Wie bij de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimsch, 20 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Vind wel dat je dat Samen moet beslissen en niet alleen.
    Ik wil het gewoon saampjes doen.
    Moet in het ziekenhuis dus is al genoeg volk er bij ;)

2. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ja ik denk wel dat je samen moet beslissen maar ergens denk ik ook wel jij moet bevallen als je je prettiger voelt met wie dan ook bij de bevalling dat moet dat kunnen.
    De eerste keer was niemand erbij aleen mijn man en nu is mijn schoonzus erbij,mijn moeder wil dat nog geen eens en ik denk zelf als mijn moeder er bij is ik helemaal niet meer wil :)
    Mijn man reageerde ook eerst van moet dat nou maar nu vind ie het wel best.
    Groetjes jeslin

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik vind ook dat jullie samen moeten beslissen. De vrouw moet dan wel het meeste werk doen, maar eigenlijk is het voor een man net zo zwaar. Jullie moeten je er allebei prettig bij voelen vind ik.
    Bij mijn bevalling was er verder niemand bij, gelukkig dachten mijn man en ik daar hetzelfde over.

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Vind dat dit een beslissing is die je samen moet nemen. Jij bevalt wel, maar het is evengoed zijn kindje.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Een moeder is meestal één van de belangrijkste personen voor een 'kind' en op dat moment wil je misschien graag dat ze naast je staat. Maar ze is jou moeder en niet die van je vriend, hij vind er misschien niets aan dat zij erbij is en zou misschien willen dat zijn moeder wel komt. :(

Aan de ene kant zou ik graag mijn moeder erbij willen, maar eigenlijk wil ik dat moment met z'n tweetjes beleven.

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Mijn moeder komt kramen, maar wil haar niet bij de bevalling hebben, dat is iets van ons samen, weet wel dat ze straks op de gang zit te wachten!;)

6. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik heb net de berichtjes voorgelezen aan me vriend en hij voelt zich gesteund door jullie :)

Het valt hem toch mee dat vrouwen het niet opnemen voor mij maar eerlijk hun mening zeggen.

Keuze van mij is ook met ze tweetjes dus hij hoeft zich geen zorgen te maken dat we er nog erg pittig over gaan praten :p

Groetjes,

Kim

7. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, ik vind dat je er samen uit moet komen, maar de bevalling is voor beiden iets heel anders. Voor hem is het een geboorte van zijn kind en wellicht de last van het ondersteunen van jou. Jij moet het werk zelf doen.

Wanneer je er niet uitkomt vind ik: de vrouw beslist maar de man heeft een veto recht! M.a.w. de man kan niet zomaar zijn halve familie of voetbalelftal uitnodigen maar wanneer hij echt bezwaar heeft tegen jouw keuze vind ik dat je daarnaar moet luisteren. Tis ook zijn kindje dat geboren wordt.

8. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ook ik vind dat je zoiets samen moet beslissen...
    Ben mijn oudste wou hij er niemand bij, gewoon omdat hij het iets vond wat wij samen moesten beleven....
    Bij de 2e maakte het hem niet zo heel veel uit, het liefst wou hij ookmet z`n tweeen, maar toen ik vroeg of mijn zus die me aan het steunen was bij de weeen, erbij mocht blijven vond hij het goed...

Ik heb wel heel veel steun aan mijn zus gehad, vond het erg fijn dat ze erbij was....

9. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik vond het ook een hele ervaring,heb nu een hele speciale band met Amber ook ;)

10. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Als het bij ons ooit zover mag zijn! Dan mag ik het van Chris bepalen, hij vind dat ik de gene ben die zelf kan bepalen welke steun ik erbij wil hebben en hij kan best begrijpen dat ik me moeder er naast wil hebben.

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Het lijkt me dat je moet doen waar JIJ je prettig bij voelt. JIJ moet daar met je benen uit mekaar gaan liggen.

Bij mij was mijn vriend, me moeder en me zusje erbij.

