Wie bij de bevalling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angilla, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    Ik ben het niet eens met wat jij zegt.. Sorry maar ik vindt dat iedereen mag bepalen voor zich wie of wat zij er bij wilt hebben...
    En ik denk dat tijdens de bevalling dat je niet KAN beppen aangezien je zwaar aan het persen bent?!
    Soms is het wel fijn ook voor je man/vriend om er iemand bij te hebben die hem gerust kan stellen iemand die hij ook vertrouwd.. en jij als aankomende moeder ook! Het lijkt mij dus handig als je je eigen moeder er bij hebt, om je vriend te steunen en de gene die aan het bevallen is..
    Ik persoonlijk vindt het fijner als mijn moeder tegen mij zegt kom op pers nou eens een keer door als dat een verloskundige of arts dat zegt.. en aangezien een man daar weinig ervaring in heeft..

Maar dat is helemaal mijn mening..

en dromen mag altijd toch.. Niet altijd negatief, en denken ALS ik ooit zwanger wordt.. Beter goed voorbereid toch.. Het lijkt mij dat de meeste meiden hier ook eerst bespreken met hun man of vriend zullen we een baby maken etc. (Plannen dus) ookal weet je niet eens of je een kindje kan krijgen.. vind ik hetzelfde als bepalen over de bevalling etc. Plannen

2. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik zou het alleen samen met mn vriend willen doen. En verloskundige etc. Lijkt me zo'n intiem moment dat ik daar niet mn moeder/schoonmoeder bij wil hebben. Maar misschien verandert het nog hoor, eerst maar eens zwanger worden ;).

3. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik wil alleen m'n vriend erbij, wij vinden dat het echt iets is voor ons samen. M'n moeder zou er niet eens bij willen zijn, ze zegt ik kan dat niet aanzien als m'n dochter zoveel pijn heeft.

4. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik wil, denk ik, alleen mijn man er bij. Maar mijn moeder moet wel binnen handbereik zijn. Op de gang dus.... Mocht het nodig zijn dan is ze er zo!
    Maar mijn vader en zussen mogen ook op de gang wachten hoor, gezellig!

Mar idd. eerst maar eens zien dat het ons gaat lukken en dan overweeg ik dit nog wel een keer.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maartje, ik begrijp dat je gefrustreerd bent vandaag maar ik denk dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wie ze erbij willen hebben en op welk moment ze daar over praten.
    Ik wil ook alleen maar mijn vriend erbij hebben maar dat is zo persoonlijk.

6. gill1980

gill1980 Actief lid

15 okt 2008
    150
    0
    0
    haha wel een goede topic hoor ;)

Mijn zus mag bij mijn bevalling zijn omdat zij zelf 2 keizersnede heeft gehad.
    En natuurlijk mijn vriend.
    Misschien mijn moeder maar dat weet ik nog niet.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Tuurlijk mag je het niet met mij eens zijn, maar ik wil wel ff opmerken dat je niet de hele bevalling aan het persen bent, je MAG eerst zelf een hele poos niet persen, eerst moet je voldoende ontsluiting hebben... en dat duurd altijd wel een flink aantal uurtjes (bijna altijd dan, uitzonderingen daargelaten die binnen een uur volledige ontsluiting hebben).

IK ben het er overigs ook mee eens dat ieder stel het voor zichzelf moet bepalen, maar dan mag ik toch nog wel zeggen dat ik het idioot vind als zo veel mensen er bij zijn. Ik bedoel, toen het kind gefabriceerd werd zat je moeder of zus (of buurvrouw of kassameisje) toch ook niet mee te kijken?

En tuurlijk fantaseer je met je partner voordat je aan de klus gaat, maar ik vind dit gewoon een beetje raar.

Maar dat is helemaal mijn mening..

8. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Sorry natuurlijk gaat het ook om de man,maar wij lijden op dat moment erg veel pijn en als ik het nou bv fijn vind als ik enorm veel pijn heb om mijn moeder erbij te hebben dat denk ik dat mijn man het juist fijn vind als er iemand is die mij steunt

9. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik wil mn moeder en mn vriend erbij hebben. Ik wil graag thuis in een bad bevallen. Past best in mn woonkamer en heb plavuizen dus das geen probleem. Mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten is dat ook geen probleem, daar woon ik hemelsbreed nog geen 5 minuten vandaan.

Maar eerst nog zwanger worden hihi

10. evemarlin

evemarlin Lid

9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek

Ik ben het met meggytje eens!
    Ik wil ook dan mijn vriend erbij is en dat mijn moeder in handbereik is..
    En de rest die er bij wil zijn mag inderdaad wachten op de gang
    Of in de woonkamer (als ik boven op bed lig).
    Ik wil wel graag thuis bevallen! Zolang dat mogelijk is natuurlijk..

11. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Bij de bevalling van Tamara, was alleen mijn man aanwezig en het was heel erg bijzonder.
    Als ik weer zou moeten bevallen, wil ik weer alleen mijn man bij me hebben.
    We hebben samen een kindje gemaakt en we willen het kindje ook samen op de wereld verwelkomen.

