wie bij de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by tweety, Apr 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Mijn man en moeder zijn erbij geweest, ik had het zelf ook niet anders gewild.

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik wil graag alleen mijn man erbij hebben. De rest bellen we wel zodra het kindje geboren is, maken ze zich tenminste niet ongerust !

Groetjes,
    Nikki F

3. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik wil mijn vriend en me moeder erbij hebben. Ik weet niet of mijn schoonmoeder erbij wilt zijn maar ik wil dat in ieder geval niet! Ik bedoel mijn vriend en me moeder zijn voor mij echt vertrouwd dus dat vind ik een veilig gevoel :)

4. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik denk dat als ik zover ben dat ik alleen mijn ventje erbij wil hebben!
    Lijkt me zo intiem, en ik ben nogal een hardhandige ik denk dat ik anders iederen voorrot scheld!
    en ik zoek de meeste dibngen het liefste zelf uit, was ook zo toen ik een scooterongeluk had gehad, alleen me moeder is laterna gekomen en niemand is met mij in e ambulance meegegaan, wilde ik niet terwijl er vriendinnen bij waren! gek he?
    Maar goed, doe wat jij graag wil, een beetje extra support kan geen kwaad! Maar laat je niks opringen! het is jullie {samen met je mannetje} keuze en niet de van e familie, dan maar en teleurstelling maar jij moet bevallen en niet hun! Zo denk ik erover!

5. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Ik denk dat je zelf moet bepalen wie je er bij wilt.
    Wat ik van te voren wel zou bespreken met deze dames, is het feit dat je ze er tijdens de bevalling zelf misschien wel helemaal niet meer bij wilt hebben.
    Dat gebeurd soms bij sommige dames en dan moet je ook de ruimte hebben om deze dingen te kunnen zeggen.

Snap je wat ik bedoel? Ik krijg het niet echt lekker op het scherm.

6. Sigietje

Sigietje Actief lid

Oct 11, 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    ik mag er niet aan denken mijn schoonmoeder naast me te hebben tijdens mijn bevalling!!!

mijn ma zou wel mogen maar ik vind het toch iets tussen man en vrouw dus hou ik het alleen bij mijn ventje!

volgens mij als ik pijn zal hebben zal ik het beter vinden om zo weinig mogelijk mensen rond mij te hebben!

groetjes
    Sigrid

7. Suzanne 22

Apr 26, 2006
    5
    0
    0
    Enkel en alleen m´n man die er bij is. Van z´n levensdagen niet dat er dan ook maar 1 haar op mijn gehele lijf is die er over denkt er nog iemand bij te hebben. Het is ons kindje en daar heeft de rest van de wereld geen donder mee te maken als ik daar mijn best lig te doen. Ik begrijp ook niet dat er vrouwen zijn die zo´n intiem moment van jouzelf en je partner willen delen met de halve familie en vriendenclub. Dat bestaat in mijn ogen niet. Na de bevalling is iedereen van harte welkom die wil komen kijken, maar HET moment is van ons saampjes.

Sorry voor mijn felle reactie, maar zo denk ik er over. De mensheid heeft me iets te vaak teleurgesteld om zo´n bijzondere en ingrijpende ervaring in je leven te delen. Als mijn man er om wat voor reden dan ook niet bij zou kunnen zijn, wil ik er niemand bij hebben.

Nogmaals, dit is hoe ik er over denk en heb daar ook een rede toe. Denk jij er anders over is dat je goed recht, voel je alsjeblieft niet aangevallen.

Ik ben wel nieuwschierig waarom je er nog iemand anders buiten je partner om bij wil hebben.

8. CVB

CVB Actief lid

Nov 11, 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Mijn man natuurlijk en mijn tante als ze het kan redden met vervoer en werk.
    Mijn moeder en schoonmoeder willen we er zeker niet bij hebben, ik moet er niet aan denken zeg! ( aan die van mij dan)
    Mijn tante heeft geen kinderen en is er bij de geboorte van de tweede (in Amerika) ook bij geweest. De laatste keer kon ze het vervoer niet regelen ( en we hebben ook pas tijdens de weeen haar gebeld) dus dat ging niet door. Nu zal ik haar van te voren wel uitnodigen zodat ze er wat meer rekening mee kan houden.
    Wanneer ons wat overkomt wordt zij de "moeder "van onze kinderen en ze is er maar wat gek mee.
    Onze jongste gaat 1 dag in de week naar haar toe. ( straks dus de jongste 2 en zij is de enige naar wie ik ze toe wil doen).