Als alles normaal zou zijn verlopen, had me vader erbij geweest voor te filmen (niet de hele bevalling, maar het moment van geboorte en dan geen beelden van mijn blote onderkant)
    Maar die wilde er nu niet bij zijn.

Mijn schoonmoeder wilde erbij zijn, en mijn vriend vond dat goed, maar ik wilde die tr*t er niet bij hebben dus is ze er ook niet bij geweest. En mijn vriend vond dit geen probleem.

De volgende keer als ik ga bevallen wil ik weer me vriend, moeder, zusje en vader erbij (als ze zelf ook willen natuurlijk)

12. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Je schrijft dat de vrouw al het werk doet, maar ik denk echt dat je dan de rol van de man onderschat. Hij moet toezien hoe de vrouw van wie hij houdt veel pijn heeft en het zwaar heeft. Hij voelt zich denk erg machteloos. en daarbij is hij waarschaijnlijk net zo zenuwchtig en nerveus als de moeder! hij wordt ook vader en zal zijn kindh=je ook voor het eerst zien. Hij zit ook in spanning of alles wel goed gaat. iik kan me voorstellen dat hij zich er dan misschien niet prettig bij voelt als er iemand bij is.

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Nou... Ik denk dat het voor de man wel ingrijpend is, maar toch is dat wel een beetje van ondergeschikt belang. Er is toch gebleken dat wanneer vrouwen zich niet gemakkelijk voelen de bevalling vertraagt of zelfs stagneert. Wanneer mannen hun moeder bijv moeten missen ofwel iemand erbij hebben die ze niet erbij zouden willen hebben, hoeft dit geen invloed op de bevalling te hebben. In dat opzicht denk ik dat de vrouw (waar het kindje toch uit moet komen) wel iets meer zeggenschap heeft. Sterker nog: wanneer de VK merkt dat het te druk is voor de moeder stuurt hij/zij ze uit zichzelf weg behalve de vader!
    Het is echt belangrijk om er samen uit te komen, maar ik vind om mannen en vrouwen evenveel zeggenschap te geven iets overtrokken.

Voor ons speelt het gelukkig niet: wij willen alleen saampies zijn. Vorige keer hebben we op de totale bevalling slechts een hallf uurtje iemand ( de VK) erbij gehad. Ik zou écht niet willen dat mijn familie of nog erger: zijn familie erbij is!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ik wil hier mee zeggen dat mijn vriend niet weet wat ik door maak op z'n moment en daarom lijkt mijn de steun van mijn moeder heel erg fijn. mijn vriend is trouwens wel zo snugger om op z'n moment grapjes te gaan maken :) en ja ik denk dat ie die op z'n moment wel een beetje verkeerd ga oppakken. mijn vriend is er natuurlijk ook gewoon bij en zal me helpen zoveel hij kan maar toch zou ik me beter op me gemak voelen met me moeder erbij en dit is voor mij wel fijn. mijn zusjes wilde er ook bij zijn maar dit wil ik niet omdat ik me dan denk ik niet helemaal kan geven en dit is toch wel heel belangrijk. mijn vriend heeft trouwens een beter contact met mijn moeder dan met die van hem dus wat dat betreft zit het wel goed

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij de bevalling wil ik alleen me man en dan de dokters in het ziekenhuis er bij hebben verer moet ik er niemand bij hebben , ik denk dat me man meook wel goed kan steunen.
    als ik soms dan al zie bij de bevalling op tv hoeveel mensen er soms rond het bed staan kwa familie ik zou dan hebben van wieberen allemaal.

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Bij mij waarschijnlijk mijn jongste tante en zusje. Mijn moeder wil liever op de gang blijven en af en toe even naar binnen. Ze vindt het vreselijk haar kind te zien lijden. Mijn man zit waarschijnlijk in de restauratie ;) . De rest van de familie bij mijn moeder op de gang!

Deel Deze Pagina