wie bij bevalling.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door life, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb me op vakantie verdiept in bevallen :D leuk onderwerp voor liggen in de zon ;)
    Mijn man vond het raar dat ik daar nu al mee bezig was, maar toen ik het vertelde wat ik kndekt had, vond hij het maar wat interressant. Ik gaf aan dat ik op zich wel verticaal wil bevallen en hem daarbij hard nodig als (letterlijke) steun. En dat ik alleen hem erbij wil hebben. Vraagt hij serieus aan mij: wil je je moeder er niet bij hebben dan. :$
    Mijn man kennende, krijgt hij het nog heel zwaar. Vooral als de bevalling lang gaat duren, hij gaat dan niet eens naar de wc of wat eten/drinken. Hij is heel lief, zorgzaam en attent. Zodra ik pijn heb, doet hem dat ook veel. Dus gaat nog wat worden. Geloof niet dat ik dan nog extra mensen om me heen wil hebben, dan noodzakelijk is.

Maar dat is voor iedereen anders. Mijn schoonzus wilde perse bij de eerste haar moeder erbij hebben, omdat die zelf drie kinderen gehad heeft. Haar man vond het volgens mij wel prima. Bij de tweede is haar vader erbij geweest. Haar ouders zijn gescheiden en ruzien alles uit over de rug van de kinderen, dus uiteindelijk is dat nog een hele rel geweest. Haar moeder kon niet accepteren dat haar vader bij de geboorte van de tweede micht zijn. Uiteindelijk is het contact met haar vader helemaal verbroken, alleen maar over een lullig iets. Hij wil niets meer met ze te maken hebben, stuurt alleen maar een kaartje met de feestdagen naar zijn kleinkindern, terwijl hij toch bij zoiets moois aanwezig is geweest.

De keuze is voor iedereen persoonlijk, ligt ook aan de band die je met je familie hebt. Maar zorg jn ieder geval dat je blijft communiceren met elkaar! Want als dat nu al niet meer gebeurd, wat dan na de geboorte?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Bij de eerste was me man, mijn moeder en schoonvader erbij.
    Bij de tweede was ik alleen (op de wc in het ziekenhuis geboren).
    Bij de derde was alleen mijn erbij.. maarja dat was een keizersnede ;).
    Bij de vierde ook alleen mijn man ivm keizersnede.

Bij deze vijfde zal ook alleen mijn man erbij zijn ivm keizersnede.

Als de eerste 2 geen doodgeboortes waren, hadden wij het ook saampjes gedaan zonder moeder etc... tis toch een intiem moment als je met zijn tweetjes bent ;)

3. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Ik wilde bij me dochter thuis bevallen en wilde graag me moeder me man uiteraard me schoonmoeder en me beste vriendin erbij een huis vol ik moest uiteindelijk toch in het ziekenhuis bevallen dus is alleen me man met me moeder erbij geweest en deze zwangerschap wil ik graag me schoonmoeder erbij vragen maar heb dat nog niet tegen mijn moeder gezegd ik ben bang dat ze misschien beledigd is of zo hoe moet ik het haar vertellen ?

4. life

life Niet meer actief

Inmiddels het er over gehad, zijn nog niet verder gekomen helaas...
    Hij zegt dat hij ze mening heeft gegeven, maar het is eigenlijk het standpunt.
    Als ik uitleg waarom, dan geeft hij dof andwoord. Dus voel ik me niet begrepen.
    Nog even gevraagt of die zich achtergesteld voelt, en dat is ook zo.
    Heb hem duidelijk gezegd dat dit zeker niet zo was, maar me moeder toch extra is.
    Voor mij de echte veilige zone. Mocht ik in paniek raken weet hij niet hoe hij me kalm kan krijgen daarvoor kent hij me toch iets te kort. Me moeder kan me wel rustiger krijgen.
    En ik voel me echt wel veilig maar me moeders is toch anders, en dat vind hij raar.
    Ik kan het hem denk ik lastig uitleggen hoe ik het zie, want ze is echt een extra steuntje.
    Lastig

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En je hebt ook niet een alternatief voorgesteld ... Bijvoorbeeld dat je moeder op stand-by staat mocht je in paniek raken?

Je vriend voelt zich duidelijk niet op zijn gemak met je moeder, en daar moet je wat mee.

6. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mijn man heeft geen keus, mijn oma gaat erbij zijn als hij het wilt of niet, gelukkig vind hij het net zo fijn om haar er bij te hebben.

Vorige bevalling was mijn oma er ook bij, deze keer ik ook. Een speciaal moment samen hebben we wel nadat ik bevallen en misschien weer gehecht ben, in die pijn is er geen speciaal moment in mijn ogen, dan telt wat mij de pijn helpt beter opvangen.

Qua manier van bevallen heeft hij ook niks te zeggen, alleen de locatie is bespreekbaar. Ik moet bevallen, hij niet..

Kun je niet kijken als hij er mee instemt als ze ergens in een hoekje zit van de kamer, dat hij naast je staat? Wel aanwezig maar niet te dichtbij?

7. Natasja25

Natasja25 Actief lid

3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Ik wil alleen mijn man erbij hoor. Mijn moeder bellen we wel als de baby er is :) ik vind het belangrijk om dat moment echt te delen met manlief daar hoeven verder geen familieleden bij :)

8. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Ik wil alleen mijn vriend erbij
    zie het ook als echt iets wat heel erg intiem is
    en we hebben het tenslotte samen gemaakt
    dus mag hij er ook bij zijn als het kindje op de wereld komt :)

9. Memories

Memories Niet meer actief

ik beviel met mijn man naast mijn bed, ik wilde niet iemand anders erbij.
    ik zie het ook als iets heel intiems en iets van ons 2 ... en alleen van ons 2.
    hij mocht er niet bij zijn,, hij MOEST haha

het was een prachtig moment samen, na haar geboorte hebben we eerst met zn tweeën van haar genoten en 2 u laten kwamen onze ouders

10. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Ik heb dit nog eens nagevraagd aan mijn man. Aangezien zoveel mensen reageren met hij heeft geen keus. Begon echt aan mezelf te twijfelen. Ik wil mijn man niet opdringen dat hij zijn schoonmoeder erbij heeft. Alhoewel er een super band tussen hen is weet hij ook dat ik een steun aan haar heb. Zij is mijn beste vriendin en ik wil haar er heel graag bij hebben. Zijn antwoord op mijn vraag of hij wel een keuze had gekregen was, nee je hebt het niet gevraagd of ik het goed vind. Maar als ik het niet goed zou vinden had je het wel te horen gekregen. We zijn het er wel over eens dat als mijn moeder op dat moment aanwezig kan zijn, zij er bij is.

Het gaat om een emotionele band. Die heb ik alleen met mijn man & moeder. Ik zou niemand anders erbij willen.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb het zojuist aan m'n vriend gevraagd, en hij vindt het geen probleem als mijn moeder erbij is. Hij gaf wel aan dat hij niet mijn vader, zijn moeder, mijn zus, oma, buurvrouw etc. erbij wil. - Hij zei dat hij denkt dat mijn moeder een extra steun kan zijn voor mij omdat zij mij mijn hele leven al kent en een vrouw en moeder is. Maar ook een steun voor hem, omdat hij geen idee heeft wat hij kan verwachten. Ik vind dat daar inderdaad wel wat in zit.

Succes! :)

Deel Deze Pagina