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

Mijn lief, en mijn schoonmoeder. Zij is tevens onze kraamhulp vandaar 8)

10. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    het zit bij ons in de familie nog al een beetje raar. mijn eigen moeder kan er net bij zijn ivm een handicap. mijn mannetje zijn ouders zijn al heel voreg overleden. hij is eigenlijk opgegroeid bij zijn zus die dus meer een moeder figuur is zijn nichtje (dochter van zijn zus) is meer zijn zus en heeft hier ook een hele sterke band mee. dit verklaard misschien waarom die 2 er bij mogen zijn. mijn schoonzus heeft het aangeboden toen ik zei dat mijn moeder het niet kon en mijn nicht hebben we het al een tijdje geleden aangeboden als het zo is dat ze er bij mocht zijn als ze dit wilde.
    de vk heeft ook gezegt dat ze erbij mogen zijn als het niet te druk is in het zh anders moet er een van hun weg dit weten ze ook en vinden dit ok.
    maar mocht ik op het moment zeggen dat ik alleen mijn mannetje wil doe ik dat natuurlijk gewoon.

11. diana1982

diana1982 Actief lid

Oct 25, 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    mn man was ook alleen erbij met de bevallingen. we belden altijd gelijk na de bevalling en dan had je ze ook met 2 minuten op de stoep staan. mn pleegouders en schoonouders. en mn man en ik moeten er ook niet aan denken om de kamer helemaal vol te hebben.

12. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Wij zullen ook gewoon met z'n 2-tjes zijn en willen bij voorkeur daarna ook nog even de tijd om met z'n 3-tjes te zijn voor iedereen de kamer instormt.

13. Miky

Miky Bekend lid

Jan 18, 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik wil alleen mijn vriend ( dan man ) erbij hebben...

14. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb beide bevallingen alleen met mijn mannetje gedaan en dat is goed bevallen .
    Moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat er nog andere mensen bij zouden zijn .
    Dat komt omdat ik echt niet zou weten hoe ik op dat reageer en ik zou me rot schamen als ik zou gaan liggen/zitten schelden of zo :oops:
    Als ik straks weer zwanger ben dan wil ik het weer alleen met mn mannetje doen .
    Ik wil ook niet dat hij beld naar de familie met de mededeling dat ik "bezig" ben :rolleyes:
    Dat heeft hij bij de vorige wel gedaan en dat vond ik echt niet leuk .
    Ze merken het vanzelf wel als de kleine er is :)

Groetjes Joyce

15. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    hahaha, das een mooie woordspeling ;)!

Ik moet er niet aan denken dat er nog iemand anders dan mijn lief erbij si. Brrr....

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik wil ook alleen mijn man erbij hebben, verder niemand!

17. Love11

Love11 Niet meer actief

ik wil alleen me vriend bij de bevalling aangezien me moeder en schoonmoeder elkaar niet zo aardig vinden (zacht uitgedrukt) maar me schoonmoeder denkt dat ze me mag en ik probeer haar op een subtiele manier wijs te maken dat ik alleen me vriend erbij wil maar ze wil op de gang wachten en zelfs dat wil ik liever niet omdat dat lullig is tegenover me moeder het is allemaal een beetje moeilijk maar we zien wel :oops:

18. nathalie1980

nathalie1980 Actief lid

Feb 8, 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    nou bij mijn bevalling waren mijn man en mijn moeder en dat vonden zowel ik als mijn moeder heel speciaal :)

19. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Ik wil weer mijn man en mijn moeder erbij.... net als de vorige keer...

20. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik wil alleen mijn vriend erbij hebben denk ik maar dat zie ik over een paar maandjes wel

Share This Page