nut, je zal daarmee alleen de spierkracht opbouwen maar geen conditie/uithoudingsvermogen.

Voor conditie moet je cardio doen zoals loopband/crosstrainer/roeitrainer etc.

Je zou hem krachttraining kunnen laten doen als hij dat leuk vind en voor de conditie bijv samen hardlopen? Is gratis en goed voor de conditie :)

11. knap

knap Niet meer actief

Hard lopen ik haha. Nee dan haal ik de einde van de straat niet. Moet een beetje leuk voor hem zijn zo dat hij het leuk blijft vinden om te gaan. En voor mij ja als hij gaat ga ik denk wel mee:) kan ik mee werken aan mijn eigen conditie van daar dus ook titel voor mij.

Net lopen goolgen en zag dat er een sportschool was in mijn omgeving die ook voor kinderen trainingen hebben. We kunnen wel eens een keer samen gaan kijken.

Vind alleen de prijs wat duur 20 euro per maand.

12. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    gewoon een sportschool eerst conditie opbouwen door middel van fietsen roeien rennen en dan pas kracht traingen doen zo hebben je spieren ook meer zuurstof en houd hij het langer vol zonder conditie heeft dat geen zin en zwemmen is helemaal goed je gebruikt al je spieren en je krijgt er ook een beter longinhoud van en dit kun je ook samen doen met je zoon of ie het leuk vind dat is een ander verhaal maar ga gewoon even met hem informeren bij de sportschool

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Volleybal is erg leuk :D een teamsport, en je krijgt er meer kracht van. Het is een intervalsport en je hoeft minder lange stukken te rennen ;) bovendien is het echt een spel.

Zwemmen is erg goed voor conditie en krachtopbouw maar wel een individuele sport

Judo leer je je lichaam goed gebruiken.

Ik ben zelf voor kinderen altijd meer voor een teamsport dan voor een individuele sport. Fitness vind ik niks voor kinderen eerlijk gezegd.

Ik vind het trouwens wel een beetje zorgelijk dat jouw tienerzoon moeite heeft om zo'n voetbaltraining vol te houden, op die leeftijd zouden ze alle energie van de wereld moeten hebben ;).

Mijn zoon van bijna 14 heeft jaren op judo gezeten (maar is er niet goed in :D ach, als ie maar lol had. Sinds een jaar zit hij op Scouting, niet echt een sport maar wel veel lol, veel kampen en veel lopen met bepakking ed) en hij doet al sinds zijn 5e aan zwemmen, hij heeft inmiddels 16 diploma's. Mijn zoon heeft dcd dus zwemmen en judo waren erg goed voor hem.

Mijn dochter zit op jazzballet ;)

Zelf heb ik ook jazzballet gedaan als kind(daar zijn ook volwassenengroepen van), daarna turnen, volleybal, snorkelen en duiken en daarna weer volleybal, dat doe ik nu zo'n 18 jaar.

14. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Huh, ik vind het wel bijzonder. Niet op voetbal kunnen omdat je conditie niet goed is? Dat wordt toch na een paar keer wel beter? Anders kan hij mooi zelf savonds een blokje om, hardlopen. Misschien wat meer op de fiets?

15. knap

knap Niet meer actief

Ja je hebt gelijk hoor. Wat dat betreft heeft hij het luie van zijn moeder.:(
    Hij wil niet nog eens gaan zwemmen terwijl ik denk dat het voor hem juist lekker kan zijn.
    Heb hem nu de opdracht gegeven om wat te gaan speuren op internet over welke sport hij in tressen heeft.

Ik zelf zat als pubermeisje op majorette. Dus moest ook regelmatig lopen enzo haha.

Volleybal lijkt me ook een leuke sport voor hem. En vooral het team gebeuren. vind het zelf ook een leuke sport.

Dit topic doet stof tot na denken ook voor mijn zelf.

16. knap

knap Niet meer actief

Gelukkig gaat hij tegenwoordig met de fiets. Stuur hem nu in de vakantie zo nu en dan voor een rondje op de fiets of stuur hem naar oma is een eindje fietsen dat vind hij gelukkig wel leuker worden. Dus er is hoop.

En volgende week begint school weer word hij ook weer wat actiever.

;)

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    korfbal is ook een erg leuke teamsport :D

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Badminton, volleybal, tennis, paardrijden, dansen, fitness, waterpolo, zwemmen, tafeltennis, judo, karate, kickboksen/thaiboksen hier zit vast wat tussen :)

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja hier is het echt elke week een uurtje dat ze dan onder begeleiding sporten, in een klein groepje met een paar begeleiders.
    Onder de 16 mag je hier niet zelfstandig sporten, van 16 tot 18 mag je iets zelfstandiger maar heb je nog wel een begeleider en die maakt ook schema's voor je en vanaf 18 mag je helemaal zelf alles doen (maar ook dan mag je nog om hulp vragen hoor haha ;) )

20. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    .. En hij denkt dat (goed) krachttrainen niet te zwaar is? Afgezien van dat ik krachttrainen echt totaaaal niks vind voor zo'n jong jochie, krijg je er ook geen conditie van. Dan moet er echt iets van cardio bij (hardlopen bv).
    Sowieso moet je sporten opbouwen, of het nou voetbal of iets anders is. Om nou gelijk na 1x meetrainen al op te geven..

Is atletiek niks voor m? Dat is wel in groepen trainen maar ook het competitie element erin natuurlijk. En zo jong doen ze ook verschillende onderdelen, niet alleen rennen.

Deel Deze Pagina