Ik heb een hele goede en speciale band met mijn moeder, maar ik vind persoonlijk dat het niet haar plaats is om bij m'n bevalling aanwezig te zijn.
    Ik ben ook dol op mijn schoonmoeder en als ik mijn eigen moeder wel bij de bevalling zou vragen, voelt het voor mij heel erg alsof ik mijn schoonmoeder passeer en dat wil ik niet.
    Gelukkig dachten/denken mijn moeder en schoonmoeder er precies hetzelfde over en vonden/vinden ook dat de bevalling iets tussen m'n man en mij was/is.

Wel zijn mijn ouders en schoonouders meteen na de bevalling gebeld en ze zijn midden in de nacht naar het ziekenhuis gekomen, om hun pasgeboren kleindochter te bewonderen.
    Dat was wel heeeeel speciaal!

Maar meid, als jij het prettig vindt om je moeder en zus bij de bevalling te vragen, moet je het vooral doen!
    Doen waar jij je prettig bij voelt!

Veel succes met zwanger worden en hoop voor je dat het gauw raak is!

Liefs Elly.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik ben er nog niet over uit. Ik ben er ook nog niet echt mee bezig, daar heb ik straks tijd zat voor ;)
    Maar voor allebei is wel iets te zeggen. Dus ik weet het echt nog niet. Bij de eerste van mijn zus was mijn moeder er ook bij. Zij en haar man hebben hier erg veel aan gehad. Voor mijn moeder was dit ook heel speciaal.
    Mijn man en ik hebben een hele goede band met mijn moeder en van de ene kant wil ik ook heel graag dat ze erbij is. Maar van de andere kant vind ik het ook echt iets tussen man en vrouw...
    Ik zal er tegen die tijd nog goed over na moeten denken en volg dan gewoon mijn gevoel.

13. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    ik wou graag mijn mijn vriend, moeder en schoonmoeder bij de bevalling hebben maar werd uiteindelijk een ziekenhuis bevalling.

ik had wel afgesproken dat als ik zou bevallen mijn vriend gewoon dicht bij me zou zijn en mijn moeder en schoonmoeder in de woonkamer op de bank..dus niet er bovenop! ;)
    en dat is ook wat ik eventueel bij de volgende zwangerschap wil...

en ja verder, iedereen moet lekker doen en dromen waar je zin in hebt. als je nu al aan het bedenken bent over hoe je dingen zou gaan doen...is menselijk! en mochten er dus mensen zijn die hier geirriteerd over zijn of hun dagje even niet hebben zou ik niet reageren..om de boel een beetje gezellig te houden ;)

14. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    ik ben trouwens ook nog bij de bevalling geweest van een vriendin van mij wat erg bijzonder was! ik was op dat moment haar steun en toeverlaat samen met haar moeder! toch geweldig dat je iemand kan steunen! en een kind op de wereld zien komen is 1 van de mooiste momenten die er zijn!

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik wil ook alleen me vriend erbij..
    ik wil niet dat iedereen naar me ontplofte mol loopt te staren of er al een kindje uitkomt.
    me ouders en schoonmoeder en zus mogen op de gang wachten maar als ze liever thuis wachten wil ik ze ook wel bellen als de kleine er is

16. Niet meer actief

Bij de eerste was alleen mijn vriend erbij (en vk en kraamhulp), bij de 2de in het zk alleen het medisch personeel. Mijn vriend was wel op de gang, met ons oudste zoontje, we hadden geen oppas. En ik wou niet dat mijn zoontje me zo zou zien. Dus zei ik, wacht maar op de gang, als ik maar weet dat je in de buurt bent.

17. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    ik heb gezien dat op het moment dat je aan het bevallen bent dat het je helemaal niet uitmaakt wie er bij is las het maar geboren word.En ik heb zo'n goede bant met me moeder en zus dat het wel fijn vind.

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn vriend en de VK + kraamverzorgster zijn erbij.
    Misschien dat ik halverwege wel mijn mama bel dat ze moet komen hoor hahaha.
    Nee mijn moeder zei meteen dat we de eerste keer zoiezo met z'n tweetjes moeten doen want het is allemaal al eng genoeg.

19. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

29 okt 2008
    1.706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Ik denk dat ik alleen mijn vriend erbij wil hebben.. al kan ik me voorstellen dat hij misschien behoefte heeft aan zijn moeder, alleen al voor de steun dus die bewaren we binnen handbereik.

Maar ook ik ben (nog) niet zwanger en misschien veranderd dat nog. Mijn beste vriendin heeft gevraagd of ze erbij mocht zijn bij mijn bevalling toen ik vorig jaar stopte met de pil. Ondertussen is ze zelf eerder zwanger en bevallen dan ik en ze wilde er niemand bij hebben, zo zie je maar weer dat alles nog kan veranderen.

P.S. Als mijn moeder nog geleefd had, zou ik haar ook binnen handbereik willen hebben... maar ook niet met de neus tussen de lippen ;) maar bij mijn schoonmoeder in de gang

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Kzou alleen mijn mannetje erbij willen hebben, en mocht die afvallen (omdattie niet durft of weet jij veel) dan wil ik denk ik mijn moeder OF zus erbij.. ook niet alletwee..

Deel Deze Pagina